kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

جریان‌شناسی حرمت‌شکنی حریم‌ها و حرم‌ها (نگاه)

 

مهدی جبرائیلی تبریزی
1. انقلاب اسلامی ایران در اوج جنگ سرد انجام گرفت و با توجه به صبغه اسلامیت، مکتبی و مردمی بودن آن، نظام بین‌الملل را به چالش طلبید و خواهان تغییر وضع موجود در ساختار نظام بین‌الملل بر پایه اسلام ناب شد. با نگاهی اجمالی به تاریخ سی وپنج ساله انقلاب اسلامی وتقابل آمریکا با آن در این مدت می‌توان به این نکته رسید که درهر دوره ازحیات انقلاب اسلامی‌، آمریکایی‌ها سعی کرده‌اند برای تضعیف و براندازی جمهوری اسلامی در یکی از حوزه‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی که در آن زمان تصور می‌شده است که نقطه ضعف ایران در آن حوزه قرار دارد‌، وارد شده و تمام تلاش و امکانات خود را برای نابودی نظام اسلامی به‌کار گرفته است. اما نظام اسلامی در برابر این هجمه‌های دشمنان مقاومت کرده و به پیروزی رسیده است. بنابراین اقدامات ایالات متحده آمریکا برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی نه تنها به سرانجامی نرسیده است بلکه هزینه‌های سنگینی بر ایالات متحده تحمیل کرده است که این مسئله در بلندمدت تضعیف آمریکا در ابعاد مختلف سیاسی‌، نظامی‌، فرهنگی و علی‌الخصوص اقتصادی را در پی داشته است.
آمریکا
2. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «امروز موازنه‌ قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا‌، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریّتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرد.»
و نیز بیان داشته‌اند: «به وضوح امروز آمریکا، در این منطقه ضعیف‌تر از ده سال پیش و بیست سال پیش است؛ به وضوح رژیمِ صهیونیستیِ خبیث‌، امروز ضعیف‌تر از گذشته است... امروز ملّت ایران و کشور ایران یک درخت تناور است؛ امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملّت ایران را تهدید کنند؛ تهدیدهای آنها، حرکات آنها، خباثت‌های آنها تا امروز شکست خورده است، از این پس هم شکست خواهد خورد؛ تحریم هم شکست خواهد خورد، سیاست‌هایشان هم شکست خواهد خورد؛ به برکت مقاومت».
طبق اعتراف خود آمریکاییان توسعه نفوذ ایران در منطقه، معادلات آنان را در منطقه خاورمیانه به مثابه قلب جهان، بر هم زده است. طرح خاورمیانه بزرگ که با هدف حفظ استیلاء ایالات متحده در قرن 21 میلادی طراحی شد‌، نقش بر آب شده و آمریکا را در بهت و شوک هراسناکی فرو برده است.
اسرائیل
3. عاموس یادلین رئیس‌اسبق سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل درگزارش سالانه مرکز پژوهش‌های امنیت رژیم صهیونیستی در سال 2021 گفت: «جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین چالش و خطر برای اسرائیل طی 2021 خواهد بود».
به اعتقاد این پژوهشگران، تهران مطمئنا به دنبال گرفتن انتقام خود از اسرائیل است. از این رو باید اسرائیل تمام تلاش خود را برای تضعیف محور ایران و متحدانش(مقاومت)به کار ببندد. زیرا تنها از این طریق اسرائیل می‌تواند از جبهه نظامی خود احساس آرامش کند.
«اسحاق بریک» ژنرال صهیونیست پس از بازنشستگی اعتراف کرده که این رژیم از هم فروخواهد پاشید:
«خانه همچنان سر جای خود قرار دارد‌، اما شکاف در اوج خود است. این وضعیت امنیتی حال حاضر اسرائیل است‌، اسرائیل قدرت دفاع از جبهه داخلی را در جنگ آینده از دست داده است.»
