kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

دشمن جدید پنتاگون به روایت وبگاه نظامی آمریکا آمریکایی‌ها دیگر حاضر به خدمت در ارتش نیستند

 

یک نشریه معتبر دفاعی در آمریکا تاکید کرد که ارتش این کشور در جذب نیرو شکست خورده و پیش‌بینی می‌شود که نیروهای باقی‌مانده با افزایش مسئولیت‌ها اقدام به ترک فعل کنند.
ارتش آمریکا در دوران پس از جنگ سرد و فروپاشی شوروی، در همان دوران گذار جهان از دو قطبی به تک‌قطبی با محوریت واشنگتن در اذهان عمومی بی‌رقیب و شکست‌ناپذیر رخ نشان می‌داد. اما به‌تدریج و با سیر سال‌های متمادی از ۱۹۹۲ تاکنون آشکار شد که حتی سرمایه‌گذاری نجومی آمریکا در نظامی‌گری هم نتوانسته واشنگتن را در اهداف توسعه‌طلبانه خود یاری دهد. ویترین شکست‌های پی‌درپی، از خلیج خوک‌ها گرفته تا ویتنام و عراق و افغانستان ثابت کرد که حتی اگر در حوزه نظامی قدرتمند باشی الزاما نمی‌توانی سیاست‌های توسعه‌طلبانه و منفعت‌آمیز خود را به پیش ببری! حال آنکه اساسا همین موضوع قدرت نظامی در ارتش آمریکا هم مبحثی است که در این‌ سال‌ها به چالش کشیده شده است. پایگاه خبری «19fortyfive» »در گزارشی از دشمن جدید ارتش آمریکا پرده بر می‌دارد. در گزارش این وبگاه آمده است: «تردیدی وجود ندارد که ارتش آمریکا این روزها با چالش‌های متعددی از جمله روسیه، چین، ایران، کره شمالی مواجه است، اما در حال حاضر بزرگ‌ترین دشمن پنتاگون کمبود نیروی انسانی است، همان نیرویی که به کمک آن می‌توان از کشور دفاع کرد». این گزارش زنگ خطر کمبود نیرو و عدم مراجعه داوطلبان به ارتش آمریکا را به صدا درآورده و تاکید می‌کند: «بحران جذب نیرو در ارتش آمریکا هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن ندارد. در سال مالی جدید که هفته پیش آغاز شده، ارتش آمریکا همچنان 25 درصد کمتر از هدف خود برای جذب نظامیان جدید دست یافته است»
کارشناسان آمریکایی معتقدند که بحران کمبود نیرو در ارتش این کشور با گذشت زمان بدتر هم خواهد شد و ارتش آمریکا با بحران عمیق‌تری که همان حفظ نیروهای باقیمانده در ارتش است، مواجه خواهد شد.علت نگرانی برای ترک فعل نیروهای باقیمانده،افزایش شدید حوزه و حیطه مسئولیتی آن‌هاست‌. همزمان با شکست تلاش‌ها برای جذب نیروهای جدید، نیروهای نظامی فعلی به دلیل کمبود شدید پرسنل، مجبورند که وظایف بیشتری را به دوش بکشند. در این گزارش تاکید شده که ارتش آمریکا در جذب ۱۵ هزار نظامی جدید در سال گذشته شکست خورده است.