kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

استقبال VOA و رادیو فردا از آسیب اغتشاشات به بازار ایران(خبر ویژه)

شکست گسترده آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها در همراه کردن مردم با پروژه اغتشاش، موجب ورود طراحان سناریو به فاز حمله به بازار و تولید شده است.
 
 
 
طراحان آشوب در ابتدا امید داشتند که گروهی قابل توجه از مردم را در نقشه خود به بازی بگیرند. چنان‌که سیما ثابت از مجریان شبکه سعودی اینترنشنال ابراز امیدواری کرده بود با پیوستن سه درصد مردم به اغتشاشات بتوان به جنبش امیدوار شد(!) اما عدم همراهی مردم حتی در سطح چند دهم درصد موجب شد تا طرف غربی، فاز بعدی نقشه را که جزو بخش اصلی داستان هم بوده جدی‌تر پیگیری کند و آن ضربه به بازار و کسب‌وکار و تولید است. به همین دلیل هم اوباش و اراذل اجیرشده ماموریت داشتند با ایجاد راهبندان در برخی معابر نزدیک به بازار‌ها و ارعاب و تهدید کسبه، آنها را وادار به بستن مغازه‌ها کنند و سپس این‌گونه القا شود که بازاریان و کسبه با اغتشاشگران همراه شده‌اند.
جالب اینکه دیروز وب‌سایت «رادیو فردا» با ذوق‌زدگی، در یکی از گزارش‌های خود تیتر زد و نوشت: «رکود ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازار لوازم خانگی؛ اعتراضات اخیر بر رکود بازار دامن زد. چراکه فعالان اقتصادی ناچار به تعطیلی واحد صنفی و کاهش ساعت کاری خود ‌شدند... همچنین گمرک ایران هنوز آماری از کل صادرات کشور طی یک ماه اعتراضات گسترده اخیر منتشر نکرده، اما در اعتراضات آبان ۹۸، صادرات غیرنفتی کشور بیش از یک‌چهارم نسبت به ماه قبل آن افت کرده بود.»!
همزمان، وب‌سایت صدای آمریکا هم در گزارشی از «تعطیلی کسب‌و‌کارها و بسته‌شدن مغازه‌ها در شهرهای مختلف ایران» ابراز خرسندی کرده است.
اصرار بر به تعطیلی کشاندن بازار و تولید برای جبران کُند شدن حربه تحریم‌ها، در حالی است که به اذعان کارشناسان، رکود بازار به رکود تولید و بورس می‌انجامد. بنابراین آشوبگران در پوشش معترض، از همان ابتدا هم برای تعطیلی و رکود کسب‌وکار‌ها برنامه داشته‌اند.
اهالی بازار لاله‌زار به‌خاطر آشوب‌های خیابانی مغازه‌ها را بستند/ نهادهای امنیتی و انتظامی با اغتشاشگران مماشات نکنند؛ منتظریم تا نهادهای امنیتی، آرامش را به کار اصناف بازگردانند/ رسانه‌های معاند، مدام دروغ می‌گویند.
دیروز حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: لوسترفروش‌ها و فروشندگان لوازم الکتریکی با توجه به آشوب‌های خیابانی، مجبور به بستن مغازه‌های خودشان در خیابان لاله‌زار شده‌اند. اغتشاشات، خسارات بسیار زیادی به مغازه‌های ما در بازار وارد کرده است. مجبوریم مغازه را چند ساعت زودتر از همیشه ببندیم و در این فصل سال که فصل خرید و فروش است، حسابی ضرر کنیم. آن هم در حالی که هزینه‌های گزافی مانند اجاره‌بها و مالیات می‌پردازیم.
وی افزوده است: رسانه‌های بیگانه کاملا به‌صورت مغرضانه راجع به اصناف شایعه‌‌سازی می‌کنند. اصناف تنها به‌دنبال آرامش و امنیت هستند تا کار خود را ادامه دهند. وقتی امنیت ما از بین برود، مجبور به بستن مغازه‌ها هستیم ولی رسانه‌های بیگانه به دروغ می‌گویند اصناف به اعتراضات پیوسته‌اند! از نهادهای امنیتی و انتظامی می‌خواهیم هرچه زودتر به این ماجرا پایان دهند تا امنیت به کار اصناف بازگردد و با اغتشاشگران مماشات نکند.