kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد

آزاد شدن ۱۷ هکتار زمین دولتی از چنگ زمین‌خواران

 
 
 
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از ۱۷ هکتار زمین دولتی به ارزش ۵۱۸ میلیارد تومان از چنگ زمین‌خواران آزاد شده است.
علیرضا فخاری گفت: در بحث اجرای احکام هم ۲۹ مورد حکم قطعی در استان‌ها اجرا شده که بر این اساس بیش از ۱۷ هکتار زمین دولتی به ارزش ۵۱۸ میلیارد تومان از چنگ زمین‌خواران آزاد شده است.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی با بیان اینکه بیشترین موارد رفع تعرض مربوط به ایرانشهر، خوزستان، بوشهر و فارس بوده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش همکاران ما در یگان حفاظت استان‌ها در آذربایجان غربی، سمنان و قم هیچ تعرضی گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: در بحث اجرای احکام قطعی هم استان اصفهان با ۹ مورد، بیشترین تعداد در بازپس‌گیری اراضی را در مهرماه سال‌جاری داشته است.
شهروندان می‌توانند گزارش تعرض به زمین‌های دولتی را از طریق شماره تماس ۱۶۵۶ به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که وظیفه حفظ و نگهداری از زمین‌های دولتی را برعهده‌ دارد، اعلام نمایند.
گفتنی است صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی، اقدامی بسیار مهم در راستای تثبیت اراضی کشور و مقابله با پدیده‌های مجرمانه‌ای نظیر زمین‌خواری و جعل اسناد و... است و نباید از صدور اسناد مالکیت برداشت دیگری داشت.همچنین در بند ۲۶ از فصل هفتم «سیاست‌های کلی برنامه هفتم» که اخیراً توسط رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت «پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت» ابلاغ شده است، اجرای ۱۰۰ درصدی برنامه حدنگاری اراضی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.