kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

 فلسطینی‌ها امسال، 27 صهیونیست را به جهنم فرستادند

 
 
 سرويس خارجي-
آمارهاي رسمي حكايت از آن دارد كه عمليات مبارزان فلسطيني عليه اشغالگران طي چند ماه گذشته نتيجه بخش بوده و طي 10 ماه گذشته حداقل 27 صهيونيست در عمليات فلسطيني‌ها كشته شده‌اند.
كرانه باختري اگرچه در سال ميلادي جاري(2022) شديدترين درگيري‌ها و عمليات‌هاي مسلحانه فلسطيني‌ها را شاهد است، اما اين درگيري‌ها و عمليات‌ها براي فلسطيني‌ها بدون دستاورد نبوده و آنها توانسته‌اند در ده ماه گذشته به ميزان زيادي وضعيت را براي صهيونيست‌ها ناامن كنند. به طور كلي نيز هدف از عمليات‌هاي مبارزان فلسطيني در كرانه باختري، ناامن سازي شرايط براي صهيونيست‌ها جهت اخراج از اين سرزمين است.
در واقع  عملیات‌هاي متعدد مقاومت علیه شهرک نشینان صهیونیست در حال به ثمر نشستن است زیرا باعث شده تا شهرک نشینان احساس امنیتی را که سال‌های گذشته داشتند، از دست بدهند. اين وضعيت را جديدترين گزارش منابع فلسطيني هم تایيد مي كند. اين منابع روز يكشنبه اعلام كردند که از ابتداي سال ۲۰۲۲ (دي ماه 1400) تاکنون ۲۷ اسرائیلی در عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. این درحالی است که منابع صهيونيستي در تلاش براي كم نشان دادن آمار تلفات خود، این تعداد را ۲۵ مورد اعلام کرده‌ بودند.
همچنين «عصمت منصور»، تحلیلگر امور تل آويو معتقد است كه آنچه برای صهيونيست‌ها بسیار دردناک است تلفات انسانی است. به گفته منصور، تلفات انساني باعث می‌شود تا سؤالاتی در میان اسرائیلی‌ها درباره علت چرايي اقدامات تل‌آويو در کرانه باختری ایجاد شود و آنها خواستار پاسخگويي مقامات تل آويو درباره چرايي افزايش تلفات خودشان هستند. به گفته اين كارشناس فلسطيني، این تعداد تلفات را تنها در جنگ‌ها یا درگیری‌های رو‌در‌رو مثل جنگ غزه یا جنگ اسرائیل با حزب‌الله شاهد بوده‌ایم و این نشان می‌دهد که اسرائیل توانایی متوقف کردن عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها را ندارد.
بي اثر شدن گزينه نظامي 
در كرانه باختري
 با توجه به واقعیت یاد شده رژیم صهیونیستی هم اکنون يك گزینه بیشتر پیش رو ندارد و آن عملیات نظامی گسترده علیه کرانه باختری است، اما اين گزينه نیز نمی‌تواند دربردارنده نتایج مورد نظر تل آويو باشد، زیرا ارتش رژیم اسرائیل از نظر لجستیکی برای ادامه روند بازداشت فلسطینیان آمادگی ندارد و نیازمند تجهیزات اساسی است و از طرف ديگر نظامیان این رژیم از نظر آمادگی و معیشتی با مشکلات فراوانی مواجه هستند. به گفته‌هاآرتص موج فرار از خدمت سربازي در ارتش اسرائيلي تا 12 درصد بيشتر از سال‌هاي گذشته است. از سوي ديگر مشكلات لجستيكي ارتش رژيم اسرائيل آن قدر زياد است كه ‌هاآرتص در گزارشي در مردادماه اعلام كرد: «اکثر گردان‌های تداوم عملکردی امروزه در وضعیت فرسایشی قرار دارند، حتی گردان‌هایی که هنوز نیروی انسانی دارند، تجهیزات آتش‌نشانی و اطفای حریق ندارد و تقریباً هیچ آمبولانسی برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها وجود ندارد. برای جمع‌آوری قطعات موشک از باند فرودگاه‌ها در زمان مناسب، نیروی انسانی و تجهیزات کافی وجود ندارد و هیچ سیستم رزمی یکپارچه، هیچ دستگاه آموزشی یکپارچه و هیچ روند سیستماتیک برای جذب و استخدام نیروی انسانی در گردان‌ها وجود ندارد. نیروی هوایی نیاز خود به ارتش را مشخص نکرده است.»
