kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* ساخت تلسکوپ توسط دانشمندان ایرانی شگفتی منجمان دنیا را برانگیخت. خداوند توفیقشان دهد که بر اختراعات‌شان بیفزایند و کشور را از هر جهت بر قله بنشانند. درود بر شرف و غیرتشان.
مجیدی وفا
* ادعای افراد غافل و جاهل که می‌گویند می‌خواهیم با بی‌حجابی و برهنگی به تبعیض جنسیتی پایان دهیم دروغی مضحک است. بزرگ‌ترین ابزار تبلیغات تجاری غرب همچنان تن زن است و اتفاقا حجاب مانع می‌شود که به جنس ارجمند زن به عنوان ابزار نگاه شود و ارزش زن به تن او تنزل پیدا کند.
یعقوبی
* اصلاح‌طلبان اظهار می‌دارند که آشوب ابزار فشار آمریکاست! پس چرا این قدر به آمریکا سواری می‌دهند و براساس خواست آمریکا در فتنه‌ها ظاهر می‌شوند و با بیان و بیانیه به آشوب‌طلبان کمک می‌کنند؟
هادی‌زاده
* بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد به دولت‌هایی برمی‌گردد که دل به آمریکا بستند‌، دست روی دست گذاشتند و قدمی برای حل مشکلات مردم به ویژه در بخش مسکن و کشاورزی بر نداشتند. والا کشور چهار فصل ما از لطف و عنایت خداوند همه چیز دارد ولی نبود مدیران کارآمد در دستگاههای اجرایی گذشته مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد که امروز هنوز نتایج بی‌تعهدی آنها آشکار می‌شود. همه هم توقع دارند دولت سیزدهم همه مشکلات را در ظرف مدت کوتاهی حل کند. ان‌شاءالله با صبر و متانت ملت مقاوم ایران، دولت جهادی و انقلابی بار بسیاری از مشکلات را بر می‌دارد و مردم ظرف یکی دو سال نشانه‌های آن را خواهند دید.
ثامنی
* برای کسانی که کسب خبر از رسانه‌های دشمن را برای خود برمی‌گزیدند و آنها را صادق‌تر از رسانه‌های داخلی تصور می‌کردند در حوادث اخیر محرز شد که آنها چه قدر دروغ سر هم می‌کنند تا فکر ما را به سویی جلب کنند که وجود خارجی ندارد و پس از تغییر ذائقه و فکر ما، به راحتی به هدفشان می‌رسند و سر ما بی‌کلاه می‌ماند!!!
فیاض‌بخش
* پیش از انقلاب بالای 80 درصد تجهیزات دفاعی کشور از خارج تأمین می‌شد. امروز به جایی رسیده‌ایم که بیش از 80 درصد تجهیزات دفاعی را در داخل تولید می‌کنیم و از 22 کشور درخواست خرید پهپادهای ایرانی داریم. معلوم است که دشمنان ایران این وضعیت پیشرفت را نمی‌توانند ببینند و سنگ‌اندازی خواهند کرد.
سخایی
* یکی از اهداف دشمن در حوادث اخیر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کوبیدن بر طبل تفرقه بود. به صورت ویژه انگلیس خبیث در این موضوع ید طولایی دارد که «اختلاف بینداز و حکومت کن». بر عقلای قوم، نخبگان، اساتید و پدران و مادران فرض است که جوانان و نوجوانان این آب و خاک را از افتادن به دام رسانه‌های انگلیس‌، آمریکا، رژیم جعلی و گاو شیرده و... برحذر دارند و آنها را از دام‌های این شیاطین آگاه کنند.
آقاجانی
* در حالی که بسیاری از دولت‌های اروپایی به حمایت از اغتشاشگران آدمکش پرداختند چگونه می‌شود با این کشورهای بدعهد و بد ذات تعامل کرد؟
صوفی
* آن پزشک و یا نخبه‌ای که کشور بیگانه را برای خدمت برمی‌گزیند قطعا شناختی از ماهیت آن کشور به ویژه کشورهای غربی دشمن ملت خویش ندارد و الا نمی‌پذیرفت که خدمتگزار دشمن ملت شود و کشور و مردم خود را صرفا به خاطر منافع مادی بیشتر رها کند. البته مسئولین امر در حد توان باید مشکلات این قشر را برطرف کنند، ولی اگر مشکلی حل نشد سرزمین ما وسیع است و افراد می‌توانند با هجرت از استانی به استان دیگر بسیاری از مشکلات خود را مرتفع و نافع به حال هموطنانشان باشند.
