kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله تروریستی شیراز

از اعتراض به رفتار متناقض سلبریتی‌ها تا فرافکنی مدعیان اصلاحات درباره مسببان این جنایت

حمله تروریستی غروب چهارشنبه 4 آبان‌ماه به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی‌(ع) شاهچراغ در شهر شیراز که شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران را در پی داشت، با واکنش گسترده فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه و محکوم شد.

 

سرویس سیاسی-

کاربران شبکه‌های اجتماعی با داغ کردن هشتگ #ایران_تسلیت و #برخورد_قاطع در واکنش به کشتار مردم بی‌گناه شیراز، خواستار اتمام مماشات با عوامل داخلی و خارجی ناامنی‌ها شده‌اند.
کاربری نوشت: «شاهچراغ پر شد از ماتم و داغ لاله‌ها، بر همه تسلیت از سوی مشهدالرضا».
کاربر دیگری نیز نوشت: «در تاریخ بنویسید! زمانی که دیگر سردار داعش‌کش در بین ما نبود که برای امنیت ناموس ایرانی، تروریست‌ها را در بیرون از مرزها زمین‌گیر کند، کفتارهای ناسپاس، هلهله‌کنان تمثال او را در ایران به آتش کشیدن و در همان لحظه داعش در قلب ایران، زنان و کودکان را به خاک و خون کشید!»
یکی دیگر از کاربران نوشت: «‏اگر کسی روزی پرسید به کدامین گناه این زن، آن کودک، آن مرد، آن جوان، آن پیرمرد را در حرم زدند؟ چه چیزی زمینه‌ساز شد برای این جنایت؟ تو بگو برای بوسیدن در خیابان! برای رقصیدن جلوی دیگران! برای آغوش رایگان دادن به همه مردان! برای لخت شدن در خیابان‌های تهران! برای سلف مختلط رفتن نخبگان!»
کاربر دیگری با اشاره به رفتار تناقض و وقیحانه سلبریتی در مواجه با این اقدام جنایتکارانه نوشت: « میدونید چرا خانم معتمدآریا میتونه عربده بزنه و مادر مهسا باشه ولی نمی‌تونه مادر آرتین باشه و سکوت می‌کنه؟ چون با لیبل مادر مهسا می‌تونه به بالا و پایین نظام فحش بده، ولی با لیبل مادر آرتین باید به سعودی و اینترنشنال فحش بده!»
یکی دیگر از فعالان شبکه‌های اجتماعی نوشت: «می‌پرسند چرا سلبریتی‌های دوزاری (سینمایی و ورزشی) درباره جنایت شیراز ساکتند ولی برای کشته‌‌سازی‌های BBC و صدای آمریکا اشک می‌ریزند؟! جواب روشنه: چون حیات و مماتشون، اقامت و تابعیت گرفتن اونجاست. سلبریتی‌های دوزاری ایرانی نیستند تا دلشون برای ایران و ایرانی بسوزه».
یکی دیگر از کاربران در واکنش به این جنایت نوشت: «نان این و آن تروریست مهاجم به حرم شاهچراغ را یک نفر می‌دهد‌، محمد بن‌سلمان».
کاربر دیگری با اشاره به زمینه‌‌سازی اغتشاشگران برای این حمله تروریستی نوشت: «زن، زندگی، آزادی... مرد، میهن، آبادی... فردای ویران‌شده بعد از جمهوری اسلامی که براندازان وحشی برایتان می‌سازند این شکلی است».
دیگری نوشت: «حادثه شاهچراغ نتیجه مماشات با اغتشاشگران و نگرفتن انتقام‌های سخت از عاملین جنایت‌های قبلیه!
حجت تمام شده و عدم برخورد قاطع، زمینه رو برای تکرار حوادث بعدی هموار می‌کنه!»
همچنین یکی دیگر از کاربران در واکنش به ادعای احمقانه و رذیلانه انتساب این حمله تروریستی به نظام نوشت: «بی‌شرف‌های مزدور-خبرنگار و برانداز که تا دیروز تشویق به کشتار و تخریب می‌کردند حالا می‌گویند حادثه‌ ترور شاهچراغ کار خود نظام است. مدعیان اصلاح‌طلب که حتی بعد از فحش‌های جنسی دانشجونماها هم همچنان بر طبل دعوت به ناآرامی می‌کوبیدند حالا دارند به نیروهای امنیتی فحش می‌دهند.»
این در حالی است که چند روز قبل عضو سابق شورای شهر شیراز که به خارج از کشور فرار کرده در توئیتی نوشته بود: «امروز بهترین زمان برای خرابکاری شرفتمندانه است‌، آنها گیج و فرسوده‌اند.»
همچنین یکی از فعالین زن اصلاح‌طلب که در ماجرای فوت مهسا امینی بدون تحقیق و با استناد به یک ادعا و قبل از روشن شدن ابعاد این ماجرا نظام را مسئول مرگ او معرفی کرده بود، در توئیتی بی‌شرمانه و وقیحانه از محکوم کردن این جنایت از سوی داعش امتناع کرد و مدعی شد: تا روشن نشدن ابعاد این ماجرا نمی‌توان در مورد انگیزه‌، دلایل، عامل یا عاملان این ترور قضاوتی کرد.
سکوت مرگبار رسانه‌های غربی به جنایت شیراز و انتقاد کاربران عرب‌زبان
همچنین برخی کاربران عرب‌زبان شبکه اجتماعی توئیتر در توئیت‌هایی با انتشار تصاویر به شهادت رسیدن زنان و کودکان در حادثه تروریستی از سکوت رسانه‌های غربی-عربی در برابر این جنایت انتقاد کردند.
کاربران عرب‌زبان شبکه اجتماعی «توئیتر» در توئیت‌هایی با انتشار تصاویر به شهادت رسیدن زنان و کودکان ایرانی در حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، به سکوت رسانه‌های غربی در برابر این حمله تروریستی واکنش نشان داده و استاندارهای دوگانه مدعیان حقوق‌بشر را به چالش کشیدند.
کاربری به نام «آلا اشکنونی» با انتشار تصویر مادر و کودک شهید ایرانی، در توئیتی نوشت: «متاسفم.. شما #مهسا_امینی نیستی تا زنان جهان و رسانه‌‌های غربی و عربی برایت انقلاب کنند».
«رامیا ابراهیم» فعال رسانه‌ای لبنانی با انتشار توئیتی نوشت: «این‌ها نمونه‌ای از مردم ایران هستند که غرب نمی‌بیند و در کنار آن نمی‌ایستد... این الگوی زن ایرانی است که «جامعه آزاد» برای حقوق او و حق فرزندی که او را در آغوش گرفته، به پا نمی‌خیزد.
«محمد الغراوی» کاربر دیگر توئیتر با انتشار عکس زیر از شهدای غلتیده در خون حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در توئیتی نوشت: «اگر این عکس در اوکراین بود، موضوع کاملاً متفاوت می‌شد..»
«رانیا العسال» کاربر سوریه‌ای توئیتر با انتشار دو تصویر، یکی از مرحومه «مهسا امینی» و دیگری از مادر شهید در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، درباره رویکرد دوگانه رسانه‌های غربی نوشت: «تفاوت درگذشت به خاطر عارضه قلبی و قتل به خاطر هویت دینی این است؛ از اولی نماد ساختند و دومی را پنهانش کردند».