kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
همزمان با تأیید رأی بدوی پرونده مقصران حادثه در دادگاه تجدید نظر

بخش دیگری از سازه «متروپل» فرو ریخت

 
 
 
 
بخش دیگری از باقیمانده سازه متروپل آبادان (سمت خیابان سعدی) ظهر دیروز 
فرو ریخت. 
به گزارش ایرنا، با فروریختن بخش‌های دیگری از سازه به جا مانده از برج متروپل آبادان، ماموران امدادی و خدمات‌رسانی در محل حاضر شدند. بخشی از باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان ۲۳ شهریور در زمان سبک‌‌سازی سازه فروریخته بود. در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان که دوم خرداد امسال رخ داد ۴۳ نفر جان باختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند.
 یک نفر در حادثه فرو ریختن بقایای سازه متروپل آبادان کشته شد
در همین حال مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: پیکر یک جانباخته ریزش بخشی از سازه متروپل از زیر آور خارج شد. مجید فرحانی‌پور اظهار داشت:پیکر متعلق به یک خانم است که پس از رسیدن عوامل آتش‌نشانی آبادان از یک خودروی سواری خارج شده است. وی افزود: جسد این فرد کشته شده پس از خارج ‌سازی تحویل فوریت‌های پزشکی آبادان شد. فرحانی‌پور گفت:عوامل آتش‌نشانی آبادان با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر و مشغول جست‌وجو و کمک هستند. گفتنی است،با فروریختن بخش‌های دیگری از سازه به جا مانده از برج متروپل آبادان، ماموران امدادی و خدمات رسانی در محل حاضر شدند.
 رأی بدوی پرونده «متروپل» 
در دادگاه تجدید نظر تأیید شد
در همین حال دیروز و پیش از فر‌و‌ریختن بخش دیگری از سازه متروپل، رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان از تایید رای پرونده متروپل آبادان در دادگاه تجدید نظر خبر داد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی دهقانی درخصوص آخرین وضعیت حکم دادگاه تجدید نظر برای پرونده متروپل آبادان، اظهار داشت: رای بدوی پرونده حادثه ساختمان متروپل که برای بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده بود، تایید شد و ایراد موثری که موجب نقض دادنامه را فراهم کند از سوی معترضان و تجدید نظرخواهان ارائه نگردید.
وی افزود: رای این پرونده به زودی به اجرای احکام کیفری ارسال خواهد شد.
دهقانی بیان داشت: این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و هزینه‌های دادرسی آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مرحله بدوی و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در مرحله تجدید نظر بود که این مبلغ از خانواده جانباختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان اخذ نشد.
گفتنی است، براساس حکم صادر از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اهواز، تمام ۲۱ متهم پرونده به اتهام قتل شبه عمد ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی ساختمان منتهی به قتل ۴۳ نفر (۳۶ مرد و ۷ زن) و مصدومیت ۱۳ نفر به ۳ سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب ایام بازداشت گذشته و انتشار محکومیت قطعی از طریق رسانه ملی محکوم شدند. همچنین براساس حکم صادره از سوی دادگاه ۷۵ درصد دیات توسط ورثه مرحوم حسین عبدالباقی فرزند محمد حسن پرداخت خواهد شد.