kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
روز گذشته

تمام دستورات مصطفی کاظمی با فرمان  نخست وزیر جدید عراق لغو شد

 
 
 
نخست‌وزیر منتخب عراق در تازه‌ترین دستور خود و در راستای مبارزه با فساد و رانت در این کشور، تمام تصمیمات و دستورات مصطفی الکاظمی را لغو کرد.
«محمد شیاع سودانی»، نخست‌وزیر عراق تنها چند هفته پس از انتخاب از سوی پارلمان این کشور، در دستورالعملی خطاب به همه ارگان‌های دولتی تاکید کرد که دستورات نخست‌وزیر سابق به صورت کامل لغو می‌شود و دیگر خاصیت اجرایی ندارد و هیچ نهاد و کارمندی نباید به آنها اعتنایی کند.
منابع خبری عراق در این باره اعلام کرده‌اند که هیئت دولت عراق به ریاست سودانی در جلسه هفتگی دولت در روز سه شنبه، همه دستورات دولت الکاظمی، صادر شده پس از هشتم اکتبر ۲۰۲۱ را ملغی اعلام کرد.
به اعتقاد کارشناسان «سودانی» که از همین ابتدای کار قصد دارد حساب خود را از حساب‌ الکاظمی جدا کند، حتی دستور داده تا همه قراردادهای امضا شده در دولت‌های گذشته بازنگری شود تا این اطمینان حاصل شود که قراردادها حتما منطبق با ضوابط و قوانین بوده است. 
چند فساد بسیار بزرگ مالی در دولت سابق رخ داده که اعتمادها علیه آن را از بین برده است. وی در راستای تاکید چندباره بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری در عراق به همه وزیران کابینه دستور داد تا برنامه وزارتخانه‌های خود را ظرف حداکثر یک هفته، بر اساس برنامه دولت مبتنی بر مبارزه با فساد، بیکاری، فقر ارائه 
کنند. محمد شیاع سودانی پس از سقوط رژیم صدام، مناصب متعددی در کابینه‌های مختلف عراق داشته و از سوابق اجرایی و تجربه‌های گسترده‌ای بهره می‌برد. سودانی ابراز امیدواری کرده تا به کمک پارلمان این کشور فساد اقتصادی در کشورش را از بین ببرد و عراق را در مسیر صحیح قرار دهد.