kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

ثبت‌نام سه هزار خانواده اصفهانی دارای سه فرزند برای دریافت مسکن 

 
 
اصفهان- خبرنگار كيهان:  
سه هزار خانواده اصفهانی دارای سه فرزند برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. 
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان گفت: خانوار‌هایی که فرزند سوم و یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند، برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آنان، امکان ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن را دارند.
علیرضا قاری قرآن افزود: هم‌اکنون تعداد متقاضیانی که برای این طرح ثبت‌نام کردند بیش از ۳هزار نفر هستند.
وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهر‌سازی در ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند، افزود: برنامه استان اصفهان در این طرح معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.
علیرضا قاری قرآن ادامه داد: براین اساس در استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان به صورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱هزار واحد در استان تامین زمین شده است.
قاری قرآن گفت: از متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، بیش از ۴۱ هزار نفر انصراف داده و بیش از ۲۳۲ هزار نفر نیز به دلیل دارا نبودن شرایط لازم رد درخواست شدند.