kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

سخنی با خواهرم شهیده «زهرا اسمعیلی»(نگاه)

 
 
لاله افتخاری*
 خواهرم بر تو سلام می‌کنم و صدها درود می‌فرستم. بر تو که مصداق آیه: «و اذا الموودهًْ سئلت بای ذنب قتلت» هستی. درودی همراه با حسرت و غبطه به سعادت تو. تویی که زائر سومین حرم اهل‌بیت(ع‌) بودی اما اینک به جمع شهدا درآمدی. شهدایی که به فرمایش خمینی کبیر «در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصول‌شان عند ربهم یرزقون‌اند». تویی که در انتظار نماز نشسته بودی و چه‌بسا که با احمد بن موسی شاهچراغ آن شهید شهید زاده و از تبار آل‌الله در راز و نیاز بودی و از دردها و دلتنگی‌هایت می‌گفتی. از همه آنچه دشمنان بر زندگانی تو و خانواده و هموطنانت درآوردند. از تحریم‌ها و تهدیدها و بلکه دردناک‌تر، از آنچه در این هفته‌های اخیر در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و اماکن مختلف کشورت گذشت از شکسته‌شدن حرمت حجاب، از اهانت به قرآن کریم‌، از بی‌مهری به این نظام مقدس، از شاد کردن دل دشمنان و به درد آوردن خاطر دوستان و دلبستگان به این نظام. از حمله به نیروهای نظامی و انتظامی، همان‌ها که در عهدنامه مالک اشتر با عنوان «حصون الرعیه و زین الولاه و عزالدین» از آنها یاد شده است. با همسر و فرزندانت به زیارت شاهچراغ رفته بودی تا شاید در این فتنه‌ها و تهاجمات علیه جوانان و خانواده آنها را بیمه کنی. شاید هم می‌خواستی در آن مکان مقدس دعای «الهی عظم البلا» بخوانی و از فتنه‌های آخرالزمان شکایت کنی و ظهور حضرتش و سلامتی و توفیقات نایبش را از خداوند بخواهی. یا شاید رفته بودی برای هدایت و بصیرت محدود جوانان، زنان و دختران فریب‌خورده وطنت که ارزان و بلکه رایگان به دستور دشمنان بر گوهر حجاب و عفاف خود چوب حراج زده بودند دعا کنی. آنان که حرمت و سابقه درخشان زنان و دختران کشورمان که از ایران باستان بدان پایبند بودند و نیز خون پاک مدافعان و شهدای این راه مقدس در مسجد گوهرشاد و حجاب دختران و زنان محجبه نخبه و ورزشکار افتخارآفرین و الهام‌بخش و الگوساز کشور را نیز پاس نداشتند. همان‌ها که با تمام ادعاهایی که دارند ثابت کردند که در عصر انفجار اطلاعات هم، به اندازه زنان پرده‌نشین قاجار که در جریان تحریم تنباکو با تبعیت از فرمان مرجع تقلیدشان نقشه‌های استعمار پیر را نقش بر آب کردند، از بصیرت و دشمن‌شناسی برخوردار نیستند. 
خواهر شهیدم؛ نمی‌دانم در حرم چه گفتی و چه کردی اما چه زیبا خداوند خریدار جانت شد که «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنهًْ». و نمی‌دانم کدام مقام و کدام تاج افتخار را جلو‌تر بر سر نهادی؛ مقام همسر شهید بودن، مقام مادر شهید بودن یا شهادت را. اما بدان که ما همسران و فرزندان شهدا و خانواده بزرگ ایثارگران، پیوسته پاسدار خون پاک‌تان خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد این انقلاب به دست ‌نااهلان و نامحرمان بیفتد. خواهرم هرچند که یک تار مو و بلکه یک نخ از تار و پود چادرت را با تمامی وجود پلید اغتشاشگران و هنجارشکنان عوض نخواهم کرد اما بر این باورم که فضای آلوده برآمده از اقدامات مشمئزکننده منافقان، فریب‌خوردگان و مزدوران استکبار جهانی در هفته‌های اخیر تنها با خون پاک تو و دیگر شهدای همرزم تطهیر خواهد شد و این عطر شهادت است که می‌تواند کوچه‌های وطن‌مان را معطر سازد. تو با چادر گلگون نقشه‌های دشمن در پایمال کردن شخصیت و زدودن هویت زن ایرانی را نقش بر آب کردی. تو خاطره دختر جوان سنندجی شهیده «ناهید فاتحی کرجو» و بانوی شهیده کردستانی «فاطمه اسدی» را زنده کردی .