جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور
«علیرضا عشقی» مدیرعامل این شرکت دانشبنیان که در زمینه تولید قطعات فلزی موتوری و گیربکس خودروها به شیوه متالورژی پودر فعال است، در گفتوگو با ایرنا افزود: مجموعهای است که برای موتور خودروهای داخلی طراحیشده و قطعهای است که روی میل بادامک خودرو نصب میشود و زمان حرکات بادامکها و سوپاپهای خودرو را تنظیم و بهینه میکند.
وی گفت: فناوری این مجموعه قطعات در اصل متعلق به اروپاییها است و خودروسازان چینی و سایر خودروسازان آسیایی نیز در محصولات خود از آن استفاده میکنند.
عشقی خاطرنشان کرد: کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و همچنین کاهش آلایندگی هوا و بهینهسازی راندمان موتور از جمله کارکردهای این مجموعه است که تا پیش از این از خارج کشور وارد میشد.
عشقی ادامهداد: بومیسازی این مجموعه قطعه نخستینبار در میز چهارم داخلیسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شد تا اینکه پس از یک سال تلاش مهندسان و متخصصان داخلی، بدون هیچ کمک و وابستگی از خارج کشور بهصورت ۱۰۰ درصد داخلیسازی شد.
این فعال صنعتی اضافهکرد: اکنون همه تجهیزات تولیدی این محصول در داخل کشور ساخته شده، تستهای آن انجام شده و تا پایان مهرماه خط تولید آن به بهرهبرداری خواهد رسید.
عشقی بیان داشت: در فاز نخست تولید ۳۰۰ هزار عدد از این مجموعه قطعه برای خودروسازان داخلی پیشبینی شده است.
وی اظهار داشت: تحقق این مهم که با سرمایهگذاری ۶۰ میلیارد تومانی اجرایی شده، اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر را در فاز نخست بهدنبال خواهد داشت و با توجه به ارزبری ۵۰ یورویی به ازای هر قطعه cvvt در گذشته، از ارزبری ۱۵ میلیون یورویی در سال نخست اجرایی این پروژه جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: این مجموعه برای موتور همه خودروهای داخلی قابل استفاده است و حتی با اعمال تغییرات در موتورها در آینده، از آنجایی که دانش فنی آن را در اختیار داریم برای موتورهای جدید نیز قابل ارتقا خواهد بود.