kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه اجتماعی

 

رشد سالانه ۶ درصدی سرطان سینه در کشور
خبرگزاری صدا و سیما-رئیس‌مرکز جامع کنترل سرطان سینه گفت: با توجه به اینکه جمعیت در حال سالمند شدن است، سالانه حدود 6درصد رشد سرطان سینه در کشور داریم، درصد بهبود بیماران مبتلا به سرطان سینه در کشور خوب و از بسیاری از کشور‌های غربی بالاتر است. محمداسماعیل اکبری با بیان اینکه خود فرد بهترین تشخیص دهنده این سرطان است گفت: امکانات تشخیصی خوبی درکشور وجود دارد که می‌توان گفت این بیماران از بقای عمر ۱۵ سال برخوردارند.
کشف انبار دپوی ۵۰ تن گندم دولتی غیرمجاز در شرق تهران
ایسنا- فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۵۰ تن گندم خارج از شبکه توزیع در پیشوای ورامین در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و گفت: ارزش این گندم‌ها پنج میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال برآوردشده و در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.
ایران رتبه پانزدهم تولید علم را در دنیا دارد
وبدا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه تولید دانش، ترجمان دانش، تولید تکنولوژی، دیپلماسی علمی و بهبود اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین شاخص‌های مرجعیت علمی است گفت: در تولید علم ایران رتبه اول را در کشورهای منطقه دارد و سال گذشته رتبه ۱۶ جهانی را داشت‌ که امسال رتبه ۱۵ را به دست آورده است. پناهی با بیان اینکه میانگین سرعت تولید علم در دنیا ۵ درصد است، افزود: شتاب تولید علم (میانگین رشد سالیانه علم) در آمریکا ۳.۶، در آلمان ۴ و در هلند ۴.۳ است. در کل، سرعت تولید علم در غرب نسبت به شرق کمتر شده است.
ایجاد ۲۱ هزار جای پارک حاشیه‌ای هوشمند در 14 منطقه تهران
ایسنا- سخنگوی شهرداری تهران درخصوص ایجاد جای پارک در ۱۴ منطقه تهران و دسترسی به آنها در بستر سامانه‌های IT گفت: در حال حاضر در سه منطقه تهران مزایده این کار انجام شده است و به زودی در سایر مناطق هم مزایده‌ها برگزار خواهد شد و به این ترتیب ۲۱ هزار جای پارک برای تهران با این مدل پارک حاشیه‌ای بر مبنای یک مراجعه به نرم‌افزار و «تهران من» قابل استفاده خواهد بود. این اقدام با هدف کاهش بخشی از مشکل پارک حاشیه‌ای خودرو در تهران به ویژه نقاط پر رفت و آمد انجام شده است.
جزئیات نجات کودک ۱۰ ساله از دست 2 آدم ربا
مهر- رئیس‌پلیس پایتخت گفت: حدود ۱۰ روز قبل مأموران پلیس از وقوع یک فقره ربایش کودک در منطقه دولت‌آباد با خبر شدند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که هنگامی که فرزند یکی از شهروندان در حال عزیمت به مدرسه بوده در راه توسط آدم ربایان ربوده می‌شود. سردار حسین رحیمی با بیان اینکه: آدم ربایان بعد از ربودن کودک به استان قم نقل مکان می‌کنند و کودک را در یک مخفیگاه نگهداری کرده و از خانواده درخواست پول می‌کنند افزود: آدم ربایان در ابتدا مبلغ ۱۰ میلیارد پول نقد طلب کردند در ادامه این افراد خواستند این ۱۰ میلیارد تومان به صورت رمز ارز برایشان ارسال شود.با آموزش‌هایی که مأموران پلیس آگاهی به خانواده این کودک یاد دادند تلاش کردیم سرنخ‌هایی در این پرونده پیدا کنیم. وی ادامه داد: در یک عملیات ۱۰ روزه تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی نتیجه داد و کودک که مجتبی نام داشت را در محل مشخص شده پیدا کردند و در یک عملیات که توسط ۴ تیم عملیاتی ویژه به مرحله اجرا درآمد به محل گروگان‌گیران یورش برده شد و دو گروگان‌گیر دستگیر شدند.
فوت ۳ بیمار کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته در کشور
وزارت بهداشت اعلام کرد از 5 تا ۶ آبان و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۷ نفر از آنها بستری شدند. در طول این مدت، ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۱۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
فوت ۳ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در خوزستان
ایسنا- سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه موارد ابتلا به علائم حاد تنفسی فوقانی افزایش پیدا کرده و ۴۰ درصد از تست‌های آنفلوانزا مثبت هستند گفت: ۳۰ درصد مبتلایان زیر ۱۵ سال سن دارند یعنی جمعیت دانش‌آموزی هستند. وی افزود:از ابتدای مهرماه تاکنون نیز سه فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوانزا در خوزستان داشته‌ایم.
2000 پروژه بهداشتی تا پایان سال به اتمام می‌رسد
وبدا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: هدف‌گذاری ما این است که تا آخر سال مالی امسال، دو هزار پروژه بهداشتی را در کشور به اتمام برسانیم.