kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب)

 
 
اقتدار و مصلحت‌اندیشی برای نیروهای مسلح
یکی از ویژگی‌های رهبر معظّم انقلاب در سمت فرماندهی کل قوا، همین حالت اقتدار و بدون رودربایستی بودن و در نظر گرفتن مصلحت نظام و نیروهای مسلّح است که این مسئله را در تعویض‌های مختلفی در طول فرماندهی ایشان شاهد بوده‌ایم. بعضی اوقات بوده که ما حدس نمی‌زدیم فلان فرد عوض شود و در جای دیگری منصوب شود؛ اما ایشان این کار را کردند و اثرش را هم پس از گذشت مدت زیادی دیدیم که چقدر مثبت است. 
من یادم هست در بمباران‌های شدید تهران و دیگر شهرهای مسکونی کشور توسط ارتش بعثی عراق در سال 1366، روزی برای ارائه گزارش گردش کار به خدمت ایشان رسیدم که آن هم در رابطه با همین بمباران‌های هوایی شهرهای مختلف، از جمله تهران بود. پس از تقدیم نامه، نکته‌ای را خدمت ایشان عرض کردم که آقا، این بمباران‌ها خیلی شدید شده است و اگر این بمباران به همین صورت ادامه یابد، واقعاً چه خواهد شد؟ ایشان قاطعانه فرمودند: شما فکر می‌کنید که این بمباران‌ها همین‌گونه ادامه خواهد یافت؟ من گفتم: شما خبر خاصی دارید؟ فرمودند: بحث خبر خاصی نیست؛ ولی من مطمئن هستم بمباران‌ها به این شدّتی که الان وجود دارد، ادامه پیدا نمی‌کند، هر چیزی که یک اوجی داشته، بعدش فرودی دارد و خواهید دید که قضیه این شکلی ادامه نخواهد یافت. چیزی هم نگذشت که اوضاع و احوال عوض شد و جنگ و بمباران‌ها شکل دیگری پیدا کرد.
در حال حاضر نیز با درایت و مدیریت رهبر معظّم انقلاب‌، نیروهای مسلح بسیار مقتدرتر از قبل هستند و در بُعد تجهیزات، آموزش، انضباط، خودکفایی و ساخت سلاح‌ها، قدم بزرگی برداشته شده است. به خاطر دارم که ایشان در زمان ریاست جمهوری‌شان، مؤسّس معاونت‌های جهاد خودکفایی در ارتش بودند؛ یعنی اگر ایشان این اقدام را نمی‌کردند، شاید این حرکت‌های خودکفایی که در ارتش شاهدش هستیم و آثار و نتایج آن را می‌بینیم، نداشتیم. ایشان مؤسس جهاد خودکفایی در ارتش و پشتیبانی‌کننده آن بودند و همین الان هم باز پشتیبانی‌کننده این حرکت در کلّ نیروهای مسلّح و ارتش هستند.
* امیر سرتیپ عبدالله نجفی  
فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ 
نشریه «صبح صادق» هفته‌نامه سپاه پاسداران‌، 12 خرداد 1380