kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

توضیحات ضرغامی درباره برخی برداشت‌ها از یک اظهارنظر وی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشت: متأسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توئیت اول، صرفاً براساس جمله‌ کنایه و مطایبه توئیت دوم که کاملاً روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است.
 
 
 
سید عزت‌الله ضرغامی، با انتشار متنی نوشت:
دوستان دلسوز خودم
امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توئیت قبلی‌ام با جمله‌ی:
«امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است»، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تأکید کرده‌ام. مقاله «واجب فراموش‌شده» در باب اهمیت این اصل مهم که قبلاً نوشته‌ام، در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی‌ام، منتشر شده است. معتقدم این وظیفه اگر براساس نگاه حکیمانه شهید مطهری و با رعایت همه اصول و ضوابط مکتبی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه اصلاح خواهد شد.
وی افزود: متأسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توئیت اول، صرفاً براساس جمله کنایه و مطایبه توئیت دوم که کاملاً روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است. وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش‌های خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم. از همه دوستانی که با دلسوزی و محبت نقطه‌نظرات خود را به من منتقل کردند، تشکر می‌کنم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین بخشی از مصاحبه‌ خود با رادیو گفت‌وگو در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۷ را منتشر کرد که گفته است: «انقلاب به امر به معروف و نهی از منكر زنده است كه اگر [این مهم] تعطیل شود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و لازمه آن، نظارت عمومی و آزادی برای سخن گفتن است. اگر فضای مجازی وجود نداشت، نه آزادی به درستی تبیین می‌شد تا جلوی اشكالات گرفته شود و نه نظارت عمومی آن‌طور كه شاهد آن هستیم، بر كشورمان حاكم می‌بود و هر دو این سطوح را به بركت فضای مجازی در اختیار داریم.»