kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*حسن یزدانی دارنده ۸ مدال جهان و المپیک صبح روز پنج‌شنبه هفته گذشته به دیدار علیرضا دبیر، رئیس‌فدراسیون کشتی رفت. پدر حسن یزدانی در این جلسه او را همراهی می‌کرد.دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در راستای دیدارهای خود با قهرمانان کشتی و شنیدن و حل و فصل مشکلات آن‌ها، این بار با حسن یزدانی جلسه‌ای ۹۰ دقیقه برگزار کرد. در این جلسه مباحث فنی و غیر فنی مختلف برای رسیدن یزدانی به دومین طلای المپیک مطرح شد.پس از باخت سنگین حسن یزدانی به دیوید تیلور در رقابت‌های جهانی صربستان، پدر حسن یزدانی در بدو ورود به ایران صحبت‌های بسیار تندی را علیه علیرضا دبیر مطرح کرده بود.
*بعد از انجام بازی سوپرجام، کارلوس کی‌روش از بین ۶ ملی‌پوش استقلال فقط ۳ نفر را به تیمش دعوت کرد و مابقی را خط زد. ظهر روز پنجشنبه با انجام آخرین تمرین بازیکنان زیر نظر کارلوس کی‌روش، چهارمین مرحله از اردوی تیم ملی در فاصله ۱۷ روز تا آغاز رقابت‌های جام جهانی به پایان رسید. این مرحله از اردوی تیم ملی با تمرین جدی، پرفشار و باطراوت ملی‌پوشان به پایان رسید. در این تمرین شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان حضور داشتند. سید حسین حسینی و روزبه چشمی نیز پس از بازی استقلال در سوپرجام در پک تمرینات ریکاوری خود را پشت سر گذاشتند. ابوالفضل جلالی هم به دلیل کسالت به استراحت پرداخت.با این حساب صالح حردانی، محمد محبی و مهدی مهدی‌پور که در اردوهای قبلی تیم ملی حضور داشتند، به تیم ملی دعوت نشدند. باید دید کی‌روش تصمیم خود را درباره این نفرات تغییر می‌دهد یا خیر. دور جدید تمرینات تیم ملی از امروز آغاز خواهد شد.
*بهداد سلیمی و وزنه‌بردار قطر برای حضور در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با هم رقابت دارند.فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اسامی کاندیداهای انتخابات کمیسیون ورزشکاران را اعلام کرد. ۲۵ ورزشکار درخواست حضور در این انتخابات را داشتند اما در نهایت ۱۶ نفر واجد شرایط شدند و در لیست قرار گرفتند. انتخابات در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا برگزار می‌شود و ورزشکاران شرکت‌کننده به نفرات کاندیدا رای می‌دهند. مسابقات جهانی از ۱۴ آذر آغاز می‌شود. طبق دستورالعمل انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی دو ورزشکار از هر قاره انتخاب می‌شوند که برای برابری جنسیتی یکی از آنها باید از بخش مردان و یکی از بخش زنان باشد. در آسیا سه وزنه‌بردار واجد شرایط هستند که در بخش مردان بهداد سلیمی و فارس الباخ قطری با هم رقابت دارند. در بخش زنان نیز هیدیلین دیاز از فیلیپین کاندیدا است.