برای پیوستن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات: بانکها به تکلیف قانونی خود عمل نکردند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس بند و تبصره ۷ قانون بودجه امسال، کلیه بانکهای دولتی باید خدمات بانکداری الکترونیک خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که متاسفانه تاکنون غیر از بانک مرکزی هیچکدام از بانکها به تکلیف قانونی خود عمل نکردهاند.
به گزارش ایرنا، «عیسی زارعپور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال خود در «بله» نوشت: بانک مرکزی چند وقتی است به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است و خدماتی تجمیعی و فرابانکی را به عموم مردم از این طریق ارائه میکند.
وی افزود: این خدمات مجموعهای از استعلامهاست که شامل استعلام و نمایش حسابهای یک شخص در بانکهای کشور، استعلام و نمایش چکهای برگشتی که رفع سوءاثر نشده است، استعلام و نمایش حسابهایی که بابت چک برگشتی مسدود شده باشد و همچنین استعلام و نمایش تسهیلاتی که هر فرد از شبکه بانکی دریافت کرده
است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: براساس بند و تبصره هفت قانون بودجه امسال، کلیه بانکهای دولتی نیز باید خدمات بانکداری الکترونیک خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که متاسفانه تاکنون هیچکدام از این بانکها به تکلیف قانونی خود عمل
نکردهاند.
وی اعلام کرد: امیدوارم در اسرع وقت مدیرانعامل بانکهای مشمول زمینه اجرای این تکلیف قانونی را فراهم آورند تا خدمات آنها نیز در کنار سایر خدمات دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای عموم مردم فراهم شود.
جزئیات تغییرات در تعرفه تلفن ثابت
از سوی دیگر، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در مصاحبه با رادیو موضوع تغییرات در تعرفه تلفن ثابت را تشریح کرد.
محمدرضا بیدخام، درباره مصوبه کارکرد تلفن ثابت توضیح داد: ما دوازده سال گذشته هیچگونه افزایش تعرفهای در حوزه تلفن ثابت نداشتیم، براساس دستورالعمل جدید ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار که با پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات و تأیید شورای عالی رقابت از ابتدای شهریور ابلاغ شد، تغییرات را در هزینههای تلفن ثابت
داشتیم.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در حال حاضر برای نگهداری خط تلفن ثابت چه مشتری صحبت کند و چه نکند بین 27 تا 30 هزار تومان هزینه میکنیم.
بیدخام یادآور شد: براساس دستورالعملی که به ما ابلاغ شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای هر مشترک تلفن ثابت شهر تهران، حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت 20 هزار تومان با سرفصلی بهعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت درج شده که مشترک با پرداخت آن میتواند از 4444 دقیقه مکالمه شهری رایگان یا 592 دقیقه مکالمه بین استانی یا 317 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهرهمند شود.
برای سایر استانها عدد 20 هزار تومان تغییر پیدا میکند، حداقل هزینه ماهانه ما 15 هزار تومان است برای استانهای دیگر غیر از تهران که مشتری با پرداخت این مبلغ میتوانند از 3333 دقیقه مکالمه شهری رایگان یا 444 دقیقه مکالمه بین استانی یا 238 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهرهمند
شود.
برای سایر شهرها با پرداخت حداقل 10 هزار تومان بهصورت ماهانه، مشتری میتواند از 2666 دقیقه مکالمه رایگان شهری یا 355 دقیقه مکالمه بین استانی یا 190 دقیقه مکالمه تلفن همراه بهرهمند شود.
وی تأکید کرد: تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده، ولی یک مبلغ حداقل هزینه بهعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار برای مشترکان محترم منظور میشود.