kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

قهرمان کشتی آزاد امیدهای جهان: هدفم کسب مدال طلای المپیک پاریس است

قهرمان کشتی آزاد امیدهای جهان گفت: هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان و کسب عنوان قهرمانی المپیک پاریس است.

امیرعلی آذرپیرا‌، درباره کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، اظهار کرد: مسابقات امیدهای جهان سطح بسیار خوبی داشت و هر سال نسبت به سال قبل سخت‌تر می‌شود. امسال در نبود روس‌ها، علاوه‌بر ایران، تیم‌های آمریکا، گرجستان و اوکراین با تیمی کامل و برای کسب عنوان قهرمانی به مسابقات آمدند. امیدوارم در نهایت تیم ایران قهرمان جهان شود و بچه‌ها مزد زحماتشان را بگیرند.
دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان، درباره عملکرد خوب خود در این مسابقات، گفت: خدا را شکر می‌کنم که توانستم نمایش خوبی داشته باشم و به سمت جلو حرکت کنم. بعد از مسابقات جوانان، تمام تمرکزم بر روی این مسابقات بود تا با بهترین شرایط به میدان بروم و برای دومین سال متوالی مدال طلا را کسب کنم.
آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران، درباره رقابت با کشتی‌گیر آمریکایی در فینال، خاطرنشان کرد: برای کشتی فینال برنامه داشتم و زیاد نمی‌خواستم در تکاپوی کشتی با او بروم، شاید که اگر این کار را انجام می‌دادم اول کشتی از او جلوتر می‌افتادم اما احتمال داشت در ادامه شرایط تغییر کند. خدا را شکر با این برنامه به هدفی که می‌خواستم رسیدم و حریفم را شکست دادم. آذرپیرا در واکنش به این موضوع که بسیاری او را مدعی نخست وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی می‌دانند، گفت: در وزن ۹۷ کیلوگرم آقایان محمدیان و گلیج را داریم که خودشان در کشتی ستاره و الگو هستند اما من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا فاصله‌ای را که با آنها داشتم را پرکنم و خودم را به تیم ملی بزرگسالان برسانم. به دنبال این هستم پله‌پله جلو بیایم تا در نهایت به هدف اصلی‌ام که طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس است برسم.
آذرپیرا در پایان گفت: از همه اعضای کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی که زحمات زیادی کشیدند و برنامه‌ریزی خوبی را برای ما داشتند تشکر می‌کنم. همچنین از پدر و مادر و برادر عزیزم، مربیانم که از روز نخست برای من زحمت کشیدند تا به این‌جا برسم و همه همشهریان و مردم عزیزمان قدردانی می‌کنم.