kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
واکنش قوه قضائیه به ادامه یک ادعای واهی

آقای دایی! مستندات خود در‌باره کشته شدن دانش‌آموز اردبیلی را منتشر کنید

علی دایی، چند روز قبل همسو با موج غیرواقعی رسانه‌های ضدانقلاب، خبر دروغ کشته‌شدن یک دانش‌آموز در اردبیل را بازنشر کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان (قوه قضائیه)، چند روز قبل و در آخرین مورد از سناریوی رسانه‌ای ضدانقلاب برای تهییج احساسات مردم، عملیات کشته‌‌سازی جدیدی با تیتر «کشته‌شدن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی» آغاز شد.
رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شدند که روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه تعدادی از ماموران لباس‌شخصی به مدرسه دخترانه شاهد اردبیل حمله کردند و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه را دستگیر و برخی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
پس از این ادعا بود که اسامی متفاوتی توسط حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان کشته‌شدگان این حمله مطرح شد، آیتک رضایی دختری بود که طبق این ادعا توسط ماموران امنیتی کشته شده است، اما خیلی زود مشخص شد که آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بوده و حالا به ناچار موج رسانه‌ای باید بر روی نام دیگری قرار می‌گرفت، این بار نام اسرا پناهی مطرح شد!
خیلی زود متن‌های احساسی برای اسرا و تصاویری از او شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که در فراخوان‌هایی از مردم اردبیل خواسته شد که برای خون‌خواهی از اسرا به خیابان‌ها بیایند.
در این سوی ماجرا اما مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان‌باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی طی روزهای اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان‌باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد.
در ادامه روشن شدن دروغ ضدانقلاب، عموی اسرا پناهی نیز با انتشار فیلمی ضمن تکذیب و رد شایعات منتشر شده درخصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلاً دانش‌آموز مدرسه مذکور نبود و به‌دلیل ناراحتی قلبی مادرزادی که بعد از یک ماه از درگذشت پدرش تشدید شده بود از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.
وی همچنین از رسانه‌ها خواست با دامن زدن به شایعات، با احساسات این خانواده بازی نکنند.
اما پس از مشخص شدن ابعاد ماجرا، علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود، به موضوع واکنش نشان داد.
دایی، متاسفانه همسو با موج غیرواقعی رسانه‌های ضدانقلاب، خبر دروغ کشته‌شدن یک دانش‌آموز در اردبیل را بازنشر کرد.
حال و با روشن شدن واقعیت ماجرا، افکار عمومی از یک چهره ورزشی محبوب که هواداران بسیاری در کشور و به‌ویژه در شهر اردبیل دارد، انتظار دارند، نسبت به چنین موضوعاتی که به قول خود وی مسئله بزرگی است، با دقت و تحقیق موضع‌گیری کند.
علی دایی همان‌طور که تاکید کرده است، عضو هیچ فرقه و گروهی نیست و دغدغه مردم را دارد، اما باید این نکته را مدنظر قرار دهد که یکی از اهداف پروژه کشته‌‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب، سوءاستفاده از احساسات مردم و ویرانی ذهن و جان ایرانیان است.
انتشار مطلب اشتباه از سوی علی دایی واکنش‌های بسیاری را برانگیخت؛ حتی از وی درخواست شد برای اثبات ماجرا به خانه دختر فوت شده مراجعه کند و شخصا موضوع را پیگیری کند.
در نهایت آقای دایی مجدداً مطلب دیگری در این رابطه منتشر کرد و ادعای قبلی خود را تکرار کرد.
اما نکته قابل تامل اینجاست که وی در پست جدید خود نیز سندی از ادعای خود ارائه نکرد.
علی دایی حتی اظهارات خانواده دختر فوت‌شده را انکار می‌کند و مشخص نیست چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کند.
انتظار می‌رود اگر علی دایی، مستنداتی درخصوص ادعای مطرح‌شده درباره مرگ دختر دانش‌آموز در اردبیل دارد، هرچه سریع‌تر آن را به مراجع ذی‌ربط ارائه کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.
کار با لطفا درست نمی‌شود
گفتنی است، وقتی قوه قضائیه اطمینان دارد که ادعای علی دایی و افرادی مثل او کذب و عاملی برای تشویش اذهان عمومی است طبق قانون باید با وی و هر کسی که با ادعای پوچ در پازل دشمن بازی می‌کند برخورد نماید نه اینکه با ملایمت و لطفا و درخواست مستندات و بازی با کلمات به دیگرانی مثل او هم اجازه دهد با دروغ امنیت روانی جامعه را هدف قرار دهند.
دعوت تشکل‌های دانشجویی
و دانش‌آموزی اردبیل از علی دایی
برای حضور در منزل اسرا پناهی
خبر دیگر اینکه جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان اردبیل در نامه‌ای به علی دایی، از وی دعوت کردند تا با حضور در منزل اسرا پناهی، صحت و سقم ادعاهای مطرح‌شده دایی درخصوص دانش‌آموز اردبیلی بررسی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، در متن نامه تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان اردبیل آمده است:
«حضور همشهری مردمی، عزیز و افتخارآفرین، جناب آقای علی دایی؛ با سلام؛ رسانه‌ای شدن خبر همدردی شما درخصوص ضرب و شتم و ریختن خون یکی از دختران شهرمان اردبیل (که به عقلانیت، حرفه‌ای‌گری، عدم عضویت در هیچ فرقه و گروهی اذعان دارید) باعث تعجب‌مان شد. با کمال احترام، دعوت می‌کنیم با حضور در منزل دانش‌آموز مورد ادعا، ضمن بررسی صحت و سقم قضیه، نسبت به هزینه‌ای که برای میهن عزیزمان تحمیل کردید، پاسخ‌گو باشید. بدیهی است در صورت اثبات ادعای شما، تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی زادگاه‌تان، هم‌صدا با شما تا احقاق حق کامل این دانش‌آموز، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.»