kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
دولت فنلاند فاش کرد

تبهکاران و اراذل مشتری سلاح‌های ارسالی غرب به اوکراین

 
 
 
 
مقامات فنلاند می‌گویند، تسلیحاتی که برای اوکراین از سوی کشورهای غربی فرستاده می‌شود به دست افراد تبهکار و جنایتکار افتاده است.
«دفتر ملی تحقیقات» فنلاند فاش کرد، مجرمان فعال در این کشور تسلیحات «فرستاده شده برای اوکراین» شامل مسلسل‌های جنگی را به دست آورده‌اند. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «کریستر آهلگرن»، کارآگاه ارشد دفتر ملی تحقیقات فنلاند روز یکشنبه گفته، «نشانه‌هایی از اینکه این سلاح‌ها به فنلاند راه پیدا کرده‌اند دیده‌ایم... تحقیقات درباره این مسئله در دست انجام است و مسیر‌ها و رابط‌ها برای قاچاق سلاح‌های غیرقانونی از اوکراین به فنلاند شناسایی شده‌اند...سه تا از بزرگ‌ترین باندهای تبهکار موتورسیکلت سوار جهان – که بخشی ازسازمان‌های بزرگ‌تر بین‌المللی هستند – در فنلاند فعالند. یکی از این باندها دارای واحدی در همه شهرهای بزرگ اوکراین است.»این کارآگاه ارشد دفتر ملی تحقیقات فنلاند همچنین فاش ساخت که: «سلاح‌هایی که از سوی کشورهای مختلف به اوکراین فرستاده شدند در کشورهایی نظیر سوئد، دانمارک و هلند نیز یافت شده‌اند....اوکراین حجم بزرگی تسلیحات دریافت کرده و این خوب است اما ما قرار است تا چند دهه با معضل این سلاح‌ها دست و پنجه نرم کنیم و اینجا هزینه‌اش را پرداخت کنیم.» 
به گزارش فارس اخیراً «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نسبت به بروز «چالش‌ جدی» درست شدن بازار سیاه ناشی از تسلیحات فعال در اوکراین، کشوری که محل فعالیت گروه‌های تبهکار قاچاقچی سلاح به مناطق دیگر است، هشدار داده بود. تابستان امسال نیز سازمان پلیس اروپا موسوم به «یوروپل» در بیانیه‌ای هشدار داده بود که «پخش سلاح‌های گرم و مواد منفجره در اوکراین ممکن است منجر به افزایش قاچاق این سلاح‌ها و مهمات به اتحادیه اروپا از طریق امکانات اینترنتی یا مسیرهای قاچاق تثبیت شده، شود.»