kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
زاکانی:

زباله‌های تهران از دسترس کوله کتفی‌ها خارج می‌شوند

 
 
 
 شهردار تهران با اشاره به اینکه در شیوه جدید نظافت شهر تهران زباله‌ها از دسترس کوله کتفی‌ها خارج می‌شوند از قرارگیری پوشش برای مخازن زباله پایتخت در آینده خبر داد. 
علیرضا زاکانی در تشریح شیوه جدید رفت و روب در تهران که در حال بررسی است، به ایسنا گفت: به جمع‌بندی اولیه‌ای رسیدیم؛ بسیاری از مخازن زباله در تهران امکان انتقال به زیرزمین را ندارند و علت این امر به واسطه شرایط شهر‌سازی شهر تهران است؛ در حقیقت امکان و اقتضائاتی در تهران وجود دارد که انجام چنین کاری امکان‌پذیر نیست، لذا برای تهران کار ترکیبی را در حال انجام داریم که عمده کار که در آینده دنبال و رونمایی می‌شود این است که بتوانیم پوششی برای مخازن زباله داشته باشیم.
زاکانی ادامه داد: با این روش امکانی را ایجاد می‌کنیم که شهر از زشتی که درحال حاضر دارد رها شود؛ امروز این موضوع صورت قشنگی ندارد و باید از این طریق اصلاح شود. از سوی دیگر بتوانیم پسماند را سامان دهیم که هرکسی نتواند آن را از مخازن بردارد و بریزد کف خیابان و شروع کند به تفکیک؛ به این ترتیب این مسئله ساماندهی می‌شود و کوله کتفی‌ها نیز به صورت کلی جمع خواهند شد.
وی افزود: با این تدابیر نظم و نسقی در این حوزه ایجاد می‌شود و در کنار زیبایی شهر شرایط خاصی پیدا خواهد شد که برای آن هم پروژه خاصی طراحی شده است که در بین مجموعه‌های داخل شهرداری قراردادهای آن بسته خواهد شد و این کار آغاز می‌شود و ظرف حدود ۵ ماه می‌توانیم این اتفاق مهم را برای تهران رقم بزنیم. با انجام این طرح زباله‌ها دیگر در دسترس نخواهند بود و در مخازن هم امکان دسترسی به آنها گرفته می‌شود.