kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* این روزها وقتی براندازان شب می‌خوابند و صبح که از خواب بیدار می‌شوند و همه چیز را جای خودش می‌بینند افسردگی می‌گیرند. از اول انقلاب مرتب گفته‌اند این انقلاب و نظام رفتنی است ولی برعکس‌، خودشان یکی‌یکی رفته‌اند.
کریمی
* برخی تعامل مثبت تجاری با دنیا را فقط در تعامل با آمریکا و چند کشور اروپایی می‌بینند در حالی که کشورمان با اکثر کشورهای دنیا در حال داد و ستد است و اگر به روند رشد صادرات و واردات در دولت سیزدهم با دیده انصاف نگریسته شود بسیار رشد قابل توجهی نسبت به دولت قبل داشته است. البته برخی‌ها که نه انصاف دارند و نه وجدان فقط آبروی خود را می‌برند.
دریابیگی
* مگر تحریم دیگری باقی مانده که آمریکا و همقطارانش طی 44 سال گذشته علیه کشورمان انجام نداده ‌باشند که روزنامه‌های زنجیره‌ای مثل آفتاب‌یزد به دنبال اجرای آن از سوی استکبار جهانی علیه کشورمان است؟ هرچه هم پادوهای غرب نذر و نیاز کنند ولی دیگر کف‌گیر تحریم‌های غرب به ته‌دیگ خورده و هر چه در چنته داشته طی این چهار دهه اعمال کرده است و چیزی در بساط ندارد.
ذوالفقاری
*‌ اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی اروپا و آمریکا ماهیت پلید و کثیف این کشورها را بیشتر نشان داد و ثابت کرد در قاموس آنها منطق و انصاف و حقوق معنا ندارد.
راشدی
* سر دادن شعارهای رکیک ناموسی توسط تعدادی از دانشجویان آسیب‌دیده اخلاقی و شکستن درب سلف سرویس دانشگاه با وحشی‌گری تمام برای خوردن غذا در کنار دختران‌، زوال تفکر در میان باسوادترین‌های اغتشاشگران را نشان می‌دهد. ولی نباید اجازه داد دانشگاه به خاطر اقلیتی اوباش از یک محیط علمی و نخبگانی به فرهنگ محله‌های بدنام زمان طاغوت آلوده شود. استادان دانشگاه کجا هستند و چه می‌کنند؟
وثوقی
* ورشکستگان سیاسی که بیش از سه دهه مقدرات اجرائی کشور را قبضه کرده بودند و چیزی جز رسوم اشرافیت و ولنگاری بر جای نگذاشتند، امروز که به لطف خداوند کارها رو به اصلاح است دائم دست به قلم شده و ضمن سیاه‌نمایی برای نظام اظهار نگرانی می‌کنند. رضوان خداوند بر امام راحل(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی که در این باره این جماعت فرمودند؛ شما نگران حال خود باشید نظام الهی ثابت و استوار است.
شیخ‌الاسلام
* افتضاحی که ضدانقلاب‌ها در برلین آلمان به وجود آوردند ثابت کرد این جماعت حقیر در میان ایرانیان مقیم خود اروپا هم در اقلیت هستند. به کوری چشم دشمنان ایران اکثریت ایرانیان خارج از کشور سرمایه ملی محسوب می‌شوند و اگر صد‌در‌صد دلبسته جمهوری اسلامی نباشند ولی عاشق کشورشان ایران هستند فلذا حاضر نیستند با کفتارهای خارجی، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها علیه ملت خود همراه شوند.
شیری
* با وحشی‌گری تعدادی از دانشجونمایان و فحش‌های ناموسی که می‌دادند باید به سلامت فکری این افراد شک کرد این رفتار زشت آنان نشان داد مدرک تحصیلی بالا و عنوان جعلی نخبگی، فهم، شعور، شرف و انسانیت نمی‌آورد.
شاه‌حسینی
*آن که به عنوان عامل بیگانه می‌خواهد دانشگاه را به اغتشاش و توقف فعالیت‌های حیاتی علمی بکشاند و در جهت تحقق خواسته‌های بیگانگان قدم بردارد همان بهتر که عذرش خواسته شود و به مدت چندین سال نیز ممنوع‌الخروج گردد. این اصلا مجازات زیادی برای او نیست.
علیمردانی
* دانشجویی که فحش‌های زشت و رکیک به زبان می‌آورد شخصیت رشد نیافته و بلکه به قهقرا رفته خود را به نمایش می‌گذارد. یک فرد چقدر باید منحط و بدبخت باشد که تمام آرمان و آرزوی خود را در غذا خوردن در کنار یک نامحرم ببیند!
