kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

خیمه شب‌بازی قبلی نگرفت عروسک‌ها جا به‌جا شدند!(خبر ویژه)

بانیان دیروز تحریم ملت ایران، مجددا در نقش حامیان مردم ظاهر شده اند و این بار عروسک‌های جدیدی را جای عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی قبلی آورده‌اند.
 
 
 
به گزارش رجانیوز، اخیرا کامالاهریس، آنتونی بلینکن و برخی از مقامات کاخ سفید با برخی از فعالان زن ضدایرانی دیدار کرده و مراتب حمایت خودرا از اغتشاش اخیر در ایران اعلام کردند.
شواهد نشان می‌دهد آمریکا در جریان سرمایه‌گذاری روی آشوب‌، به این نتیجه رسید است که مهره‌های گذشته سوخته‌اند و مردم ایران نسبت به شگردها و ترفندهای جنگ روانی آنها واکسینه شده‌اند. از همین رو سرمایه‌گذاری روی چهره‌های کمتر شناخته شده و جدید را برای پیشبرد اهداف خود در نظر گرفته‌اند. در دیدار تدارک اخیر با مقامات آمریکایی پنج نفر حضور داشته‌اند که دو نفر از آنها به دلیل فضای سنگین افکار عمومی ترجیح داده‌اند از دید دوربین‌ها دور بمانند و تصویری از دیدار آنها مخابره نشود. سه نفر دیگر یعنی نازنین بنیادی، رویا حکاکیان و شری حسینی که در این دیدار حضور داشتند، خواهان حمایت آمریکا اغتشاش و تحریم‌علیه ایران شدند. 
رسیدن آمریکا به این نتیجه که افرادی موجه‌تر(!) از امثال مسیح علی‌نژادی را مطرح کنند بیشتر ناظر به شکست سناریوی تبلیغ چهره‌های پوپولیستی و مخدوش و البته پرخرج می‌باشد. 
این افراد به عنوان ماشین تئوریزه کردن فشارهای غرب علیه ایران در حالی به‌کار گماشته می‌شوند که واکنش های نامناسبی از سمت افکار عمومی مردم دریافت می‌کنند. برای مثال، یکی از همین افراد در گذشته نه چندان دور پیرامون تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران، با توجیهی عجیب و غریب آنها را به مثابه شیمی‌درمانی برای بیمار سرطانی دانسته و صریحا از تحریم‌های غرب حمایت کرده بود. نازنین بنیادی در این گفت‌و‌گو می‌گوید: « این تحریم‌های اقتصادی مثل شیمی‌درمانی است با هدف نابود کردن سرطان، اما به باقی بدن هم آسیب می‌رساند.»
این هنرپیشه بریتانی‌الاصل که اظهاراتش موجب خوش‌آمد مقامات کاخ سفید شده و طبیعتا در جهت عادی سازی سیاست‌های ضدحقوق بشری آنها نیز طراحی گردیده بود، سال گذشته در اقدامی جالب و کاملا سیاسی و برنامه‌ریزی شده، به عنوان برنده جایزه حقوق بشر سازمان «خانه آزادی» در زمینه آگاه‌سازی، انتخاب شده بود.
جالب است که این سازمان (خانه آزادی) به ظاهر مردم‌نهاد، با بودجه دولت آمریکا هدایت شده و در زمینه آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند. از منظر آنها هیچ اهمیتی ندارد که یک کودک پروانه‌ای به خاطر نرسیدن پانسمان مخصوص جان بدهد و یا بیماری به واسطه‌ تحریم، داروی مورد نیاز برای حیاتش را استفاده نکند. در چارچوب حقوق بشری آنها اساسا این موارد خالی از اهمیت بوده و باید طی گزینشی بالا به پایین از فیلتر مورد وثوق آن‌ها بگذرد؛ حقوق بشری اصیل است که اهداف آنها را عملیاتی کند.
 در همین راستا رویا حکاکیان گزارشگر یهودیِ آمریکایی‌الاصل، یکی دیگر از حاضران جلسه اخیر، طی اظهاراتی در یکی از همین شبکه‌های خارج‌نشین که دائما علیه ایران پمپاژ خبری منفی کرده و بودجه خود را با ارائه‌ این دست گزارشات دریافت می‌کند، با استدلالی عجیب و سطحی، به زعم خود، راه نجات مردم را در حمله‌ آمریکا به ایران جستجو کرده و آن را با عراق و حمله‌ یانکی‌ها به این کشور مقایسه می‌کند. او در این گفت‌وگو با شبکه‌ی لندنی من‌وتو گفت: «همانطور که اپوزیسیون عراق در واشنگتن، آمریکایی‌ها را قانع کرد تا به این کشور حمله کند، اپوزیسیون ایران هم باید آمریکایی‌ها را برای ورود به ایران 
متقاعد سازند». 
علاوه بر این حکاکیان چندی پیش پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر ترامپ، طی نامه‌ای سرگشاده به اتفاق اپوزوسیون خارج‌نشین ایران که طرفدار تحریم‌های اقتصادی و تهدید نظامی کشور بوده و از قضا با تجزیه‌طلبان نیز همنشین هستند، از بایدن خواسته‌ بودند که سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را ادامه داده و از این موضع اتخاذشده توسط دولت قبلی این کشور کوتاه نیاید. خواسته‌ای که تقاضای سعودی، اسرائیل، امارات و جنگ‌طلبان آمریکایی نیز بوده، پا را از این فراتر گذاشته و با انتصاب رابرت مالی به‌عنوان فرستاده ویژه ایران نیز مراتب مخالفت خود را ابراز کرده بودند؛ چرا که او به زعم آنها شخصیتی معتدل است که مذاکره و اعمال قدرت نرم را به اعمال قدرت سخت ترامپی ترجیح می‌داد. هرچند اکنون نشستن رابرت مالی روبه روی حکاکیان نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همه یک هدف را 
دنبال می‌کنند. به هرحال باید تکرار کرد که اکنون عروسک‌گردان معرکه خیمه‌شب‌بازی مذکور، از بازیگران قبلی که سال‌ها برایشان هزینه کرده و زمان زیادی را صرف کرده بود، قطع امید کرده و با بازیگرانی جدید سعی دارد تا فشارهای بیشتری را علیه کشور اعمال کرده و با پروژه جدید ضدایرانی خود تحریم‌های بیشتری را علیه ملت ایران روا بدارد.