kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
کره‌جنوبی

مرگ151 نفر حین برگزاری جشن ‌هالووین

تعداد کشته‌های جشن‌هالووین در کره‌جنوبی به 151 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از آنکه برگزاری جشن‌هالووین در سئول فاجعه آفرید و یکی از بدترین حوادث کره جنوبی عنوان شد، مقامات این کشور عزای ملی اعلام کرده و در حال بررسی چگونگی کشته شدن دست‌کم ۱۵۱ نفر در این حادثه هستند. ده‌ها هزار نفر که بیشتر نوجوان و جوان بودند به مناسبت‌هالووین به سمت یک کلوپ شبانه سرازیر شده بودند تا در اولین مراسم کره جنوبی پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ شرکت کنند. اما این مراسم بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی که حاکی از حضور جمعیت عظیمی در یک کوچه باریک است، به هرج و مرج تبدیل شد. شاهدان عینی گفته‌اند که جمعیت حاضر در این مراسم آن‌قدر متراکم و فشرده بود که حرکت در اطراف یا حتی نفس کشیدن دشوار بود.
مقامات کره جنوبی هنوز در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند، اما رئیس‌اداره آتش‌نشانی یونگ‌سان-گو گفت: احتمالا تراکم و ازدحام جمعیت علت اصلی وقوع حادثه بوده و بسیاری از مردم روی زمین افتادند. در این حادثه دست‌کم ۸۲ نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۱۹ تبعه خارجی در میان قربانیان این حادثه بوده‌اند.
به دنبال وقوع این حادثه بسیاری از خانواده‌های قربانیان در نزدیکی این کلوپ شبانه تجمع کردند و مقامات در حال جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان و مفقودان و در تلاش برای شناسایی اجساد هستند.
به گفته مقامات کره جنوبی تاکنون بیش از ۹۰ درصد از قربانیان شناسایی شده‌اند. همچنین در حال حاضر امکان شناسایی حدود ۱۰ نفر دیگر وجود ندارد زیرا برخی از آنها کمتر از ۱۷ سال دارند (برای داشتن کارت شناسایی بسیار جوان هستند) و برخی دیگر خارجی هستند. همچنین بسیاری مفقود شده‌اند و خانواده‌ها با نگرانی به بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها مراجعه می‌کنند. تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه به وقت محلی بیش از سه هزار و ۵۸۰ مورد گزارش مفقودی دریافت شده‌ است. بنا بر اعلام مسئولان وزارت خارجه کشورمان، متاسفانه پنج ایرانی هم در بین کشته‌های این حادثه قرار دارند.