kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

انهدام باند قاچاق سلاح در خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان از انهدام باند قاچاق سلاح در شهرستان شادگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمد صالحی اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی خوزستان با هوشیاری و تشدید اقدامات اطلاعاتی از فعالیت سرکرده باند قاچاق سلاح که با ارتباط‌‍‌گیری با قاچاقچیان یکی از کشورهای منطقه محموله سلاح و مهمات را به داخل استان وارد کرده بود، مطلع شدند. صالحی افزود: پلیس امنیت عمومی با تسلط و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه قاچاقچی و محل دپوی محموله سلاح را در شهرستان شادگان شناسایی کرد و بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی اعزام شدند.
وی ادامه داد: اکیپ‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری پلیس شهرستان شادگان در عملیاتی مقتدرانه و منسجم قبل از توزیع محموله سلاح در سطح استان و شهرستان سرکرده باند را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او 10 قبضه سلاح کلت کمری، 20 تیغه خشاب و 10 هزار و 900 عدد فشنگ جنگی کشف کردند.
کشف سلاح‌های غیر مجاز در سیستان و بلوچستان
همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دیروز از کشف ۵۴ قبضه انواع سلاح جنگی غیر مجاز در عملیات مأموران این فرماندهی در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش ایرنا، احمد طاهری اظهارداشت: در اجرای طرح شناسایی و برخورد با دارندگان سلاح‌های جنگی غیر مجاز بررسی موضوع در ۷۲ ساعت گذشته به صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.
طاهری افزود: مأموران ضمن شناسایی محل‌های نگهداری سلاح با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از صحت اخبار اطمینان حاصل کرده و طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.
وی با اشاره به این که در بازرسی از محل‌های مورد نظر تعداد ۵۴ قبضه انواع سلاح جنگی کشف شد ادامه داد: داشتن سلاح غیرمجاز علاوه‌بر اینکه برابر قانون جرم بوده و طبق قانون برای دارندگان این سلاح‌ها مجازات تعیین شده، زمینه‌ساز بروز درگیری، قتل و نا امنی است که پلیس قاطعانه با حاملان و دارندگان این‌گونه سلاح‌ها برخورد می‌کند و از شهروندان می‌خواهیم، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این زمینه مراتب را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.