kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
الناز رکابی، بانوی ورزشکار ایرانی:

پوشش من سهواً دچار مشکل شده بود

حضور ورزشکار و عضو تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در مسابقات چند روز پیش سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا و کسب مقام چهارمی این رقابت‌ها، با حواشی‌ای همراه شد به‌طوری که رسانه‌های معاند تا حد توان همانند همیشه روی این موضوع موج‌سواری کردند.

 

سرویس سیاسی-

الناز رکابی سنگ‌نورد مطرح زنجانی و شناخته‌شده کشورمان است که قهرمان کشور و مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا، مدال برنز ماده لید کاپ آسیا 2017، قهرمان جام گورتکس آدیداس راک‌استار آلمان 2016، و چندین مدال برنز و نقره در ماده‌های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.
به گزارش تسنیم رکابی شهریورماه امسال هم در مسابقات کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) قهرمانی جهان با کسب 42 امتیاز سوم شد و مدال برنز را از آن خود کرد.پیش از این الناز رکابی از عزم بالای خود برای حضور در المپیک 2024 پاریس خبر داده بود و معتقد بود که تمام تمرکز خود را برای حضور در پاریس گذاشته است. حضور این ورزشکار و عضو تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در مسابقات چند روز پیش سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا ماده کامباین زنان در کره‌جنوبی و کسب مقام چهارمی این رقابت‌ها، با حواشی‌ای همراه شد به‌طوری که رسانه‌های معاند تا حد توان همانند همیشه روی این موضوع موج‌سواری کردند.
ماجرای دروغ‌‌سازی رسانه‌های معاند درباره الناز رکابی چه بود؟
موضوع از این قرار بود که وقتی خانم رکابی با هدبند در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد، اما رسانه‌های معاند، حرکت این بانوی ورزشکار ایرانی را کشف حجاب و پیوستن او به جمع معترضان اغتشاشات اخیر نامیدند، در حالی که اظهارات برادر او و همین‌طور در وضعیت (استوری) خود در اینستاگرام موضوع دیگری را نشان می‌دهد.
برادر بزرگ الناز رکابی با اشاره به حواشی چند روز پیش اظهار داشت: خواهرم حجاب داشت و هدبند روی سرش بود و متأسفانه برخی‌ها روی این موضوع موج‌سواری می‌کنند.
وی با بیان اینکه «خواهرم الناز فرزند ایران است و قطعاً تا آخر با پیراهن تیم ملی ایران در رقابت‌‌ها حاضر خواهد شد»، مطرح کرد: الناز متعلق به این خاک است و برای این کشور بازی خواهد کرد.
برادر این بانوی ورزشکار همچنین با رد برخی ادعاها درباره پناهندگی خواهرش، گفت: خواهرم الناز به ایران برمی‌گردد چون فرزند ایران است و الناز بسیار خاک ایران را دوست دارد، قطعاً پس از بازگشت نشست خبری برگزار خواهیم کرد و خواهرم حواشی را توضیح خواهد داد.
واکنش بانوی ورزشکار ایرانی به فرصت‌طلبی ضدانقلاب
همچنین الناز رکابی با انتشار یک وضعیت (استوری) در صفحه اینستاگرام خود به حاشیه‌‌سازی رسانه‌های معاند این‌گونه واکنش داد و نوشت: «با سلام خدمت تمام مردم شریف ایران، اینجانب الناز رکابی با سابقه بیست سال عضویت در تیم ملی سنگنوردی ضمن عذرخواهی بابت نگرانی‌هایی که ایجاد کردم باید اعلام کنم طبق حساسیت‌های موجود در جریان فینال مسابقات قهرمانی آسیا که در کره‌جنوبی برگزار شد به‌دلیل زمانبندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش‌بینی، بنده برای صعود دیواره سهواً پوشش بنده دچار مشکل شد. در حال حاضر طبق زمانبندی از قبل تعیین‌شده به همراه تیم در حال بازگشت به ایران هستم.»
نکته قابل تامل اینکه رسانه‌های ضدایرانی معاند در حالی قصد داشتند با فرصتی‌طلبی از اتفاق پیش آمده نهایت سوءاستفاده را به عمل آوردند و این بانوی ورزشکار را به‌عنوان نماد اعتراضات علیه تضییع حقوق زنان ایرانی نشان دهند که بانوان ورزشکار کشورمان از جمله الناز رکابی به برکت انقلاب اسلامی و نگاه ویژه آن به جایگاه زنان فرصت رشد و ترقی یافته‌اند و با موفقیت در میادین بین‌المللی و کسب مدال‌های متعدد چشمان دنیا را خیره کرده‌اند.
سانسور تاریخ‌‌سازی بانوان قهرمان در مسابقات آسیایی
تقلای رسانه‌های معاند برای سوءاتفاق پیش آمده برای الناز رکابی همچنین در حالی است که طی روزهای گذشته دختران وزنه‌برداری و دوومیدانی کشورمان در مسابقات آسیایی یعنی سیده الهام حسینی و نازنین فاطمه عیدیان با کسب مدال طلا و تاریخ‌‌سازی، نام خود را در ورزش ایران جاودانه کردند، آن هم در روزهایی که دشمنان، زن را تنها به چشم ابزار نگاه می‌کنند و هرجا که به سودشان باشد روی آن مانور تبلیغاتی می‌دهند و آنچنان ذوق‌زده می‌شوند که ساعت‌ها و روزها به آن می‌پردازند. گفتنی است یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.
رشد چشمگیر موفقیت‌های زنان با انقلاب اسلامی ایران
بانوان ایرانی در حوزه ورزش قهرمانی توانسته‌اند در رشته‌های گوناگون و با حفظ حجاب اسلامی و شأن زن مسلمان ایرانی خوش بدرخشند و پیام اسلام و ایران را به جهانیان مخابره کنند. ورزش بانوان از هفت رشته در سال ۵۷ به ۳۸ رشته توسعه یافت.
در همین راستا شاهد رشد نجومی تعداد مربیان ورزشی زن از ۹ نفر به ۳۵ هزار نفر بوده‌ایم. همچنین تعداد داوران زن با افزایش ۲ هزار برابری از هفت نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده ‌است. تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان پس از انقلاب ۳۰ برابر گذشته شده و حضور زنان در مسابقات خارجی قبل از انقلاب تنها شش مورد بوده که به ۱۲ هزار مورد افزایش یافته ‌است.
کل مدال‌های جهانی ورزشی بانوان در ۵۷ سال حکومت پهلوی پنج مورد در 44 سال پس از انقلاب اسلامی با رعایت حدود شرعی به ده‌ها برابر رسیده است. نهاد ورزشی بانوان پس از انقلاب اسلامی تأسیس شد و تعداد بسیار ناچیز ورزشکار حرفه‌ای زن به ۵۴۰ هزار نفر رسید.