بنی‌جمالی
* چند سال است خبر از راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت می‌دهند ولی در عمل اتفاق خاصی نمی‌ا‌فتد. مشکل کجاست و چرا اقدامی در جهت ایمن‌‌سازی فضای مجازی از طریق بومی‌‌سازی این فناوری دیده نمی‌شود؟
منطقی
* کمبود گفت‌وگو بین همه سطوح مسئولان و مردم به ویژه جوانان کشور کاملا به چشم می‌خورد. این مشکل باید حل بشود بین مردم و دولتمردان هرچه فاصله کمتر بشود مشکلات کمتری به وجود می‌آید.
کردبچه
* باید مشخص شود اغتشاشات اخیر چه میزان به کشور به ویژه در تجارت، ترانزیت، کالا و گردشگری خسارت وارد کرده است. تا مردم کسانی را که نمی‌توانند پیشرفت ایران را ببینند بیشتر بشناسند.
بنیادی
* آقای علی دایی با انتشار خبر جعلی ساخته و پرداخته دشمنان در مورد فوت اسرا پناهی از دختران اردبیلی علاوه‌بر اینکه خانواده این مرحومه را آزرده‌خاطر کرده با کار غلط خود موجب تشویش افکار عمومی نیز شده است. اگر امنیت روانی جامعه برای ایشان مهم باشد باید بابت اشتباه خود عذرخواهی بکند.
آشوری
* عموی یک دختر فوت شده اردبیلی به نام اسرا پناهی که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان فوت کرده به علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان انتقاد کرده چرا با ادعای دروغ و انتشار خبر غلط موجب آزرده‌خاطر شدن این خانواده شده است. جوانمردی حکم می‌کند علی دایی اشتباه خود را بپذیرد و لجبازی را کنار بگذارد.
امین‌اللهی
* به آقای علی دایی باید گفت آبروی مردمی که ایشان مدام از آن دم می‌زند بازیچه دست او نیست که در رسانه خرجش می‌کند و آرامش جامعه را به هم می‌زند. انتقاد راهش نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات و دروغ رسانه‌ها و عوامل دشمن نیست.
تقی‌زاده
* ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیدواریم کارهای جهادی وزیر قبل را در پالایش مجموعه وزارت از افراد غیرکارآمد و به روزرسانی مجموعه وزارتخانه و حل مشکلات عدیده کارگران و... را استمرار و ارتقا بخشد.
جهانگیرزاده- حاتمی‌نسب- صبوری
پاسخ روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ ۱۶/6/۱۴۰۱ درباره خرید واگن از کارخانه واگن‌‌سازی اراک، به منظور آگاهی و تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند: شرکت راه‌آهن در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی را در دستورکار قرار داده است. به همین منظور با ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در توسعه ناوگان ریلی و ارائه تسهیلات مربوطه از محل تبصره 18 قانون بودجه سنواتی و ماده 12 قانون رفع موانع تولید، در سال‌های اخیر وضعیت شرکت‌های سازنده ناوگان ریلی کشور از جمله شرکت واگن پارس اراک بهبود یافته است به‌گونه‌ای که در سه سال اخیر (1398 تا 1400) مجموعا 2959 دستگاه انواع ناوگان ریلی در داخل کشور تولید و یا باز‌سازی شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن (1395 تا 1397) به میزان 89 درصد رشد داشته است و در این مدت (سه سال اخیر) هیچ‌گونه ناوگان ریلی از خارج کشور وارد نشده است. همچنین در شش ماه اول سال جاری نیز 732 دستگاه انواع ناوگان ریلی در داخل، تولید و یا باز‌سازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 119 درصد رشد داشته است.
یادآور می‌شود در سال 1400 تعداد 1081 دستگاه واگن باری در کارخانجات سازنده ناوگان ریلی تولید شده که بالاترین میزان (رکورد) تولید واگن باری در صنعت ریلی کشور بوده است که سهم شرکت واگن پارس در ثبت این رکورد 59 درصد است.
خاطرنشان می‌سازد مجموع ناوگان تولیدی در شرکت واگن پارس در سال 1398 به میزان 503 دستگاه، در سال 1399 به تعداد 541 دستگاه و در سال 1400 به میزان 647 دستگاه بوده است.
ضمنا عملکرد شرکت مذکور در شش ماهه اول سال 1401 با تولید و باز‌سازی 413 دستگاه انواع ناوگان ریلی نسبت به بازه مشابه در سال 1400 با رشد 211 درصدی همراه بوده است.