kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
#  جرائم-جدید-سایبری

ابراز نگرانی اینترپل از ظهور متاورس

 
 
 
سازمان اینترپل اعلام کرد مشغول آماده ‌سازی برای ریسک متاورس است زیرا ممکن است نوع جدیدی از جرائم سایبری را به وجود بیاورند و سبب وقوع جرم‌های فعلی در مقیاس وسیع‌تر شود.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته مادان ابرویی مدیر ارشد اجرایی فناوری و نوآوری در اینترپل، کشورهای عضو این سازمان نسبت به چگونگی آماده ‌سازی برای جرائم احتمالی در متاورس ابراز نگرانی کرده‌اند. او در این باره می‌گوید: ممکن است برخی جرائم در این محیط تازه باشند، برخی از جرائم موجود نیز در این محیط ادامه یابند و گسترده‌تر شوند.
برنامه‌های کلاهبرداری آنلاین و فیشینگ در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به شیوه متفاوتی عمل می‌کنند. مشکلات ایمنی کودکان نیز یک نگرانی مهم دیگر در این زمینه است.
در اوایل ماه جاری میلادی یوروپل (شاخه مجری قانون اتحادیه اروپا) در گزارشی اعلام کرد احتمالاً گروه‌های تروریستی در آینده از فضاهای مجازی برای پروپاگاندا، استخدام و آموزش نیروهایشان استفاده کنند. کاربران ممکن است دنیاهای مجازی با قوانین افراطی بسازند.
اگر محیط‌های متاورس واکنش‌های کاربران در بلاکچین را ثبت کنند، این امر احتمالاً اجازه می‌دهد هرکاری که فرد انجام می‌دهد، دنبال و به این ترتیب اطلاعات زیادی برای اخاذان و مجرمان فراهم ‌شود.