kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
خواب پاییزی لیگ برتر پس از بازی‌های هفته یازدهم 

تقابل مربیان اسبق و پاره وقت تیم ملی در خوزستان پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات می‌رود؟

هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال طی امروز و فردا در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم سرخابی پایتخت در تهران به میدان می‌روند و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم‌های فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان در اهواز به مصاف هم می‌روند.
 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و پس از آن این رقابت‌ها تعطیل خواهد شد تا روند آماده ‌سازی تیم ملی برای حضوری مقتدرانه در جام جهانی آغاز شود. در واقع لیگ برتر ما به خواب پاییزی می‌رود و با دربی پایتخت در هفته دوازدهم، لیگ برتر بعد از جام جهانی از سر گرفته خواهد شد.
در ادامه نگاهی گذرا به دیدارهای مهم این هفته داریم:
تراکتور تبریز............................. ملوان بندرانزلی
 شام آخر مازیار؟
تراکتور هفته گذشته در حالی‌که 10 نفره شده بود مقابل سپاهان شکست خورد و این هفته محمدرضا اخباری دروازه‌بان ملی‌پوش خود را به دلیل اخراج در هفته گذشته در اختیار نخواهد داشت. تراکتور 14 امتیازی در رده ششم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی مقابل ملوان شانس صعود یک پله‌ای در جدول لیگ را خواهد داشت. ملوان هفته گذشته مقابل پرسپولیس با وجود انجام یک بازی خوب شکست خورد و همچنان در رده پانزدهم جدول قرار دارد و حتی اگر در تبریز سه امتیاز را هم بگیرد از جای خود تکان نمی‌خورد البته این تیم یک بازی معوقه خانگی بافولاد خوزستان در پیش دارد. با این حال شاگردان مازیار زارع کار سختی برای امتیازگیری دارند. این هفته مازیار زارع سرمربی ملوان هم به دلیل اخراج مقابل پرسپولیس روی نیمکت ملوان غایب خواهد بود. مربی که زمزمه برکناری‌اش از ملوان شنیده می‌شود و حتی برخی می‌گویند محمد احمدزاده به این تیم برخواهد گشت!
صنعت نفت آبادان......................... پیکان تهران
 اولین برد آقا فیروز
نفت آبادان با فیروز کریمی رنگ برد ندیده و این مربی قدیمی و شوخ طبع فقط یک امتیاز از 4 مسابقه گرفته است. پیکان تهران هم با سه مساوی متوالی به برزیل ایران سفر می‌کند تا شاید بتواند نوار مساوی‌هایش را قطع کند. شاگردان کریمی در صورت برد هم فقط شانس صعود یک پله‌ای را در جدول لیگ دارند و ممکن است از قعر جدول به رده پانزدهم برسند اما پیکان اگر پیروز شود شانس صعود چهار پله‌ای در جدول لیگ را دارد.
پرسپولیس................................... مس کرمان آغاز تعطیلات با برد و صدرنشینی؟
پرسپولیس این روزها با بردهای اقتصادی و پیروزی‌های یک بر صفر صدرنشین شده؛ اما فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی ارائه نمی‌کند. هرچند برخی معتقدند که در فوتبال برد مهم است نه تعداد گل. سرخپوشان این هفته به مصاف دومین تیم مسی لیگ برتر می‌روند. آنها مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی دو هفته پیش شکست دادند واکنون باید به مصاف دیگر تیم استان کرمان بروند. مس کرمانی که بعد از سال‌ها دوباره به لیگ برتر برگشته مسی‌ها هفته گذشته دومین برد فصل خود را به دست آوردند تا با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرند. پرسپولیس با 3 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما در فاز هجومی خیلی موفق نبوده و فقط 10 گل زده دارد که 6 گلش را لوکا دیا زده است. در واقع این مهاجم هلندی 60 درصد گل‌های سرخپوشان را به ثمر رسانده و اکنون به همراه محمد عباس‌زاده مهاجم تراکتور در صدر جدول گلزنان قرار دارد.
پرسپولیس با یک برد اقتصادی دیگر می‌تواند با صدرنشینی به تعطیلات لیگ برود و خود را برای بازی با استقلال بعد از جام جهانی آماده کند. شاید اگر هفته دوازدهم لیگ برگزار می‌شد این مسابقه حساسیت‌هایش برای هواداران پرسپولیس افزایش پیدا می‌کرد اما اکنون سرخپوشان هر نتیجه‌ای که در این بازی بگیرند بیش از یک و ماه نیم فرصت دارند تا خود را برای بازی بعد آماده کنند.
مس کرمان هم نشان داده مقابل تیمَ‌های مدعی و بالانشین جدول بازی‌های خوبی ارائه می‌کند. آخرین تقابل مس و پرسپولیس در لیگ برتر فصل ۹۳-92 بود که پرسپولیس 6 بر صفر این تیم را شکست داد؛ اما بعید است که امروز بتواند چنین نتیجه‌ای را تکرار کند. 
فولاد خوزستان .......................گل گهرسیرجان
تقابل دیدنی قلعه‌نویی و نکونام در اهواز
فولاد روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و بعد از 4 تساوی متوالی هفته گذشته هم مقابل نساجی شکست خورد تا به رده نهم جدول سقوط کند و 12 امتیازی باقی بماند.
 گل گهرسیرجان که این فصل حضور در صدر جدول را هم تجربه کرده است اکنون با 18 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر ایستاده است. فصل گذشته فولاد یک بار گل‌گهر را شکست داد و بازی دیگر دو تیم با مساوی به پایان رسید. اکنون شاید بهترین وقت برای گل گهر است که باخت فصل را جبران کنند. این مسابقه تقابل سرمربی اسبق تیم ملی با مربی آینده این تیم است! باشگاه البته با حضور نکونام در تیم ملی موافقت نکرده است حتی به صورت پاره وقت که گفته می‌شد نکونام دستیار پاره وقت کی‌روش است.
گل گهر اگر در این بازی پیروز شود و تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان نتیجه نگیرند شانس صدرنشینی را قبل از جام جهانی خواهد داشت ولی فولاد بعد از این مسابقه یک بازی معوقه هم با ملوان دارد که چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
سایر دیدارهای این هفته فردا (جمعه) برگزار می‌شود که تقابل تیم سختکوش هوادار تهران با استقلال که قرار است در ورزشگاه پاس قوامین تهران انجام شود جذابیت‌های خاص خود را دارد. ضمن اینکه در این روز نتیجه مصاف مس رفسنجان با سپاهان که هر دو تیم فوتبال جذاب و تماشاگر پسندی را ارائه می‌کنند برای تیم‌های مدعی و بالانشین جدول مهم خواهد بود.
برنامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران به این شرح است:
پنج شنبه 5 آبان 1401
* تراکتور.................................................ملوان(ساعت15:00)
* صنعت نفت آبادان............................پیکان(ساعت17:00)
* پرسپولیس...............................مس کرمان(ساعت17:00)
*  فولاد...............................گل گهرسیرجان(ساعت19:00)
جمعه 6 آبان 1401
* هوادار..............................................استقلال(ساعت16:00)
* مس رفسنجان................................سپاهان(ساعت16:30)
* آلومینیوم اراک................نساجی مازندران(ساعت17:30)
* ذوب آهن..................نفت مسجد سلیمان(ساعت18:30)