kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
خطیب جمعه تهران:

داعش باطن آمریکا است

امام جمعه موقت تهران گفت: داعش همان آمریکای ریش‌دار و خونخوار است و آمریکا همان داعش ادکلن‌زده با قیافه بزک کرده است، داعش باطن آمریکا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران با اشاره به‌ جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیها‌السلام، گفت: برادران و خواهران عزیز بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب یک درگیری بسیار جدی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بحث بین ما و استکبار به سرکردگی آمریکا، بر سر یک موضوع و آن ایران قوی و مستقل است.
به گزارش فارس، وی با اشاره به راهبردهای استکبار جهانی علیه ایران اسلامی تاکید کرد: راهبرد استکبار به سرکردگی آمریکا برای مهار ایران چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت روی این دو نقطه قرار گرفته است؛ استحاله هویتی و ایجاد و تولید ناامنی.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: دشمنان می‌خواستند با راهبرد اول علاوه‌بر کاهش انگیزه و شکستن اراده ملی ایرانیان از امتداد نسلی نیز جلوگیری کنند تا این حرکت الهی دوام پیدا نکند. با راهبرد دوم که ناامنی‌‌‌سازی است خواستند با حاشیه ‌سازی، اتلاف وقت، مشغول ‌سازی جامعه و ضربه به سرمایه‌ها و اعتبارات داخلی و جهانی با انقلاب اسلامی مقابله کنند. البته شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهانخوار با عقبه صهیونیستی و برادران شیطان، ارتجاع منطقه تا برخی از رژیم‌های اروپایی در این زمینه دست به دست هم داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند ایران عزیز را در منطقه منزوی کنند که ارتباطات به لطف خداوند متعال بیشتر و بیشتر شد، تصریح کرد: ارتباط گسترده با همسایگان تا قراردادهای راهبردی با قدرت‌های بزرگ اقتصادی، موفقیت در شانگهای و سازمان‌های منطقه‌ای، از جمله خبرهای خوبی بودند که همین ایام شما شنیدید. همچنین ۲۲ کشور طالب پهپادهای ایرانی هستند، نام ۵۲ دانشگاه ما در فهرست بهترین‌های دانشگاه‌های جهان ثبت شده است.
کسی نباید با امنیت کشور بازی کند
وی تاکید کرد: عصبانیت آمریکایی‌ها را در رفتار داعشی اراذل اجاره‌ای آنها در خیابان‌های تهران تجربه کردیم. داعش رسماً مسئولیت حادثه تروریستی شیراز را برعهده گرفت؛ وقتی با امنیت کشور بازی می‌شود، این اتفاقات می‌افتد. امنیت یک موضوع به هم پیوسته است که کسی نباید با امنیت بازی کند. داعش همان آمریکای ریش‌دار و خونخوار است و آمریکا همان داعش ادکلن‌زده با قیافه بزک‌کرده است، داعش باطن آمریکا است.
تا انتقام نگیریم، از پای نخواهیم نشست
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به یاری خداوند منتقم و به فضل پروردگار متعال و همچنین این خون‌های پاک و معصوم که متعلق به همه ملت ایران است و ما خود را صاحب خون‌های مطهر می‌دانیم و انتقام خون مطهر و مقدس‌شان برعهده ما است، از این جریان منحوس و منشأ اصلی و سرچشمه‌های آن تا انتقام نگیریم، از پای نخواهیم نشست.
وی افزود: ما این خون‌ها، خسارت‌ها و گرفتاری‌هایی را که برای ملت ما طی سال‌های گذشته پیش آمده است، بر گردن شیطان بزرگ و صهیونیسم بین‌الملل می‌دانیم. آنها را بی‌نصیب نخواهیم گذاشت. شیطانک‌های آنها را نیز بی‌نصیب نخواهیم گذاشت. همواره منتظر انتقام ملت غیور ما باشد. فرزندان رشید ایران و اسلام از آنجایی که فکرش را نمی‌کنند به سراغشان خواهند رفت و درس‌های فراموش نشدنی به آنها خواهند داد. ما با ساختن ایران قوی از آمریکای جهانخوار انتقام می‌گیریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: روی دیگر سکه انتقام نیز این است که ما با تقویت برادری، محبت و وحدت در داخل و رونق بخشی به مراکز تعلیم و تربیت، با تقویت دانش‌بنیان‌ها، با تقویت گروه‌های جهادی، با رونق بخشی به صنعت و کشاورزی و با دستان کارگران و مهندسان‌مان و همچنین با همت قهرمانان‌مان در میدان‌های ورزشی انتقام خواهیم گرفت.
گفتنی است، پیش از خطبه‌های نماز جمعه سید محمدطاها دلاوری نماینده دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی کشور، زکیه فعله‌گری نماینده دانش‌آموزان در سازمان بسیج دانش‌آموزی و زهرا روهنده نماینده دانش‌آموزان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به ایراد سخنرانی پرداختند.