kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال

پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل آمریکا
رقابت‌های فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای که در ساحل جمیرا دبی امارات برگزار می‌شود، شب گذشته با دیدار تیم‌های ایران و آمریکا پیگیری شد که طی آن ملی‌پوشان کشورمان ۶ بر ۴ حریف را شکست دادند.
ملی‌پوشان ایران در وقت اول موفق شدند با تنها گل محمد معصومی‌زاده کار را به پایان برسانند اما در شروع وقت دوم دروازه کشورمان توسط دروازه‌بان آمریکا باز شد تا کار به تساوی کشیده شود. اما در فاصله یک دقیقه بعد این آمریکا بود که توانست گل دوم را وارد دروازه ایران کند. محمد معصومی‌زاده در ادامه به خاطر خطایی که روی بازیکن تیم ملی صورت گرفته بود با شوتی محکم دروازه آمریکا را در وقت دوم باز کرد تا برای دومین بار کار به تساوی کشیده شود. سومین گل ایران را سیدمهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی با شوتی تماشایی به ثمر رساند تا برتری به کشورمان برگردد. در وقت سوم هم این آمریکا بود که در زمانی کوتاه دو بار دروازه ایران را باز کرد تا ۴ بر ۳ پیش بیفتد اما در شروع مجدد بازی این سعید پیرامون بود که از مرکز زمین با ضربه‌ای تماشایی گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا بازهم کار به تساوی بکشد. محمدعلی مختاری در فاصله هفت دقیقه مانده تا پایان بازی توانست ایران را ۵ بر ۴ از آمریکا پیش بیندازد و در ادامه بازهم این مختاری بود که یک گل دیگر به ثمر رساند تا ایران ۶ بر ۴ برابر آمریکا به پیروزی برسد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود برابر تیم ملی پاراگوئه به برتری ۶ بر ۲ رسید. آخرین دیدار تیم ملی در مرحله مقدماتی این مسابقات امروز پنجشنبه با ژاپن برگزار خواهد شد که برای اول یا دوم شدن تیم ایران تاثیرگذار و تعیین‌کننده است.
ادای احترام مدیران فدراسیون فوتبال به سردار دل‌ها
رئیس‌فدراسیون فوتبال با حضور در شهر کرمان بر سر مزار سردار شهید قاسم سلیمانی حاضر شد. مهدی تاج به همراه منصور قنبرزاده نایب‌رئیس‌فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان رئیس‌کمیته داوران، کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ، سهیل مهدی رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ،حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ و مهدی جهانشاهی رئیس‌هیئت فوتبال استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان بر سر مزار شهید سلیمانی حاضر شد و به مقام والای سردار دل‌ها ادای احترام کرد.
طارمی شانه به شانه مسی در لیگ قهرمانان اروپا
مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان به همراه پورتو در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید. ستاره ایرانی سه شنبه شب در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید درخشید و یک گل برای تیمش به ثمر رساند تا پورتویی‌ها با نتیجه 2 بر یک پیروز میدان باشد و به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعد شود. سایت «سوفا اسکور» با اتمام هفته آخر لیگ قهرمانان اروپا امتیازهای بازیکنان را به روزرسانی کرد. مهدی طارمی پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با کسب امتیاز 8.04 به پایان برد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان قرار گرفت.لیونل مسی اسطوره آرژانتینی تا الان با کسب 8.65 امتیاز در رده نخست بهترین بازیکنان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. طارمی با زدن 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا در رده سوم بهترین گلزنان قرار دارد.
واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه حذف تیم ملی از جام جهانی
داوود پرهیزکاری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در واکنش به شایعه انتشار برخی مطالب پیرامون حضور تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: به رغم اینکه در نزدیک‌ترین موعد به برگزاری جام جهانی قرار داریم اما متاسفانه همچنان شایعاتی بی‌مبنا در سطح برخی جریانات رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود که باعث نگرانی علاقه مندان تیم ملی است.وی ادامه داد: این روزها صفحات رسانه‌ای فیفا که به صورت رسمی پوشش اخبار تیم ملی را بر عهده‌دارند، مملو از عکس، خبر و فیلم بازیکنان تیم ملی است. علی‌رغم اخبار منتشره، یک ماه پیش به ناگاه توئیت یک خبرنگار ایتالیایی در صدر اخبار رسانه‌های بین‌الملل قرار گرفت اما 24 ساعت بعد از این بمباران مسموم خبری، شورای فیفا برگزار شد و حتی کلامی درباره این ادعای سخیف مطرح نشده بود. حال این‌بار دشمنان تیم ملی ایران از درب دیگری وارد شده‌اند و می‌گویند تیم دیگری قرار است جایگزین تیم ملی ایران در جام جهانی شود. سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تیم ملی با تمام توان و تمرکز بالای کادر فنی و تلاش بازیکنان مهیای حضور در جام جهانی است و این‌گونه شایعات نه تنها خللی در روند این آماده ‌سازی به وجود نخواهد آورد بلکه عزم جدی ملی‌پوشان را 100 چندان خواهد کرد. این رسانه‌های ضد تیم ملی نیز می‌توانند به همین رویه ادامه دهند و پس از نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی ببینند چه تیمی در میدان حاضر بوده است.