kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

سردار سلامی آل­‌سعود را تهدید کرد زنجیره‌­ای­‌ها به نیابت از «ابو ارّه» پاسخ دادند

 

سرویس سیاسی-
سایت امتداد از جمله سایت‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب (ارگان حزب اتحاد ملت) در یادداشتی بسیار عجیب با عنوان «اینترنشنال بهانه است، اعتراضات مردم نشانه است» مدعی شد: «...در این دور از اعتراضات شبکه «ایران اینترنشنال» تبدیل به ابزار اصلی شده است می‌توان بررسی کرد و پرسید: اگر تحلیل کلان این است که این کانال با پول و حمایت آل‌سعود در حال ایجاد آشوب در ایران است، چرا بازخورد آن را ما در مواجهه مقامات سیاسی و دیپلماتیک نسبت به سعودی مشاهده نمی‌کنیم؟ مهم‌تر از آن اینکه در حالی که این کانال و bbc به عنوان اصلی‌ترین پایه‌های آنچه آشوب در ایران خوانده[!!] می‌شود، هستند، چرا در چنین شرایطی اتفاقا مقامات بلندپایه وزارت‌خارجه انگلیس به طور مخفیانه به تهران سفر می‌کنند؟»
در این باره لازم به ذکر است که گویا مدعیان اصلاح‌طلب در خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند چرا که در همین روزهای اخیر سردار سلامی در سخنرانی خود به صراحت رژیم آل‌سعود را به سبب نقش ویژه شبکه سعودی ایران اینترنشنال در ایجاد اغتشاش‌ها در ایران تهدید کرد. به غیر از این اگر اصلاح‌طلبان به جز خبر‌‌سازی‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به خبرگزاری‌های داخلی نیز مراجعه می‌کردند می‌دیدند که برای نمونه نمایندگان بسیاری در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند و حتی از پشت تریبون مجلس نیز مطرح شد. اخیرا چند تن از نمایندگان از لزوم اتخاذ مواضعی تقابلی در برابر آل‌سعود سخن گفته‌اند.
از اینها که بگذریم عجیب‌ترین و حیرت‌آورترین بخش این متن «سعودی شادکن»یعنی متن یادداشت سایت امتداد آنجاست که آنچه در ایران رخ داده را آشوب و اغتشاش نمی‌داند و چنان‌که در بالا خواندید «‌اصلی‌ترین پایه‌های آنچه آشوب در ایران خوانده[!!] می‌شود» یعنی این سایت اصلاح‌طلب مدعی است که مجموع اقدامات رخ داده در طول این قریب به یک ماه در ایران اغتشاش و آشوب خوانده می‌شود و در دیگر کشورها نه!
به طور کلی از این بند این‌گونه استنباط می‌شود که درجه خشونت اصلاح‌طلبان به حدی بالاست که حمله به پلیس با سلاح شکاری و چاقو و قمه، با چاقو گردن پلیس را بریدن، حمله به زنان محجبه، آتش زدن ماموران پلیس، آتش زدن بانک و آمبولانس و حمله به مسجد، قتل مردم رهگذر و... را جزو اعمال خشونت بار نمی‌دانند و بر همین اساس است که آنها آنچه رخ داد را آشوب و اغتشاش نمی‌دادند.
همچنین لازم به ذکر است که سردبیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال شخصی به نام «علی اصغر رمضان پور» است. این فرد که خود از اصلاح‌طلبان افراطی بوده در دولت اصلاحات در شمار مدیران وزارت ارشاد بوده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
تهدید نظام توسط روزنامه‌­ای که از بیت­‌المال نظام یارانه می‌­گیرد
گستاخی مدعیان اصلاحات در تحریک به خشونت و آشوب در فتنه اخیر نباید بی‌پاسخ بماند. رویه خائنانه این طیف البته ادامه دارد.
روزنامه هم‌میهن دیروز نوشت: «آیا می‌توانید به گزارش پزشکی قانونی، همچنین مجلس درباره مهسا امینی اعتماد کنید؟ آیا توضیحات مسئولان درباره علت مرگ نیکا شاکرمی و اسرا پناهی و چرایی آتش‌سوزی در زندان اوین را می‌پذیرید؟... هر روز شخصیت‌های مشهور جهان و ایران از معترضان می‌گویند. سهم این نوع خبرها در رسانه‌های داخلی صفر است... قطعا این توجه وجود دارد که اعتراضات مدنی معطوف به تغییر شیوه‌های حکمرانی است، و اگر پاسخ درخوری پیدا نکند این ظرفیت را دارد که معطوف به بنیان‌های حکمرانی شود.»
مدعیان اصلاحات همین‌اند. سرمایه‌ اسرائیل در ایران که غلط زیادی کرده، نظام اسلامی را تهدید می‌کنند، نام خود را هم اصلاح‌طلب گذاشته‌اند! فتنه‌گران سبز 88 هم اینها بودند که تمام‌عیار برای دشمن نوکری کردند و دم جنباندند، امروز در سایه عدم پیگرد امنیتی و قضایی پروار شده‌اند و آرزوی کثیف خود را آشکارا جار می‌زنند. منافقان و معاندان نقاب‌دار مدعی اصلاحات که در فتنه اخیر نیز در تقلای براندازی بودند و همراه دشمنان انقلاب تاختند، از مردم بی‌محلی دیدند و چنان سیلی خوردند که کماکان جای آن درد می‌کند. محو این خائنان ضرورتی عقلانی برای پیشگیری از جنایت و خسارت است.