kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
سرلشکر سلامی:

انقلاب ما هر چند وقت یک‌بار باید یک تسویه‌حساب با دشمنان بیرونی خود انجام بدهد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما هر چند وقت یک‌بار باید یک تسویه‌حساب با دشمنان بیرونی خود انجام بدهد و رشد و قدرت‌افزایی ما در این چالش‌هاست.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح مرکز درمانی تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه جدای از مردم نیست و ریشه‌های آن در درون مردم است، تصریح کرد: جایی که سپاه حیات و روح گرفته و معنا و هویت پیدا می‌کند، مردم هستند. انسان‌ها برای سپاه بسیار ارزشمند بوده و این الهام درباره ارزش انسان را از قرآن دریافت می‌کنیم. من به‌عنوان خادم سپاه همیشه عنوان می‌کنم انسان‌ها صرف‌نظر از اینکه مسلمان باشند یا غیرمسلمان، مخلوق الهی و شاهکار خلقت بوده و به تنهایی ارزشمند هستند. هنگامی که انسان‌ها در دایره اسلام و ایمان قرار می‌گیرند ارزش الهی پیدا می‌کنند. انسان‌ها برای سپاه بسیار مهم هستند و هر آنچه که به این نشاط، حیات، روح، روحانیت، کرامت، معنویت ارزش‌ها و فضائل او ارتباط پیدا کند برای ما بسیار مهم است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق کشور خاطرنشان کرد: بابت این سر و صدا‌هایی که در فضای مجازی به راه انداخته‌اند هیچ نگران نباشید. انقلاب ما هر چند وقت یک‌بار باید یک تسویه‌حساب با دشمنان بیرونی خود انجام بدهد و رشد و قدرت‌افزایی ما در این چالش‌هاست. این چالش‌ها چیزی نیست که انقلاب ما را تهدید کند و همانند انداختن یک سنگ‌ریزه داخل یک دریا است. چرا که موجی که تولید می‌کند در همان نقطه مستهلک و میرا می‌شود. رهبر انقلاب هم فرمودند که متوقف بر این حرکات نشوید و کشور را در مسیر سازندگی به پیش ببرید. ما ان‌شاءالله به پیش می‌رویم و هر سال نیز قدرتمندتر می‌شویم.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه دشمن جا مانده است، خاطرنشان کرد: دشمن ما را تحریم کرد هیچ کسی اعتنا نکرد، مدام فریاد زد که از منطقه خارج شوید، اما کسی اعتنا نکرد، ترور و تخریب کردند. اما مشاهده کردند این ساختمان به قدری بلند است که چهار نفر نمی‌توانند با دو سه ضربه کلنگ آن را خراب کنند.
وی با بیان اینکه رشد علمی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و در سایر زمینه‌ها برپاست، تاکید کرد: آنها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی‌شباهت به فلج‌ها نیستند. اگر به محیط داخلی این کشور‌های به ظاهر پیشرفته و قدرت‌های به ظاهر دست اول جهان نگاهی بیندازیم به قدری نابسامانی و فلاکت در زندگی بخش‌های مهمی از جامعه آنها وجود دارد که وقتی به آنها نگاه می‌کنیم ناراحت می‌شوم. اما، حاکمان بی‌لیاقت آنها این همه ثروت را به‌خاطر استراتژی‌های بسیار غلط و شیطانی به ضد خودشان تبدیل می‌کنند.