kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
مردم ایران باز هم سنگ تمام گذاشتند

قلب ایران در شیراز، مشهد و همدان تپید تشییع باشکوه و حماسی شهدای حرم شاهچراغ(ع)

دیروز مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور پرشور و ده‌ها هزار نفری مردم شیراز برگزار شد. شهدای شاهچراغ سپس به مشهد منتقل شدند و بر دستان مردم به پابوس حضرت رضا(ع) رفتند.


مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی(ع) صبح روز گذشته از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور پرشور و حماسی مردم برگزار شد.
به گزارش فارس، جمعیت انبوهی از مردم شیراز برای بدرقه شهدای خود در مسیر تشییع حضور یافتند، خیابان منتهی به حرم شاهچراغ(ع) مملو از جمعیت بود.
مردم شیراز در تشییع شهدای حرم با سر دادن شعارهایی همچون «داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه» و «زن زندگی شهادت، شیراز ما تسلیت» این پیام را به تمامی تروریست‌های داعشی و اربابان مستکبر آنها رساندند که تا آخرین خون در میدان مبارزه هستند.
از چهره‌های برجسته کشوری حاضر در مراسم سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیردریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی، حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه و بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت بودند.
انتقام از تروریست‌ها
مطالبه مردم شیراز از سرلشکر سلامی
سردار سرلشکر سلامی سخنران این مراسم در حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود و مردم شیراز بارها با سر دادن شعارهایی مطالبه انتقام از تروریست‌ها و ایادی استکباری آنها را از وی درخواست کردند.
سرلشکر سلامی: آرامش آل‌سعود را می‌گیریم
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت این زائران به حضرت ولی‌عصر(عج)، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و رهبر معظم انقلاب و مردم استان فارس و خانواده شهدا، گفت: درود خدا بر مردم شیراز، ‌ای‌کاش ظهر عاشورا می‌بودید و اگر شما به همین اندازه می‌بودید، امام در قتلگاه تنها نمی‌ماند و کسی نمی‌توانست دستان ابا‌الفضل(ع) را از بدن جدا کند و حلق علی‌اصغر(ع) دریده نمی‌شد و کاروانی به شام نمی‌رفت.
به گزارش فارس، وی افزود:‌ اما امروز هستید و امام مسلمین را در میان قلب‌های خود گرفته‌اید؛ نایب امام زمان خود را در حالی که تمامی تیرهای بلا از اقصی‌نقاط جهان وجود آن مرد نازنین را که در میدان جهاد ایستاده است، نشانه رفته‌اند، صیانت می‌کنید.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز شما در یک بدرقه آسمانی زیبا‌ترین صورت فلکی شهادت را تا عرش اعلی بدرقه می‌کنید، بیان داشت: این شهیدان خون جاری در رگ‌های انقلابند و امروز دوباره قلب‌های ما به هم پیوند خورد و همه آمدیم، با خانواده‌های عزیز شهیدان همدلی کردیم و این حجت‌های عزیز الهی را بر دست گرفتیم تا همه بدانند این ملت زنده است و اینجا دریایی مواج از انسان‌ها را می‌بینیم و این زورق‌های زیبای شهادت را در میان گرفته تا به خداوند بسپاریم.
به دشمن نشان دادید که هیچ و پوچ است
و فقط فریادی از رسانه‌ها است
وی تصریح کرد: شما مردم وفادار امروز به دشمن نشان دادید که او هیچ و پوچ است و فقط فریادی از رسانه‌ها است.
شما مردم ثابت کردید
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
سرلشکر سلامی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌توان بکند، خطاب به مردم تصریح کرد: شما برای این سخن امام راحل مثال ساختید؛ در حمله به طبس ادوات آمریکا در آتش و طوفان سوخت و این برای آمریکا بسیار سخت بود و امام(ره) فرمود شن‌ها مامور خدا بودند.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: وقتی دشمن به خلیج‌فارس پا گذاشت، تفنگداران آنها را ذلیلانه دستگیر کردید و کریمانه آزاد کردید و نشان دادید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در اربعین نیز نشان دادید که قلب‌های ما حسینی و علوی است و این‌جا روح امام حسین(ع) بر کالبد این ملت جاری است، امام حسین(ع) هرگز با یزید و یارانش سازشی ندارد و نشان دادید که باز هم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران تأکید کرد: وقتی آمریکا شما را تحریم کرد شما با قدرت از فراز آن گذشتید و پهپادشان را منهدم کردید تا ثابت شود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و وقتی قهرمان مبارزه با تکفیر و تروریسم، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ناجوانمردانه به شهادت رساندند، پایگاه آمریکا نماد قدرت آمریکا در عراق را هدف قرار دادید و باز ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه این انقلاب ریشه در عمق احساس این ملت دارد، گفت:‌ ای جوانان فریب‌خورده، شرفتان را به آمریکا نفروشید و به‌صورت مدافعان امنیت سیلی نزنید و اجازه ندهید لباس سربازان آمریکایی را به تن شما کنند، مهره‌های شطرنج دشمن نشوید؛ در این سرزمین کسی به شما اجازه آشوب و اغتشاش نمی‌دهد.
نتیجه این اغتشاشات به طمع انداختن دشمن بود
