kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

خرید تضمینی برگ سبز چای تا 10 آبان تمدید شد

 
 
رئیس ‌سازمان چای کشور گفت: با جوانه زدن دوباره ناشی از بارش‌های مناسب صورت گرفته خرید تضمینی برگ سبز چای تا ۱۰ آبان به مدت ۱۰ روز تمدید شد.
«حبیب جهانساز» در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تا پایان فصل برداشت چای، حدود 115 هزار تن برگ سبز چای برداشت و 24 تا 25 هزار تن چای خشک در کشور تولید می‌شود که 25 درصد نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.
وی افزود: خرید برگ سبز چای در سال جاری تمدید شده است و تا 10 آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
رئیس ‌سازمان چای کشور ادامه داد: در تابستان سال جاری شاهد خشکسالی بودیم و چایکاران نتوانستند حجم مناسبی برگ سبز چای در فصل برداشت تحویل دهند اما باتوجه بارندگی بعدی که ایجاد شد دوباره بوته‌های چای جوانه زدند و امکان برداشت آنها وجود دارد. 
وی تصریح کرد: به همین منظور پیشنهاد افزایش زمان خرید برگ سبز چای داده شده و کمیسیون نیز موافقت کرده است که این موضوع توسط وزیر ابلاغ می‌شود. لذا چایکاران می‌توانند با فراغ بال چای برداشتی خود را به مراکز خرید برگ سبز تحویل دهند.
رئیس ‌سازمان چای کشور خردادماه امسال گفته بود در صورت شرایط نرمال آب و هوایی با توجه به عملیات بهزراعی و اصلاح باغات چای در سال گذشته، انتظار داریم امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰۰ تن افزایش تولید برگ سبز چای داشته باشیم.
جهانساز خاطرنشان کرده بود: سال گذشته ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد.