kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
استاندار خبر داد

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال برای نو‌سازی و تجهیز مدارس استان تهران

 
 
 
استاندار تهران گفت: در مصوبه‌ای تاریخی ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نو‌سازی و تجهیز مدارس طی دو سال و نیم اختصاص یافت که قسط اول این اعتبار دریافت شده است.
محسن منصوری اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در حوزه مدرسه ‌سازی مورد توجه قرار گیرد، این مهم است که تمامی تعهدات استان در پروژه‌های مدرسه ‌سازی مشارکتی با خیرّین باید انجام شود.
منصوری افزود: برای تحقق تعهدات دولت در احداث پروژه‌های مدرسه ‌سازی اگر لازم باشد حتی طرح کمتری اجرایی شود زیرا نباید خلاف وعده عمل کرد، برای دولت تعامل با خیرین که از مال و دارایی خود برای مسئله مهم تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید خلف وعده‌ای انجام شود.
وی ادامه داد: احداث مدرسه در استان تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعا خیرین نیز دغدغه‌هایی دارند که باید با برگزاری جلسه تخصصی در محل استانداری، این مسائل بررسی شده و رفع شود، خیرّین افراد موفقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی هستند ولی لازم است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ابزارهای موجود برخی از مشکلات آنان بررسی و رفع شود.
استاندار تهران با اشاره به اهتمام دولت و رئیس‌جمهور به احداث مدرسه در این استان گفت: در جریان برگزاری جلسات هماهنگی سفر رئیس‌جمهور به مناطق مختلف استان تهران، موضوع احداث مدرسه نیز مطرح شد و در مصوبه‌ای تاریخی، ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نو‌سازی و تجهیز مدارس طی دو سال و نیم اختصاص یافت که قسط اول این اعتبار دریافت شده است.این رقم، اعتبار بسیار قابل توجهی است که اگر در کنار اعتبارات عمومی و قبلی استان قرار گیرد، تحول عظیمی در حوزه مدارس استان تهران ایجاد می‌کند.
منصوری در پایان این مراسم که با گلریزان خیرّین مدرسه‌ساز همراه بود، تعهد داد که با مشارکت خیرّین، ۲۰ مدرسه جدید در شهرستان ورامین احداث کند که ۷۰ درصد از هزینه احداث این مدارس از سوی دولت و ۳۰ درصد توسط خیرّین تأمین می‌شود، همچنین مقرر شد تا پنج مدرسه قدیمی ورامین نیز تعمیر، تجهیز و نو‌سازی شود.