kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

شهادت 29 کودک فلسطینی در سال جاری همه کودکان از ناحیه بالا تنه هدف قرار گرفته‌اند

گزارش يك موسسه غيردولتي در سوئيس درباره فهرست بلندبالاي شهداي كودك در فلسطين، پرده ديگري از جنايات صهيونيست را كنار زده است. در اين گزارش گفته شده فقط در 10 ماه اخير، 29 كودك توسط نظاميان رژيم صهيونيستي هدف قرار گرفته‌اند آن هم از شکم به بالا!

 

سرويس خارجي-

رژيم صهيونيستي براي ارائه «تصویر مثبت از خود» و محافظت در برابر هر گونه گزارش و خبرهاي ضدحقوق بشري به شدت تلاش مي‌كند. در تل آويو رسانه‌هاي زيادي فعال هستند كه كارشان ارائه تصوير مثبت و يك دموكراسي ويتريني از اوضاع رژيم صهيونيستي است، اما اين رسانه‌ها به ندرت درباره وضعيت فلسطين سخني به ميان مي‌آورند و هرگاه از اوضاع فلسطين گزارشي مخابره مي‌شود، تنش‌ها در فلسطين به شورش و خشونت مسلمانان تقليل داده مي‌شود، بي آن كه در اين گزارش‌ها سخني از اشغال سرزمين آنها به ميان آيد.
با وجود تلاش‌هاي رسانه‌اي تل آويو براي ارائه تصويري روشن از خود، اما به تازگي يك گزارش تحقيقي از سازماني در حوزه حقوق كودك نشان مي‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۹ کودک فلسطینی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. اين گزارش بازتاب كمي در رسانه‌هاي غربي و انگليسي زبان داشته، اما در عين حال عمق فاجعه حقوق بشري را در مناطق اشغالي نشان مي‌دهد. گزارش ياد شده را بنياد غيردولتي «جنبش جهانی دفاع از کودکان» در ژنو سوئيس منتشر كرده و گفته است: ده نفر از این کودکان ساکن استان جنین بوده‌اند.
جنبش مذکور همچنین از زخمی شدن صدها کودک فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی خبر داده است. این جنبش در گزارش خود تاکید کرد، تمامی این کودکان از ناحیه بالاتنه هدف گلوله جنگی قرار گرفته‌اند که این نشان می‌دهد نظامیان رژیم صهیونیستی به طور کاملا عامدانه و به قصد کشتن اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده‌اند.
جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین بیان کرد که عدم بازخواست و مجازات اشغالگران اسرائیلی به سبب قتل و کشتار کودکان فلسطینی موجب شده تا آنها بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای به جنایات خود علیه کودکان ادامه دهند. آخرین کودکی که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده، عادل داود نوجوان ۱۴ ساله ساکن نابلس بود که ۸ اکتبر گذشته از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و شهید شد.
صهيونيست‌هاي حامي اعدام و اشغال
آمار هولناك كشتار كودكان فلسطيني از سوي صهيونيست‌ها در حالي است كه براساس گزارش‌ها؛ بسياري از صهيونيست‌ها ازعمليات ضدحقوق بشري و تروريستي اعدام مبارزان فلسطيني حمايت مي كنند.
به گزارش كيهان، وبگاه المانيتور در مطلبي با استناد به یک نظرسنجی در سال 2017 که توسط «شاخص صلح اسرائیل» منتشر شد، مي گويد: تقریباً 70 درصد از صهيونيست‌ها از اعدام فلسطینی‌ها حمایت مي‌كنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً 66 درصد از صهيونيست‌ها حتي با اعدام متهمان فلسطیني قبل از اثبات اتهام حمايت كرده‌اند. اين گزارش مي‌افزايد با وجود آن كه سازمان ملل، اشغال كرانه باختري از سوي رژيم صهيونيستي را غيرقانوني مي‌داند، اما 62 درصد از اهالي رژيم صهيونيستي حضور در کرانه باختری را قانوني و به حق توصيف مي كنند و آن را اشغال نمي‌دانند و بدتر آن كه از سال 2020، نیمی از صهيونيست‌ها خواهان الحاق کرانه باختری به ديگر مناطق اشغالي شده‌اند.
اين گزارش نشان مي‌دهد كه كشتار و اشغال سرزمين در فلسطين اشغالي با حمايت بخش قابل توجهي از ساكنان رژيم صهيونيستي انجام مي شود و شهروندان صهيونيست با وجود ژست دموكراسي و آزادي غربي، اما ابايي از كشتن فلسطيني‌ها و ادامه اشغال سرزمين‌هاي باقي مانده فلسطين ندارند.
دو کشته و دو زخمی در جنوب نابلس
هجوم و يورش نظاميان صهيونيست به ساكنان شهر نابلس همچنان ادامه دارد. خبرگزاری فلسطینی «وفا» نيز روز جمعه گزارش داد که «دو غیرنظامی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد و نفر چهارم نیز پس از مجروح شدن در نزدیکی پاسگاه نظامی حواره در جنوب نابلس دستگیر شد.»
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد كه عماد ابورشید 47 ساله توسط رژیم صهیونیستی از ناحیه شکم، سینه و سر مورد اصابت گلوله رژیم صهیونیستی قرار گرفت و اعلام کرد که جان خود را از دست داده و دو تن دیگر به شدت زخمی شده‌اند. بعداً وزارت بهداشت از مرگ یکی از مجروحان به نام رمزی سامی زباره جوان (35 ساله) بر اثر جراحت شدید در قلب اشغال خبر داد.
همچنين هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اوضاع جسمانی 4 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی «ریموند و نفحه» در نتیجه بی‌توجهی عامدانه مسئولان  صهیونیست وخیم است.بر اساس گزارش هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین، «بکر ابوعبید» اسیر 41 ساله اهل طولکرم، سال‌هاست که از سردردهای مزمن رنج می‌برد و اوضاع جسمانی وی در سال 2017 پس از اعتصاب غذا  وخیم‌تر شده است. این درحالی است که مسئولان زندان ریموند عامدانه وضعیت او را نادیده می‌گیرند و از مداوای او امتناع می‌ورزند. آنها  6 نوع داروی آرامبخش به او می‌دهند تا برای طولانی‌مدت بخوابد.
نگراني از جنين دوم
كمتر از يك هفته پس از يورش وحشيانه صهيونيست‌ها به نابلس، اكنون مقامات اين رژيم نگران تقويت هسته‌هاي مقاومت در نابلس هستند. در واقع پس از يورش به نابلس حالتی از نگرانی و ترس در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده و بسياري از آنها در هراس از پاسخ مبارزان فلسطيني به سر مي برند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در اين ارتباط گزارش داده است كه ارزیابی‌های ارتش اسرائیل بیانگر آن است که احتمال دارد تلاش‌هایی برای انجام عملیات مبارزان فلسطيني پس از عملیات اخير ارتش اسرائيل در نابلس انجام شود و در اين صورت اين نگراني وجود دارد كه اوضاع نابلس مانند جنين از كنترل نظاميان تل آويو خارج شود. این روزنامه عبری زبان همچنین نوشت، اسرائیل بازگرداندن نابلس به شرایط پیشین و تبدیل نشدن آن به جنین دوم را در دستور کار خود قرار داده است، هرچند همزمان پيش بيني شده كه حجم و شدت عمليات‌هاي مسلحانه در ديگر مناطق كرانه باختري نيز افزايش يابد.