kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

خواندنی از ورزش

 
 
*ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی پارالمپیک از روز یکشنبه هشتم آبان آغاز می‌شود. نام‌نویسی از کاندیداهای احراز پست ریاست، نواب رئیس، خزانه‌دار و اعضای هیئت اجرایی این کمیته از روز یکشنبه هشتم آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت. طبق اساسنامه مصوب، ۴۵ روز پیش از زمان انتخابات باید نام‌نویسی از متقاضیان تمام شده باشد.انتخابات پیش رو برای تعیین رئیس، دو نایب‌رئیس، خزانه‌دار و ۶ عضو هیئت اجرایی برگزار می‌شود که از میان دو نایب‌رئیس‌ یکی باید از میان بانوان باشد.طبق اساسنامه، انتخاب دبیرکل هم با پیشنهاد رئیس ‌و تایید هیئت اجرایی انجام خواهد شد.
 *ملی‌پوشان ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی از سوی فدراسیون شمشیربازی معرفی شدند. مسابقات جام جهانی شمشیربازی از روز ۱۹ آبان به میزبانی الجزایر برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران نیز با ۵ شمشیرباز در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت. علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری، نیما زاهدی و فرزاد باهرارسباران ملی‌پوشانی هستند که برای حضور در این مسابقات انتخاب شده‌اند. تیم ملی شمشیربازی ایران در فاصله دو روز مانده به شروع این مسابقات راهی الجزایر خواهد شد.
*با تصمیم وزارت ورزش و جوانان 14 آذرماه به عنوان تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش مشخص شد.برای شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش 20 کاندیدا ثبت‌نام کرده بودند و امیر عزیزی‌پور دبیر پیشین فدراسیون اسکواش، محمد آران رئیس‌هیئت اسکواش تهران، بابک فقیر نایب‌رئیس‌فدراسیون اسکواش، پیروزهاشمی ارس، بهرام آقاخانی سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون دوومیدانی و احمد نامنی معاون دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها تاکنون از سوی مراجع ذی‌صلاح  وزارت ورزش و جوانان مورد تأیید قرار گرفتند و ممکن است تا روز انتخابات اسامی برخی از نامزدها به این لیست اضافه شوند.دوره چهار ساله ریاست مسعود سلیمانی روز 26 شهریور ماه به پایان رسید و 23 مهرماه با حکم وزیر ورزش و جوانان، محسن خمارلو به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.
*زوران گائیچ که سابقه هدایت تیم ملی والیبال ایران را در کارنامه دارد به عنوان وزیر ورزش صربستان انتخاب و معرفی شد. وی مدتی رئیس‌فدراسیون والیبال کشورش بود و حالا قرار است به عنوان وزیر ورزش فعالیت کند.در فروردین ماه سال 1386 بود که رسماً خبر انتخاب گائیچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان اعلام شد.این مربی صربستانی پیش از این سرمربیگری تیم‌های ملی روسیه و صربستان را در کارنامه‌ خود داشت و در آن مقطع جز 5 مربی بزرگ والیبال جهان بود.