تو ثابت کردی که شعار «زن‌، زندگی آزادی» در ایران سربلند جایی ندارد بلکه شعار زنِ تاریخ‌ساز و معلم ثانی زنان جهان در کشورمان، «زن‌، آزادگی، عفت و شهادت» است همانکه از حضرت زهرا و زینب کبری آموختی. آری خواهرم! دشمنان و مخالفان با پشت‌سر گذاشتن سه مرحله اقدامات جنبشی، مدنی و شورشی به آخرین مرحله یعنی اقدامات تروریستی در جهت براندازی این نظام مقدس دل بسته بودند اما خون تو باطل‌السحر آنان شد «فغلبوا هنالک وانقلبوا صاغرین والقی السحرهًْ ساجدین» و البته شکست‌های سخت‌تر آنان در پیش است که «وان موعدهم الصبح الیس الصبح بقریب». آنها با اقدامات خود ثابت کردند که مسئله نه اعتراض است و نه مشکلات معیشتی؛ نه حجاب است و نه اسلام؛ نه دفاع از حقوق زنان است و نه حقوق بشر و نه کودکان، چرا که اگر به‌دنبال فوت یکی از دختران این مملکت همه به اظهار همدردی و بیشتر از آن بسیج شدند باید در شهادت تو و دیگر زنان، کودکان و مردان حرم شاهچراغ نیز مظلومیت‌تان را فریاد می‌کردند اما مهر سکوت بر لب زدند. خواهرم آنها اگر خانواده‌ات را از هم پاشیدند پیش‌تر نیز به شهادت ۲۳۰ هزار شهید و ترور فیزیکی ۱۷ هزار مظلوم بی‌گناه و بدتر از آن به انهدام و ترور بنیان خانواده‌ها از طریق اسناد هزاره، سند ۲۰۳۰ و غیره اقدام کرده بودند.
پس شهادت تو و دیگر زائران سومین حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مه‌شکنی بود که فضای مه‌آلود روزهای اخیر را شکافت و حقیقت را نمایان ساخت و حجت را بر همگان تمام کرد. لذا به نیابت از تو و آنان از همگان می‌خواهم تا به فرمایش امام متقیان که فرمود «لقد فقعت عین الفتنه»؛ چشم فتنه را کور کنند. از مردمی که با تأسی به رهبر فرزانه خویش با موضع‌گیری‌های مناسب، حضور در راهپیمایی‌های میلیونی و فعالیت در فضای مجازی به تاریخ درس بصیرت و ولایتمداری دادند، همچنان در صحنه و گوش به فرمان رهبر باقی بمانند و ضمن ستودن نیروهای نظامی و انتظامی که تاکنون صبر پیشه کردند از همه مسئولین می‌خواهیم حال که غبار فتنه‌ها فرو نشسته و سره از ناسره قابل شناسایی است با درایت و قاطعیت با اخلالگران در امنیت جامعه به مقابله برخیزند و اجازه ندهند که این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و از جوانان می‌خواهیم که صف خود را از منافقان و مزدوران وطن‌فروش جدا کنند و به ایران یکپارچه و قوی بیندیشند زیرا هرچند که اقدام تروریستی حرم شاهچراغ حرکتی کور بود اما درآمیختن خون شهدایی از دانشمندان، زنان، کودکان، مردان، خادمان حرم، مسافران و مجاوران این حرم مطهر همه ایران همدل قوی و وحدت میان آن را به تصویر کشید. قطعاً این خون‌های پاک، دانشگاه، بازار، مدرسه و خیابان‌ها و کوچه‌های کشور را بیمه خواهد کرد.
و از خواهران هموطن خود از هر کیش و آیین می‌خواهیم تا همچون دیگر زنان آزاده جهان به احترام زنان بی‌گناهی که در حرم شاهچراغ چادرها و روسری‌های خود را به خون خود رنگین کردند حرمت حجاب را پاس بدارند چراکه به گفته آن بانوی فرهیخته غیرمسلمان هندی چادر زن ایرانی تنها یک پوشش نیست بلکه نشان فرهیختگی و پرچم استقلال فکری و اعتقاد اوست و این دقیقاً همان چیزی است که دشمن از آن بیم دارد و آن را آماج حملات خود قرار داده است. اما سخنی با دشمنان و فریب‌خوردگان آنان؛ بدانید که آینده سختی پیش‌رو خواهید داشت که «لئن امهل الله الظالم فلن یفوت اخذه و هو للظالمین بالمرصاد».
______________________
* همسر و فرزند شهید و دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان