kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

 پیونگ‌یانگ ده‌ها موشک و گلوله توپ به سمت کره جنوبی شلیک کرد

 
 
 
 کره شمالی در واکنش به رزمایش بزرگ و مشترک آمریکا و 
کره‌جنوبی حداقل 100 گلوله توپ و 23 فروند موشک به سمت دریای ژاپن و مرز دریایی حائل بین دو کره شلیک کرد. اقدامی که باعث وحشت همسایه‌های این کشور شده است.
بحران در شبه جزیره کره نیز بالا گرفته است. آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی بی‌سابقه با حضور ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی در منطقه شرق آسیا هستند و پیونگ یانگ نیز ضمن هشدار به آنها اعلام کرده بود پاسخ قاطعی به این رزمایش خواهد داد. حالا دیروز اعلام شده کره شمالی با شلیک ده‌ها موشک و گلوله توپ به این رزمایش پاسخ داده است. ارتش کره جنوبی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپ به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمده‌اند. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده اقدام دوباره همسایه شمالی در شلیک به سمت مرز دریایی دو کشور، نقض توافقنامه‌های نظامی بین دو طرف است. به گزارش فارس در این بیانیه آمده ارتش کره شمالی علاوه‌بر ۱۰۰ گلوله توپخانه، حداقل ۱۷ فروند موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها را به سمت دریای شرقی شلیک کرده که در آب‌های نزدیک کره جنوبی فرود آمده‌اند. ارتش کره جنوبی دیروز در بیانیه دیگری اعلام کرد کره شمالی علاوه‌بر ۱۷ موشک قبلی، ۶ موشک دیگر نیز شلیک کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش کره جنوبی در حالی از شلیک ۶ موشک دیگر از سوی کره شمالی خبر داده که گارد ساحلی ژاپن نیز پرتاب دست‌کم یک موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت شرق را تأیید کرده است.
در واکنش به این اقدام کره شمالی‌، جنگنده‌های نیروی هوایی کره جنوبی نیز سه فروند موشک هوا به زمین، به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرده: «واکنش ارتش ما بار دیگر عزم و اراده‌مان برای پاسخ شدید به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز [توسط کره شمالی] را اثبات کرده و نشان داد که قادر هستیم دشمن را با حملات نقطه‌زن هدف قرار دهیم...شلیک موشک کره شمالی که برای اولین بار از زمان تقسیم شبه‌جزیره کره نزدیک آب‌های سرزمینی ما فرود آمد، بسیار نادر و غیرقابل تحمل است.» گفته می‌شود کره شمالی برای یک آزمایش اتمی آماده می‌شود.