kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

ثبت خاطره از ۸۰ شهید در کتاب خاطرات مهدی سلحشور(اخبار ادبی و هنری)

کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع مقدس با عنوان «باغ حاج‌ علی» به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مجموعه کتاب هیئت با حضور برخی از مسئولان کشوری و لشکری در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش دانشجو، سردار نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به اینکه حاج مهدی سلحشور با ثبت خاطراتش از دوران دفاع مقدس بر سرمایه ملی ما از این دوران افزود که از او تشکر می‌کنم، گفت: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم‌‌ترین ابعاد آن فرهنگ حاکم بر آن است. دفاع مقدس تنها در فرماندهی‌ها و عملیات‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه یکی از مهم‌‌ترین ابعاد و متن‌های اصلی آن فرهنگ دفاع مقدس است که امروز در مراحل دیگر انقلاب اسلامی هم تداوم پیدا کرده است. رأس این فرهنگ امام خمینی(ره) که نگاه و اندیشه ایشان در سرتاسر کشور ادامه پیدا کرد.
وی افزود: میدان مبارزه امروز تغییر کرده است، اما حاج صادق آهنگران و حاج مهدی سلحشور همان رزمندگان دفاع مقدس هستند و فرهنگ دفاع مقدس از آنها دور نشده است. ما 850 پروژه فعال در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس داریم و بنا داریم علاوه‌بر خاطرات فرماندهان به ابعاد و خاطرات اشخاص مختلف در جنگ هم بپردازیم.
در بخش دیگری از این مراسم حاج صادق آهنگران به مداحی و شعرخوانی درباره شهدای دفاع مقدس و همچنین شرایط کنونی کشور و اغتشاشات ایجاد شده پرداخت.
سپس مهدی سلحشور مداح اهل‌بیت‌(ع)، گفت: در این کتاب تلاش کردم تا از شهدا یاد کنم که در مجموع از 80 شهید نام برده شده است. در مراسم امروز هم تصاویر شهید علی جابری مسئول گروهان، شهید محسن درودی، شهید علی شکاری، شهید داود حیدری فرمانده گردان زهیر، شهید زنده حاج علی فضلی و شهید علی‌اکبر حشمتی قرار گرفته است.
در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه امر، حسین یکتا، حسین کاجی و حجت‌الاسلام احمد شرفخانی از کتاب «باغ حاج علی» رونمایی شد.