kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

‏سیرک برلین از توهم تا واقعیت

برخلاف رجزخوانی براندازان متوهم، پلیس آلمان گفته است تا آخرین ساعات بعدازظهر روز شنبه 37 هزار نفر در سیرک برلین حضور یافته‌اند که همین تعداد هم به مدد اتوبوس و از سراسر اروپا به برلین آورده شده بودند. جالب است بدانیم که فقط جمعیت ایرانیان مقیم آلمان 319 هزار نفر است.

 

سرویس سیاسی-

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس آلمان گزارش داده که تعداد حاضران در سیرک روز شنبه ضدانقلاب در برلین نه آن‌گونه که ادعا می‌کنند 80 هزار یا 50 هزار، که تا آخرین ساعات بعدازظهر 37 هزار نفر بوده است.
برخی از تظاهرکنندگان گفته‌اند که حتی از دیگر کشورهای اروپایی اجیرشدگان آمده‌اند تا حمایت خود را نشان دهند. نکته دیگر اینکه تعداد افرادی که ادعاشده با اتوبوس به سیرک برلین آورده شده بودند حتی به میانگین تعداد ایرانیان ساکن غرب که در انتخابات‌های گذشته ریاست جمهوری ایران شرکت کردند هم نمی‌رسد. سال 96 و 88 به‌طور میانگین حدود 200 هزار نفر اکثراً ساکن اروپا، آمریکا، استرالیا و ترکیه در انتخابات شرکت کرده بودند.
برای آنکه بدانیم چه میزان از ایرانی‌های مقیم اروپا با این سیرک همراهی کرده‌اند توجه به این موضوع لازم است که آمار ایرانیان مقیم آلمان 319 هزار نفر است. براندازان بعد از آن همه رجزخوانی از کل اروپا حدود 37 هزار نفر (به گفته پلیس آلمان) با اتوبوس در برلین جمع کرده‌اند. جالب توجه آنکه شماری از این افراد ایرانی نبوده‌اند و تنها به‌عنوان سیاهی‌لشکر آورده شده بودند.
این یعنی این جماعت در اروپا حتی نتوانستند به اندازه 20 درصد جمعیت ایرانی‌های آلمان را بیاورند پای کار... حالا از این نکته بگذریم که همین‌ها هم لحاف چهل‌تکه هستند و هر طیف و قماشی به خون آن دیگری تشنه است. مضحک بودن این سیرک وقتی به نهایت می‌رسد که به این موضوع دقت کنیم که متوهمانی که خیال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در سیرک‌هایی نظیر همین برلین گروهی مانند سلطنت‌طلب‌ها که شعار ملی‌گرایی غلیظ سر می‌دهند و علی‌القاعده ایران را باید یکپارچه بخواهند در کنار تروریست‌های کومله قرار گرفته‌اند که پرچم ادعایی کردستان را در دست دارند و هیچ پایبندی حتی به پرچم سه‌رنگ شیر و خورشید ندارند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...