kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
با به شهادت رساندن 4 جوان

 صهیونیست ها در کرانه باختری کشتار فلسیطینیان را از سر گرفتند

 
 
 
سرويس خارجي-
طي كمتر از 24 ساعت حداقل 4 نوجوان فلسطيني در حملات و يورش وحشيانه صهيونيست‌ها جان خود را از دست دادند.
روز شنبه در فلسطين يك روز سياه بود. حداقل در چهار منطقه مختلف كرانه باختري، چهار جوان فلسطيني جان خود را از دست دادند. تصاوير روز شنبه در نزديكي رام الله زناني را نشان مي دهد كه با چشمان گريان و مويه كنان پيكر جواني 17 ساله فلسطینی به نام « مهدي لدادوه» را تشييع مي كنند. لدادوه توسط نظاميان صهيونيست در نزدیکی رام الله صبح شنبه به شهادت رسيد. شهادت او فقط چند ساعت پس از کشته شدن دو نوجوان ديگر در حوادث جداگانه در کرانه باختری بود. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، 
« محمود مؤيد الصوص»، 18 ساله، و «أحمد محمد حسين دراغمة»، 16 ساله نيز صبح روز شنبه در جریان حمله صهيونيست‌ها به اردوگاه آوارگان جنین کشته شدند. علاوه‌بر اين، عادل ابراهیم داوود 14 ساله نيز شامگاه جمعه در قلقیلیه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.
حمله صهيونيست‌ها به جنين يك حمله تمام عيار از سوي كارواني از خودروهای زرهی، بولدوزر، بالگردهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین بود كه همگي آمده بودند تا از ساكنان غيرنظامي اردوگاه زهر چشم بگيرند. اين زهر چشم به قيمت جان دو نوجوان بي گناه در اين اردوگاه تمام شد.
در عين حال مبارزان فلسطینی نيز با شلیک گلوله به كاروان نظامي صهيونيست‌ها پاسخ دادند، ديگر ساكنان غیرمسلح نیز چاره‌اي نداشتند جز آن كه وقتي با يورش صهيونيست‌ها مواجه شدند، با سنگ در برابر تفنگ و‌تانك اشغالگران از خود دفاع كنند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، الصوص 18 ساله از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دراغمه نيز به‌دليل اصابت تير به سرش جان خود را از دست داده است.
در جريان يورش به اردوگاه جنين همچنين دست کم 11 فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال سه نفر از آنها همچنان وخیم است. ارتش رژ‍يم صهيونيستي همچنين دستگیری يك فلسطيني با نام صالح أبو زينه را تایيد كرده است.
رسانه‌های محلی گفته‌اند که در جریان این حمله وحشيانه از حضور خبرنگاران و پزشکان فلسطینی جلوگيري شده و حتي خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که صهيونيست‌ها به سمت گروهی از خبرنگاران در منطقه تیراندازی کردند. 
در ماه‌های اخیر، فلسطینی‌ها در کرانه باختری با خشونت فزاینده‌ای از سوی نیروهای صهيونيستي مواجه شده‌اند که در سال‌های گذشته بي سابقه بوده است. عملیات یورش و دستگیری فلسطيني‌ها تقریباً به كار روزانه در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین تبديل شده و تل آويو ادعا مي كند كه عمده اين عمليات‌ها با هدف سرکوب مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها به ویژه در شهرهای شمالی نابلس و جنین انجام می‌شود.
سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطين نيز تائيد كرده كه بیش از 165 فلسطینی در سال جاری بر اثر تیراندازی صهيونيست‌ها کشته شده‌اند که از اين تعداد 51 نفر در نوار غزه و حداقل 110 فلسطینی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی به شهادت رسيده‌اند. نرخ تلفات در کرانه باختری بالاترین میزان ثبت شده در یک سال از سال 2015 است.
انفجار بمب در مسیر گشتی نظاميان صهیونیستی
 از سوي ديگر  گروه‌های مبارز فلسطینی روز شنبه از انفجار بمب در مسیر گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن و درگیری با نظامیان صهیونیست خبر دادند. گردان جنین وابسته به سرای‌القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: یک گشتی نظامی رژیم صهیونیستی به طور مستقیم هدف چند بمب قرار گرفت و از کار افتاد. این گردان اعلام کرد که توانسته‌اند محل‌های تمرکز تک تیراندازان رژیم صهیونیستی در اطراف اردوگاه را هدف تیراندازی خود قرار دهند.
گردان جنین افزود: مبارزان این گردان ضربات مستقیمی به نیروها و خودروهای دشمن صهیونیست در چند محور وارد کردند و این نیروها را در اطراف خانه‌ای که به محاصره آنها در آمده است، با گلوله و بمب هدف قرار می‌دهند.
همچنين رژیم صهیونیستی از بیم افزایش عملیات گروههای مقاومت فلسطین همزمان با تعطیلات یهودی، از تشدید تدابیر امنیتی خود در کرانه باختری و مرز نوار غزه و بستن گذرگاههای ارتباطی این مناطق خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در کرانه باختری برای روزهای نهم و شانزدهم اکتبر به خاطر اعیاد یهودی محدویت کامل و همه‌جانبه برقرار و این منطقه به طور کامل بسته می‌شود و گذرگاههای ارتباطی فلسطین اشغالی با نوار غزه نیز بسته خواهد شد.