kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
آغاز ثبت‌نام نوبت اول کنکور از امروز 

جزئیات روند برگزاری آزمون سراسری 140۲ اعلام شد

 
 
 
 
رئیس‌سازمان سنجش جزئیات مربوط به برگزاری کنکور سراسری 1402 را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول پورعباس در نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از یکشنبه هشتم آبان‌ماه، گفت: کنکور سراسری در دو نوبت دی‌ماه و تیرماه برگزار می‌شود و ما حداکثر نمره را برای داوطلبان لحاظ می‌کنیم، هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل در دروس اختصاصی دارد که دارای دو سال اعتبار است و عزیزان می‌توانند تا دو سال آینده در انتخاب رشته شرکت کنند.
پورعباس افزود: البته پذیرش یک بار در سال انجام می‌شود که طبق روند هر ساله در مردادماه داوطلبان وارد سامانه شده و با ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد تاثیر نمره آزمون، انتخاب رشته خود را انجام می‌دهند. 
وی ادامه داد: همه داوطلبان باید یک شماره موبایل داشته باشند؛ این شماره بسیار اهمیت دارد زیرا پروفایل داوطلبان از طریق این شماره هویت ‌سازی شده و اطلاعات داوطلبان باید به صورت دقیق و صحیح در این پروفایل قرار بگیرد، خواهش ما این است که عزیزان در وارد کردن معدل خود دقت کنند.
رئیس‌سازمان سنجش اظهار داشت: نوبت اول کنکور در ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار و تا پایان اسفند نمره کنکور اعلام می‌شود، تا مردادماه هم نمرات سوابق تحصیلی اخذ شده و نمره کل داوطلبان مشخص می‌شود.
پورعباس گفت: اگر داوطلبان معدل خود را بالا بزنند و با معدل‌شان مغایرت داشته باشد، به ضرر خودشان است. محکم ایستادیم که با مغایرت‌ها فردی نتواند ادامه تحصیل خود را انجام دهد. سامانه هوشمندی طراحی کردیم تا این مشکل برطرف شود. وی درباره ثبت‌نام در کافی‌نت‌ها بیان داشت: کافی نت‌ها همراهی مناسبی با داوطلبان ندارند و به داوطلب کنکور می‌گویند اطلاعات خود را روی برگه بنویس تا بعدا سر فرصت فرآیند ثبت‌نام انجام شود. داوطلبان نباید به هیچ وجه اعتماد کنند، چرا که بالای ۹۰ درصد خطاهایی که در فرآیند ثبت‌نام‌ رخ داده در کافی نت‌ها صورت گرفته است.