فلاحتی
* اغتشاشات اخیر ثابت کرد فضای مجازی از همان ابتدا باید کنترل و مدیریت می‌شد. در قبال آسیب‌های وارده به کشور توسط اغتشاشگران تمام مسئولینی که با کنترل و نظارت بر فضای مجازی مقابله کرده‌اند باید پاسخگو باشند.
صاحب‌پور
* تمام مسئولین کشورمان در سطوح مختلف اعلام کرده‌اند سلاحی به روسیه برای استفاده از آن در جنگ علیه اوکراین نداده‌اند. با این حال بعضی از کشورهای اروپایی از روی دشمنی با ایران سعی می‌کنند القاء کنند ما در این جنگ به روسیه سلاح داده‌ایم. اگر مدرکی دارند چرا ارائه نمی‌دهند؟
نادری
* غربی‌های در گل مانده با اوضاع نابسامان اقتصادی و گرانی و تورم و زمستان سیاه در پیش رویشان، برای برون ‌رفت از این وضعیت و اینکه اعلام کنند ما هنوز هستیم به اقدام نخ‌نمای تحریم متوسل شده‌اند و افرادی را نام می‌برند که یک ریال در خارج سپرده ندارند‌، مثل سرلشکر پاسدار باقری که ایشان به کنایه گفت تمام پول‌های سپرده‌ام در خارج مال اروپایی‌ها تا با آن زغال سنگ برای زمستان سخت‌شان تهیه کنند!
نوروزی
* بسیاری اوقات بیماری به پزشک متخصص مراجعه می‌کند و پزشک او را به آزمایشگاه معرفی می‌کند و بیمار پس از دریافت پاسخ آزمایش وقتی می‌خواهد نتیجه را به پزشک نشان دهد مجددا از او می‌خواهند پول ویزیت پرداخت کند و این اجحاف در حق بیمار است. مرحله اول پزشک کاری برای بیمار انجام نداده و مرحله دوم در واقع بخشی از مرحله اول است. ولی متأسفانه با رویه غلط به بیماران ظلم می‌شود. لطفا وزارت بهداشت این نقیصه را برطرف نماید.
برهانی
* چرا فیلم‌های مربوط به جنایات کومله و منافقین فقط در شبکه‌های مستند و افق نمایش داده می‌شود؟ شبکه یک و قبل از اخبار نمایش داده ‌شود تا بینندگان بیشتری داشته باشد و مردم با این جنایتکاران بیشتر آشنا شوند.
منظوری
* چرا باید با یک تغییر فصل از تابستان به پاییز تعداد قابل توجهی از شهروندان دچار آنفلوآنزا بشوند؟ برای مردم توضیح بدهند چگونه این اتفاق می‌افتد تا مردم راه مقابله را بدانند.
عامری
* با اطلاعیه‌ای که سازمان بهداشت جهانی در مورد غیرقابل پیش‌بینی بودن ویروس کرونا صادر کرده ضرورت دارد مردم کشورمان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش نکنند و همچنان به این دستورات عامل باشند.
علیزاده
* به علت مصرف بی‌رویه و نداشتن الگوی مصرف متاسفانه بیش از سه برابر اروپا گاز مصرف می‌کنیم. این نه با عقل سازگار است و نه با وضعیت اقتصادی کشور. لازم است مسئولین الگوی مصرف را تعریف و مصرف‌کنندگان خارج از الگو را به‌طور شدیدتری جریمه کنند.
مفخمی
* از شهرداری تهران و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به خاطر نو‌سازی ناوگان فرسوده پایتخت با 200 دستگاه اتوبوس نو و دو هزار تاکسی و 62 دستگاه مینی‌بوس تقدیر و تشکر می‌کنم. این اقدام باعث تحول چشمگیری در حمل ونقل عمومی شهرمان شده است.
فرامرزی
* ضمن تشکر از تلاش بی‌وقفه شرکت مترو تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در خط 6 و 7، لطفا نسبت به نصب پله برقی‌های ایستگاه محمدیه خط 7 و راه‌اندازی تقاطع خط 6 و 7 اهتمام بیشتری نمایند.
عظیمی
* قرار بود ریال دیجیتال هم وارد بازار شود. چه زمانی شاهد آن خواهیم بود؟
مجیدی
* بی‌رحمی برخی موجران و گرانی و تورم بلای جان مستاجران شده و زندگی را بر کامشان تلخ کرده است. مسئولین محترم تدبیری برای حل مشکل ما مستاجران نمایند.
رمضان پور
* مقرر شده که 800 هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن در روستاها ساخته شود و از سوی دیگر 200 هزار واحد مسکن روستایی سالانه مقاوم‌‌سازی شوند. پس چرا از تسهیلات 200 میلیونی خبری نیست؟
حسین‌آبادی