kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

انهدام باند سارقان منزل و دستگیری موبایل‌قاپان

رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران از انهدام دو باند سارقان منزل و موبایل‌قاپان خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ علی ولی پورگودرزی اظهار داشت: باند چهار نفره سارقان که اقدام به قاپیدن گوشی‌های مردم می‌کردند با ۵۰ فقره اعتراف دستگیر شدند. این سارقان با تهدید چاقو، گوشی و اموال شهروندان را سرقت می‌کردند.
ولیپور با اشاره به دستگیری ۱۰ نفر از مالخران بیان داشت: این ده نفر گوشی‌های مسروقه را به کشورهای همسایه می‌فرستادند که در بازرسی از مخفیگاه آنها ۱۸۰ دستگاه گوشی مسروقه متعلق به ماه‌های گذشته و دو دستگاه لپ تاپ که با آن شماره سریال و لیبل گوشی‌ها را تغییر می‌دادند کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه اولویت پلیس اشراف بر مالخران است و استرداد اموال مردم در اولویت پلیس آگاهی قرار دارد، از فعالیت اداره مبارزه با مالخران خبر داد و گفت: این اداره در خیابان‌های مولوی و پاساژ‌هایی که مغازه‌ها را به مدت خیلی کوتاه به مالخران اجاره می‌دهند با همکاری مردم و پلیس اماکن، مالخران را شناسایی و دستگیر می‌کند.
رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت از انهدام دو باند سارقین منزل که با خودروهای پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ و تغییر شماره پلاک خودرو به سراغ خانه‌های خالی از سکنه رفته و اموال گرانبها را سرقت می‌کردند خبر داد و اظهار داشت: سارقان به محض مراجعه صاحبخانه یا نگهبان ساختمان از سلاح سرد یا گرم استفاده کرده و روش سرقت این گروه از سارقان تخریب در و ورود از بالکن بوده است.
ولی‌پور گودرزی افزود: ۸ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند که یک قبضه سلاح کمری نیز از آنها کشف شده و دستگیرشدگان به ۸ فقره سرقت اعتراف کرده و ۴ مالباخته نیز شناسایی شده‌اند.اکثر دستگیرشدگان سابقه‌دار بوده و حوزه فعالیت آنها شمال شهر و مرکز تهران بوده است.