فرمانده کل سپاه خطاب به دانشجویان بیان داشت: دانشجویان همواره نماد مبارزه با استکبار بوده‌اند و چه شده است که تعدادی اندک پژواک صدای دشمن شده‌اند، به دامن ملت برگردید، راه بازگشت باز است، چه شده است که تعدادی اندک دانشجو با رکیک‌‌ترین الفاظ شعار می‌دهند.
سرلشکر سلامی تصریح کرد:‌ نتیجه این اغتشاشات به طمع انداختن دشمن بود؛ شما که از آزادی سخن می‌گویید، آیا مردم برای عبادت آزاد نیستند؟ آیا آزادگی، برهنگی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها و حرمات الهی است و آزادی که آمریکا به ایران وعده می‌دهند همان است که در رژیم طاغوت وعده داده بود؟
وی اظهار داشت: ‌ای ملت دشمنان می‌خواهند دین ما را بگیرند و ما به آنها می‌گوییم دنیای آنها را خواهیم گرفت. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این نقشه شوم، نقشه‌ای است که در اتاق‌های فکر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی تعبیه شده، ادامه داد: ما به جوانان و آن عده‌ای که فریب خوردند، می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید؛ فکر نکنید که بایدن و سایر مقامات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود باید به شما تلفن کند تا به خیابان بیایید، بلکه از طریق رسانه‌هایشان شما را وادار می‌کنند و بدانید که این فتنه هیچ عاقبتی ندارد و از سرزمین تسلط دشمن خارج و به دامن ملت برگردید.
سرلشکر سلامی با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود ما در این خصوص زیاد دخالت نمی‌کنیم، اظهار داشت: آقای بایدن، شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد و به آل‌سعود و به رسانه‌های تحت سیطره او می‌گوییم ما به سراغتان خواهیم آمد و شما که تحریک می‌کنید و بذر فتنه می‌افکنید کمی فکر کنید که ممکن است چه اتفاقی برایتان بیفتد، اما زیاد آرام نباشید که آرامش‌تان را می‌گیریم.
فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ما در این‌جا پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس برای تحقق آرزوهای زیبای رهبری خود و وعده‌های او در میدان هستیم.
وی خطاب به کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: یک کلام به آرتین عزیز، آرتین عزیزم! تو به ظاهر کوچکی اما تو به وسعت یک کشور بزرگی و امروز در قلب تمام ملت جا داری؛ آرتین امروز در قلب ماست. همه ایرانی‌ها امروز پدر و مادر تو هستند و تمام کودکان برادر تو هستند و ما همه خادم تو هستیم و به‌عنوان نماد مظلومیت ایران، تاریخ باشکوه ملت را برای آیندگان بیان خواهی کرد.
شهدای حرم بر دستان مردم
به پابوس حضرت رضا(ع) رفتند
پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) پس از تشییع در شیراز به مشهد مقدس منتقل و با حضور پرشور و گسترده مردم مشهد، با صلوات خاصه از میدان بسیج به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد.
به گزارش فارس، هواپیمای حامل پیکر شهدا در فرودگاه بین‌المللی شهید ‌هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به زمین نشست.
استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، فرماندار مشهد و جمعی از مسئولین استان خراسان رضوی به نمایندگی از مردم شهیدپرور مشهد از این پیکرهای مطهر استقبال کردند.
گفتنی است، مردم مشهد از ساعت ۱۵ با حضور در میدان بسیج منتظر پیکرهای مطهر شهدا بودند.
در طول مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی مردم شعار «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و «یا حسین(ع)» سر دادند.
پیکرهای مطهر شهدا پس از طی مسیر تشییع، با استقبال خادمین وارد صحن جامع رضوی شد. پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.
حضور حماسی همدانی‌ها در تشییع پیکر مطهر «احسان مرادی» شهید حرم شاهچراغ(ع)
پیکر پاک و مطهر شهید «احسان مرادی» از شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) که در جریان ترور کور و بزدلانه جریان تکفیری و داعشی به مقام رفیع شهادت رسید، روز گذشته با حضور پرشور و حماسی مردم دارالمومنین همدان در میدان امام خمینی(ره) این شهر تشییع شد.
به گزارش ایرنا، مردم مومن و ولایی همدان با سر دادن شعارهای «قسم به خون پاک این شهیدان دوباره بیمه میشه خاک ایران»، «الله‌اکبر الله‌اکبر»‌، «خوش آمدی لاله خونین باغ زائر بی‌گناه شاهچراغ»، «عزا عزا است امروز روز عزا است امروز مهدی صاحب زمان(عج) صاحب عزاست امروز»، «این گل پرپر از کجا آمده ار سفر شاهچراغ آمده»، «مرگ بر تکفیری» و «مرگ بر آشوبگر» نفرت و انزجار خود را از مسببان این حادثه تروریستی ابراز کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان بر پیکر مطهر شهید حرم شاهچراغ شهید مرادی نماز قرائت کرد و سپس با استقبال پرشور مردم همدان پیکر مطهر این شهید برای خاکسپاری به زادگاهش روستای دهپیاز بدرقه شد.
شهید «احسان مرادی» ۵۸ ساله از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت شاهچراغ و اهل روستای دهپیاز از توابع بخش همدان بود که عصر روز چهارشنبه چهارم آبان در جمع نمازگزاران و به‌دنبال حمله تروریستی به شهادت رسید.