kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 امروز آخرین‌ مهلت تأیید مدارک رتبه‌بندی معلمان
وزارت آموزش‌ وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرای قانون رتبه‌بندی، تاکنون مدارک ۲۳۵ هزار معلم از سوی مدیران مدارس مورد ارزیابی و بررسی قرارگرفته است و از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال خواهد شد تا به‌طور موازی مدیران مدارس و ارزیابان حرفه‌ای بتوانند مدارک معلمان را ارزیابی کند.به دلیل تسریع درروند اجرای قانون رتبه‌بندی، آخرین فرصت برای بارگذاری و تأیید نهایی در سامانه رتبه‌بندی از سوی معلمان تا تاریخ پنج‌شنبه ۱۲ آبان تعیین‌شده است.
 اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در مورد یک کلیپ 
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار کلیپی مبنی ضرب و شتم فردی از سوی ماموران انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بلافاصله دستور ویژه‌ای برای بررسی دقیق زمان و مکان وقوع و شناسایی متخلفین در صحنه صادر شده است.پلیس به هیچ عنوان رفتار خشن و غیرمتعارف را تایید نمی‌کند و مطمئنا با عوامل متخلف برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.»
دستور اژه‌ای به سازمان بازرسی 
درخصوص قانون جوانی جمعیت 
 خبرگزاری صدا وسیما: رئیس‌دستگاه قضا گفت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای اقدامات نظارتی خود نسبت به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، میزان تکالیف و مأموریت‌های محقق‌نشده دستگاه‌ها را به مسئولان و متولیان دستگاه مربوطه اعلام کند. 
  تمام معابر محل عبور حیات وحش 
توری‌کشی می‌شوند
ایرنا- رئیس‌سازمان محیط زیست گفت: با وزارت راه و شهر‌سازی مکاتبه کردیم تا در همه معابری که محل عبور و زندگی حیات وحش است توری‌کشی شود؛ این کار در منطقه توران در حال ورود به مرحله اجرایی است.علی سلاجقه درباره آخرین وضعیت «پیروز» افزود: این یوز خوشبختانه در وضعیت مناسبی قرار دارد اما باید طبق ذات خود جنگنده و درنده شود و به همین دلیل یک روز در منطقه توران رهایش خواهیم کرد.چون این یوز دست‌پرورده انسان است، باید در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی خود برگردد.
 ادامه بارش باران و وزش باد در اکثر مناطق کشور
ایسنا- رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور گفت: پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، غرب فارس، اصفهان، جنوب و شرق لرستان، یزد، خوزستان و کرمان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت و در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و شرق تهران بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.جمعه در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کرمان، فارس و برخی مناطق بوشهر، هرمزگان، نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان، یزد و شرق سمنان بارش خواهیم داشت.صادق ضیائیان افزود: شنبه و یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی این مدت بارش تگرگ در دامنه‌های زاگرس همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی دور از انتظار نیست.وزش باد شدید روز پنجشنبه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق و جمعه در جنوب، شرق و جنوب شرق موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.
 شرایط تعویض کارت‌های قدیمی سربازی 
همچنان وجود دارد
 ایسنا- رئیس‌سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: خوشبختانه اکثریت دارندگان کارت‌های قدیمی سربازی نسبت به تعویض آن اقدام کردند، افراد کمی مانده‌اند که نسبت به تعویض کارت خود اقدام نکرده‌اند. این افراد در حال حاضر می‌توانند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مدارک مربوطه را تحویل دهند. در ادامه اطلاعات آنان از طریق یگان مربوطه استعلام شده و در صورت صحت این اطلاعات کارت هوشمند برایشان صادر می‌شود.
توضیح معاونت اول قوه قضائیه
 درباره خبر آزادی متهمان ناآرامی‌های اخیر
ایسنا- روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه در توضیح خبری که به نقل از معاون اول قوه قضائیه مبنی بر آزادی ۹۰ درصد متهمان در ۲۴ ساعت بعد از دستگیری منتشر شد اعلام کرد:قرار تامین کیفری اعم از وثیقه یا کفالت یا التزام صادر شده است و با اخذ تامین آزاد شده‌اند و این به معنی بی‌گناهی یا برائت این افراد نیست و با تکمیل تحقیقات تعیین تکلیف خواهند شد.