kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
کار سخت تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا

مرفاوی: با تیم‌های متنوعی همگروه شدیم و ۳ هدف را دنبال می‌کنیم

 
 
 
قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در رده سنی زیر ۲۰ سال انجام شد و ایران در گروه سختی قرار گرفت.
مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در سال ۲۰۲۳ دیروز برگزار و تکلیف گروه‌بندی ۱۶ تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقات مشخص شد.بر این اساس، شاگردان صمد مرفاوی در گروه دوم مسابقات قرار گرفتند و باید در مرحله گروهی به مصاف قطر، استرالیا و ویتنام بروند.
گروه‌بندی کامل جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۳ به شرح زیر است:
*گروه اول...............................................ازبکستان(میزبان)،‌اندونزی، عراق، سوریه
*گروه دوم........................................................................قطر، استرالیا، ویتنام، ایران
*گروه سوم....................................................کره جنوبی، تاجیکستان، اردن، عمان
*گروه چهارم........................................................عربستان، ژاپن، چین، قرقیزستان
این مسابقات از فروردین تا اریبهشت ماه سال آینده در ازبکستان انجام می‌شود.چهار تیم اول مسابقات جواز حضور در جام جهانی زیر ۲۰ سال که در‌اندونزی برگزار می‌شود را به دست می‌آورند.
صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران پس ازهمگروهی تیم جوانان ایران با تیم‌های ویتنام، استرالیا و قطر در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: گروه ما به هیچ وجه آسان نیست و کارمان سخت است. طبیعی است تیم‌هایی که در دور نهایی حضور دارند، قدرتمند هستند و با اقتدار از گروه‌های‌شان صعود کردند. 16 تیمی که در این مرحله حضور دارند، با امکانات خوب و بهترین شرایط به این‌جا رسیده‌اند و الان نیز وضعیت خوبی دارند.
وی درباره حریفان تیم فوتبال جوانان کشورمان خاطر نشان کرد: این تیم‌ها فوتبال‌های متنوعی را نسبت به یکدیگر ارائه می‌کنند. یک تیم سرعتی، یک تیم تکنیکی و دیگری فیزیکی است. با سه تیمی بازی می‌کنیم که سبک فوتبال‌شان با هم متفاوت است و ما هم باید استراتژی خاص خودمان را مقابل آنها داشته باشیم. باید بتوانیم از این گروه صعود کنیم و به فکر مرحله حذفی باشیم. سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران درباره اینکه این تیم چه اهدافی را در سر دارد، گفت: هدف اول صعود از گروه‌مان است و هدف دوم صعود به جام جهانی. همچنین می‌خواهیم برای قهرمانی آسیا بجنگیم. این سه هدف پیش روی ماست که باید برای آنها قدم به قدم بجنگیم. مرفاوی اضافه کرد: با اینکه برنامه بازی‌ها مشخص نشده است و نمی‌دانیم با چه تیمی باید بازی کنیم، ولی اولین بازی‌مان مقابل هر تیمی که باشد، سخت است. باید در بازی اول به نحوی ظاهر شویم که در دو بازی بعدی برای صعود امید زیادی داشته باشیم. همه تیم‌ها قدرتمند هستند و ما هم باید با قدرت بالایی شرکت کنیم. به شخصه خوش‌بین هستم به تیم‌مان و ان‌شاءالله بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم. فدراسیون و کمیته جوانان باید تدارک خوبی را برای ما فراهم کنند. ما برای رسیدن به اهداف‌مان به اردو‌های خارجی و بازی‌های تدارکاتی خوبی‌نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ آماده‌‌سازی‌مان را به فدراسیون دادیم و مرحله اول تمرینات را پشت سر گذاشتیم، افزود: مرحله دوم در آبان و مرحله سوم در آذر ماه برگزار می‌شود که در این مرحله نیاز به اردوی خارجی و بازی با حریف خارجی داریم. برای مراحل چهارم و پنجم که دی ماه برگزار می‌شوند نیز تقاضای بازی و اردوی خارجی داشته‌ایم. دو مرحله نیز در بهمن داریم که متصل به مسابقات است. مرفاوی درباره اینکه آیا چارچوب نفرات تیمش مشخص شده است یا اینکه هنوز روند استعدادیابی ادامه دارد، اضافه کرد: تقریباً تیم‌مان را شناختیم، مگر اینکه در پست‌‌هایی که نیاز داشته باشیم بازیکن اضافه کنیم. کار‌مان را از بازی‌های کافا که مرداد‌ ماه برگزار شد، شروع کردیم و حالا به شناخت خوبی از تیم دست پیدا کرده‌‌ایم و سعی می‌کنیم همین روند را ادامه دهیم تا به هماهنگی بیشتری برسیم. سرمربی تیم جوانان ایران راجع به اینکه آیا مشکلی بابت در اختیار داشتن بازیکنانش ندارد، تصریح کرد: بچه‌های تیم اکثراً در تیم‌های‌ جوانان و امید‌ باشگاه‌ها بازی می‌کنند و چند نفری هم در لیگ برتر بزرگسالان حضور دارند که ذخیره این تیم‌ها هستند. در مورد در اختیار داشتن بازیکنان، بحث ملی مطرح است و ما نیز با مربیان باشگاه‌ها تعامل داشته‌ایم. سعی کردیم بازیکنان را در اختیار تیم‌های‌شان بگذاریم تا بازی کنند. باید از زحمات مربیان باشگاهی تشکر کنیم که با بازیکنان خوب کار می‌کنند و بازیکنانی به ما تحویل می‌دهند که بتوانیم تفکرات‌مان را روی آنها پیاده کنیم.
مرفاوی درباره اینکه آیا با فدراسیون قراردادی رسمی دارد، اظهار داشت: قرارداد هم امضا می‌شود و مشکلی از این بابت نیست. هنوز قرارداد امضا نشده، ولی قرار است به‌زودی این اتفاق رخ دهد.