در عين حال، افزايش آمار تلفات صهيونيست‌ها به 27 نفر كه در شرايط غيرجنگي براي صهيونيست‌ها بي سابقه است، نشان مي دهد كه گزينه نظامي عليه كرانه باختري بي‌نتيجه است، كما اين كه در چند ماه گذشته صهيونيست‌ها بارها اقدام به حمله نظامي تمام عيار به شهرهاي فلسطين از جمله نابلس و جنين كرده‌اند، اما هيچ‌كدام از اين حملات، مبارزه فلسطيني‌ها را متوقف نكرده است. شديدترين حملات صهيونيست‌ها همين هفته گذشته عليه اردوگاه نابلس با شهادت 6 جوان فلسطيني اتفاق افتاد، اما دو شب پيش، فلسطيني‌ها در عمليات ديگري ديگري در شرق الخليل يك شهرك نشين را به هلاكت رساندند، تا ثابت كنند كه مبارزه فلسطيني‌ها متوقف نمي شود.
با اسلحه راي بدهيد!
صهيونيست‌ها امروز سه شنبه پاي صندوق‌هاي راي هستند تا اعضاي جديد كنست(پارلمان رژيم صهيونيستي) را براي پنجمين بار طي چهار سال گذشته انتخاب كنند. همه انتخابات‌هاي چهارسال گذشته در تل آويو به بن بست خورده و از هم اكنون نيز نظرسنجي‌ها نشان مي دهد كه اين انتخابات هم نمي تواند بن بست سياسي در تل آويو را حل كند، چون هيچ‌كدام از احزاب سياسي رژيم صهيونيستي قادر نيستند كه راي لازم را براي پايان بن بست به‌دست آورند. 
در عين حال حاشيه مهم‌تر از متن اين انتخابات آنجاست كه بدليل افزايش ناامني‌ها، پلیس صهیونیستی به شهرک‌نشینان توصیه کرده است که در جریان انتخابات با خود سلاح داشته باشند. به گفته این شبکه، سرویسهای امنیتی این رژیم درباره هشدارهای نیروهای مقاومت فلسطین می‌گویند و از اینکه شاید در روز انتخابات عملیات استشهادی صورت بگیرد، به شدت وحشت زده هستند. شبکه هفت این رژیم نیز گزارش داد که پس از تنشهای اخیر، ۱۰۰ هشدار به دست صهیونیستها رسیده است مبنی بر اینکه نیروهای مقاومت، قصد دارند در کرانه باختری دست به عملیاتهای انتقامجویانه بزنند.
خبرنگار نظامی پایگاه خبری عبری «واللا» هم گفت که به زودی، شماری از گردانهای ذخیره نیروهای مرزبانی رژیم صهیونیستی، درکرانه باختری مستقر خواهند شد تا با تنشهای امنیتی مقابله کنند. از سوي ديگر در آستانه انتخابات کنست، خبرگزاری فرانسه هشدار داد که رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری و تهدیدات در فضای مجازی بسیار آسیب‌پذیر است. در این گزارش آمده است كه تل آويو برای حملات سایبری یا کارزارهای اعمال نفوذ رقبای خارجی به خصوص ایران آمادگي لازم را ندارد. طبق این گزارش، دفتر «یوآز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی گفته است که روز انتخابات در سه‌شنبه یک «روز مطلوب برای کارزارهای نفوذ» به حساب می‌آید زیرا یک بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در جریان است.