kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

سرلشکر باقری: باید برای مقابله با تهدیدات ترکیبی دشمن آماده شویم

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز با تهدیدات ترکیبی در زمینه‌های مختلفی مواجه هستیم که همزمان توسط دشمنان علیه ما بروز می‌کند و باید خود را برای چنین صحنه و تقابلی آماده کنیم.
 
 
 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح که در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به تأکید امام خامنه‌ای بر ارتقای توان رزمی نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: طی روزهای گذشته دو مراسم بزرگ در سطح نیرو‌های مسلح با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار شده است که این توجه و عنایت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نیرو‌های مسلح، جای تشکر و قدردانی دارد.
وی با اشاره به وقایع اخیر و بروز ناامنی‌هایی در کشور، گفت: در روز‌های گذشته دشمنان به واسطه یک بهانه، توطئه و فتنه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند تا مسیر پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند؛ اما ملت بزرگ ایران با درک عمیق و بصیرت نافذ به میدان آمد و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران استکباری اعلام کردند.
سردار باقری اضافه کرد: البته دشمنان با ابهام‌افکنی و دروغ‌پردازی در بستر فضای مجازی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را فریب دادند و این افراد فریب‌خورده ممکن است مسیر آشوبگری را با تهییج عناصر مزدور ادامه دهند که البته مسئولیت و مأموریت فرماندهی انتظامی کل کشور با همکاری سپاه و بسیج این است که با دقت کامل و با رعایت تمامی موازین، امنیت و آرامش کامل را به کشور بازگردانند تا کشور در سایه امنیت مسیر رشد و تعالی خود را طی کند.
وی تأکید کرد: فرماندهان نباید نسبت به وضعیت موجود قانع باشند. شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری و مراقبت نسبت به افزایش تخصص و مهارت کارکنان و همچنین استفاده از توانمندی و تخصص افراد و مدیریت مناسب این سرمایه عظیم قطعاً می‌تواند زمینه رشد بیشتر را فراهم کند.
سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز فضای مجازی نسبت به گذشته جلوه بیشتری پیدا کرده است، افزود: اطلاعات کافی از فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و مراقبت نسبت به آسیب‌های این فضا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. به‌طور قطع ارتقای آگاهی در این رابطه در مصون ماندن افراد از آسیب‌های این فضا می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد؛ لذا تأکید می‌کنم که تمامی فرماندهان ما در سطوح مختلف نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و با مسئولیت‌پذیری کامل در این رابطه حرکت کنند.
سردار باقری افزود: فرمانده معظم کل قوا بار‌ها بر ضرورت توجه بر تهدیدات ترکیبی تأکید کرده‌اند و به واقع نیز ما امروز با تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم؛ تهدیدات نظامی، امنیتی، فرهنگی، تهدیدات نوظهور و بعضاً ناشناخته که به‌صورت همزمان و با ترکیب‌اندیشیده توسط دشمنان علیه ما بروز می‌کند و ما باید خود را برای چنین صحنه و تقابلی آماده کنیم؛ همچنین فرمانده معظم کل قوا فرمودند، بازی جنگی که در این رابطه انجام می‌دهید، باید در جهت مقابله با جنگ ترکیبی باشد؛ که این کارِ فوق‌العاده سنگین و پیچیده بر عهده ما و سایر فرماندهان نیرو‌های مسلح است.
رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اهمیت آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در حوزه تهدیدشناسی، گفت: تحقیقات و پژوهش‌های ما باید به گونه‌ای باشد که ما را در برابر تهدیدات آینده مجهز و آماده کند؛ چراکه هزینه‌های غافلگیری و نداشتن طرح و برنامه لازم، قابل توجه و سنگین است.