kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
مرندی:

اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی مقررات آفکام را زیر پا می‌گذارند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر برنامه‌های شبکه‌هایی از جمله اینترنشنال و بی‌بی سی فارسی به زبان انگلیسی پخش می‌شد یا مخاطبان آن انگلیسی بودند، مطمئنا علیه این شبکه‌ها اعلام جرم شده و یک روزه تعطیل می‌شدند.

«محمد مرندی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‎و‎گو با میزان، ضمن اشاره به موضوع اهداف سیاسی شبکه‌های معاند خارج‌نشین مانند «اینترنشنال»، «بی‌بی‌سی فارسی» و ...، گفت: شبکه‌های اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی و شماری دیگر از شبکه‌هایی که در چنین فهرستی قرار می‌گیرند، دائما مقررات آفکام انگلیس را زیر پا می‌گذارند.
وی اظهار کرد: اگر برنامه‌های این شبکه‌ها به ویژه اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی، به زبان انگلیسی پخش می‌شد یا مخاطبان آن انگلیسی بودند، مطمئنا علیه این شبکه‌ها اعلام جرم شده و یک روزه تعطیل می‌شدند.
«مرندی» در توضیح چرایی ادامه کار این شبکه‌ها با وجود نقض مکرر قوانین، بیان کرد: از آنجا که این شبکه‌ها ابزار جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، آفکام به دستور دولت انگلیس اقدامی علیه آنها نمی‌کند؛ این شبکه‌ها در حال حاضر در حال جنگ علیه ایران از طرق مختلفی مانند دروغ پراکنی و تشویق به اغتشاش هستند.
وی افزود: اقدامات این شبکه‌ها مانند اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی با وجود آشکار بودن نقض مقررات از سوی قاضی، هیئت منصفه و دادستان انگلیس پیگیری نمی‎شود.
این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، در بخش دیگری با اشاره به اینکه بهترین کار اعمال فشار متقابل بر اینترنشنال و بی‌بی‌سی از جهات مختلف است، گفت: اعمال فشار متقابل علیه این شبکه‌ها باعث می‌شود نقض قانون و مقررات از سوی این شبکه‌ها در قبال ایران کمتر شود.