«جنگ با ایران، چیزی است که حتی نمی‌خواهم تصورش را بکنم»؛ این جمله‌ای است که «اران اتزیون» که سال‌ها درعالی‌ترین سطوح شورای امنیت رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم فعالیت کرده در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه «هاآرتص» درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان تل‌آویو و تهران گفته است.
این استیصال علاوه‌بر نقاط آسیب درونی اسرائیل‌، در وجود بازوهای قدرتمند و شجاع منطقه‌ای ایران و قدرت نظامی- موشکی آن نهفته است.
عربستان
4. اقدامات ضدایرانی سعودی‌ها پروژه جدید و مستحدثی نیست. حکومت عربستان بر بنیان تکفیرگذاشته شده است. آل‌سعود به عنوان دست‌نشانده استعمارگران غربی ماموریت داشتند و دارند تا نمادها و نمودهای دینی را محوکنند و با نام دین بر دین بتازند. اما وقوع انقلاب اسلامی همه نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.
شورای همکاری خلیج‌فارس(حکومت‌های دست‌نشانده و مزدور از جمله عربستان) برای مقابله با صدور انقلاب اسلامی در منطقه تشکیل شد و در طول جنگ تحمیلی هشت‌ساله کمک‌های مالی گسترده‌ای از طریق مقامات و همپیمانان عربستان برای رژیم سفاک صدام فرستاده شد.
در بحران سوریه جنگ نیابتی بین ایران و عربستان گسترش یافت. عربستان به عنوان مأمن تروریست‌ها تمام تلاش خود را انجام داد تا خواسته‌های خود را در سوریه پیاده سازد. اما ایران مانع بزرگ و سترگی در برابر آن بود.
عربستان مدت مدیدی است كه در یمن درگیر جنگ بی‌حاصل است و روزبه‌روز بر شكست‌هایش اضافه می‌شود به گونه‌ای که در تنگنا و بن‌بست نظامی- سیاسی محصور شده است. عربستان نقش ایران اسلامی را در ظهور بروز این مخمصه به خوبی می‌داند.
5. قدرت و شوکت و پویایی و پایایی انقلاب اسلامی را می‌توان در این دشمنی‌ها و دشمن‌ها دید. ایران یکه وتنها درآوردگاه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی با تمام کفر به جنگ برخاست و برخواست. دشمن در زوال و افول قدرت خود تردیدی ندارد. از طرف دیگر به یقین می‌داند انقلاب و نظام اسلامی زوال‌ناپذیراست و دلارهای هزینه شده جز ننگ و خونریزی ثمری نداشته است.
6. تحمل این شکست مفتضحانه تاریخی و سرنوشت‌ساز برای مثلث عبری- عربی‌-غربی بسیار سنگین است. خشم آنان را باید درک کرد. کینه‌های چرکین‌شان را تا آخرین رمق از سینه‌های خود بیرون خواهند ریخت. تهاجم به حریم خانواده و ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جنگ شناختی و قتل بی‌گناهان در حرم امن و قدسی‌، آخرین پرده از خباثت‌نمایی این ددمنشان جنتلمن و کفتاران به‌ظاهر انسان است.
7. نهادهای فرهنگی و تبلیغی تا حال آن گونه باید وظیفه تبیینی خود را در این جنگ شناختی انجام نداده‌اند. همواره کنش‌ها و تشنج‌های سیاسی(بازی سیاسی) در این کشور همه ساحت‌های بنیادین را تحت‌الشعاع قرار داده و دشمنان این مرز و بوم از این بستر به خوبی استفاده کرده‌اند. حال وقت آن است که مصلحت سنجی‌های بی‌مورد و بیجا کنار گذاشته شود تا مردم با زلال تبیین، از حقایق آگاه گردند. بیانیه مشترک دو نهاد اطلاعاتی گام بلندی در این جهت است. برخی روزنامه‌ها که در ورای روزنامه‌نگاری پیاده‌نظام داخلی جبهه آمریکایی – صهیونیستی را بر عهده گرفته‌اند، باید پشت پرده آنان و گردانندگان‌شان افشا شود. برخی جریان‌های سیاسی داخلی که به اقرار نخست‌وزیر وقت اسرائیل سرمایه آنان در داخل هستند، در رسانه‌های ملی- رسمی جریان شناسی شوند و تطور تاریخی آنان به طور مستند گفته شود تا بیشتر از این شاهد خسارت‌های عمدی این جریانات به نظام و مردم نباشیم.