kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

خواندنی از ورزش ایران

 

*هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برای کسب هر سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس پاداشی مصوب کرد که مبلغ آن ۳۰ میلیون تومان است.هانیه رستمیان ملی‌پوش تیراندازی موفق شد اولین سهمیه المپیک ایران را کسب کند. کمیته ملی المپیک قرار است به رستمیان بیشتر از بقیه پاداش بدهد و پاداش او ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. این پاداش ۵۰ میلیون تومانی برای این است که رستمیان اولین سهمیه المپیک ایران را کسب کرده و از طرفی جزو ورزشکاران بانوان است.همچنین ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند از ۲۰ ماه مانده به المپیک پاریس حقوق دریافت خواهند کرد.
*حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درخصوص اینکه ‌هانیه رستمی اولین سهمیه المپیک ایران را در پاریس کسب کرده ‌اما سلاح او قرضی بوده و درخواست کمک از وزارت ورزش دارد، گفت:‌ وظیفه داریم از او حمایت کنیم. حتما و با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم.وی افزود: تأمین نیازهای فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است و باید همیشه حمایت کنیم. درخصوص نیاز رستمیان به سلاح فدراسیون تیراندازی هنوز هیچ درخواستی را به ما نداده است و با توجه به این که 21 ماه بیشتر به المپیک زمان باقی نمانده است رستمیان از همین امروز باید تمرینات خود را آغاز کند تا مدال طلای تیراندازی در المپیک پاریس تکرار شود. لذا فدراسیون تیراندازی اعلام نیاز تجهیزات کند ما بلافاصله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
*هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری 23 و 24 آبان ماه با حضور 7 تیم در تالار وزنه‌برداری آزادی برگزار می‌شود. بنابراعلام کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، سایپا، مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی، رعد پدافند تیم‌های حاضر در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری هستند.هفته دوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور در دی ماه و هفته سوم (نهایی) در بهمن برگزار خواهد شد.
*تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی دیمیتری کرکین راهی کشور روسیه شد.رقابت‌های بین‌المللی جام دیمیتری کرکین از روز جمعه ۶ آبان ماه در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود. ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان که صبح امروز برای حضور در این رقابت‌ها راهی کشور روسیه شد به شرح زیر است:*۵۷ کیلوگرم: محمدرضا اسدی*۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی*۶۵ کیلوگرم: علی رضایی*۹۲ کیلوگرم: مبین عظیمی*۱۲۵ کیلوگرم: سالار حبیبی*مربی: بهنام احسان‌پور.