kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

تنها راه نجات صهیونیست‌ها از دست حزب‌الله لبنان از نگاه رسانه‌های صهیونیستی


رسانه‌های صهیونیستی در سایه وحشت از واکنش حزب‌الله، خطاب به مقامات این رژیم اعلام کردند «توافق با لبنان» درباره ترسیم مرزهای دریایی تنها راه نجات ساکنان شمال اراضی اشغالی است.
به نظر می‌رسد مذاکرات مرزی لبنان با رژیم آپارتاید اسرائیل همچنان در مسیری پر سنگلاخ است، حصول توافق خیلی هم نزدیک نیست. در این میان، آن‌هایی که از طولانی شدن مذاکرات بیشترین ترس را دارند، شهرک‌نشینان صهیونیست هستند که از واکنش قاطع حزب‌الله وحشت دارند.«لیئات رون»، خبرنگار و تحلیلگر اقتصادی سایت والا اعلام کرده: «من از ساکنان شهرک‌های شمالی می‌خواهم به خیابان‌ها آمده و خواسته‌هایشان را فریاد بزنند و از مسئولان اسرائیلی بخواهند از آنها حمایت کنند و اماکن امنی را برای آنها بسازند همان‌طور که در غلاف غزه این کار را کرده‌اند. بیش از ۷۰ درصد ساکنان مرزهای شمالی اماکن امنی ندارند. از چهار تا ۱۰ کیلومتری مرزها وضعیت بدتر است. اگر هشدار درباره سقوط یک موشک تنها چند ثانیه قبل داده شود آنها فرصت رفتن به پناهگاه را نخواهند یافت و زمانی که حزب‌الله جنگی را آغاز کند جنگ غزه در برابر آن چیزی نیست. هزاران موشک به سمت شهرک‌ها شلیک می‌شود و کسی که در مکان امنی نباشد کشته می‌شود یا زندگی‌اش در معرض خطر قرار می‌گیرد.»
آن طور که ایسنا نوشته، وی همچنین گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل و حامیان وی که قرار بود از شما محافظت کنند شما را در برابر حملات رها می‌کنند. اجازه این را ندهید و گول شعارهای سطحی را نخورید. ساکت ننشینید. توافق با لبنانی‌ها تنها راه نجات شما در زمان کنونی است و زندگی و فاجعه جمعی به همین توافق بستگی دارد.» گفتنی است، روزنامه یدیعوت آحارونوت پنجشنبه به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم پیشنهادات لبنان درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی را دریافت و با آن مخالفت کرده است.
حزب‌الله: دشمن زبان دیپلماسی نمی‌فهمد
خبر دیگر از جبهه مقاومت آن‌که شیخ «علی دعموش» معاون رئیس‌شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان آن‌گونه که سید حسن نصرالله نیز مدتی قبل گفته بود، بی‌ارزش است و رویکرد ما نیز روشن است. وی گفت: «مردم شجاع ما که در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) تربیت یافته و با تمامی جنگ‌ها و تجاوزات اسرائیلی‌ها طی مراحل گذشته با صبر، پایداری و جانفشانی رویارو شده‌اند، مهم‌ترین عنصر قدرت در لبنان هستند و آنها هراسی از تهدیدات دشمن و جنگ روانی آن ندارند.» بنابر گزارش فارس از شبکه المنار، شیخ دعموش همچنین تأکید کرد: «دشمن زبان دیپلماسی را درک نمی‌کند و آنهایی که تصور می‌کنند دشمن تنها با منطق مذاکره، حقوق لبنان را به رسمیت می‌شناسد، در اشتباه هستند، دشمن تنها زبان زور را می‌فهمد و تمامی تجربیات گذشته این را ثابت کرده است.» وی به تجربیات و توان نظامی مقاومت و حمایت مردم از آن اشاره کرد و گفت که همه اینها باعث شد دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی را محقق کند.