kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

ابتدایی‌ها 2 زنگ ورزش در هفته خواهند داشت

 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ ورزش از این به بعد در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز در هر هفته خواهد بود.
به گزارش ایسنا، صادق ستاری‌فرد با اشاره به اینکه پس از دو سال کرونایی و آموزش‌های غیرحضوری، امسال حضور دانش‌آموزان در مدرسه فضای جامعه را زنده کرده است اظهارداشت: در این میان ورزش و تربیت بدنی، موجب پویایی و نشاط می‌شود، لذا این حیث اهمیت دارد و باید بیشتر مورد توجه باشد.
ستاری‌فرد با بیان اینکه توزیع بسته‌های امنیت غذایی و تغذیه رایگان در مدارس نیز قبل از آغاز سال تحصیلی به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سیستان و بلوچستان برای ۷۵ هزار دانش‌آموز به اجرا درآمد، افزود: امیدواریم براساس وعده خود و قانون مصوب مجلس، تغدیه رایگان را بعد از ۹ سال در مدارس احیاء کنیم. جمعیت تحت پوشش و مقدمات کار تغذیه رایگان دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فراهم شده است، اما باید تخصیص سازمان برنامه و بودجه را داشته باشیم تا این مقوله مهم احیاء شود.
وی ادامه داد: زنگ ورزش از این پس در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز در طول هفته خواهد بود که با همکاری و همراهی خوب معاونت ابتدایی این مهم اجرا خواهد شد. امید است این موضوع باعث نشاط و پویایی بیشتر دانش‌آموزان در دوران پساکرونا شود، زیرا نیاز است بازی و ورزش به صورت جدی مورد توجه بوده و تقویت شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از سه سال با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس در نظر گرفته شد تا نسبت به تامین اقلام ورزشی در آینده نزدیک اقدام شود عنوان کرد: برای این امر یک سامانه پیش‌بینی شده تا مدارس از این سامانه امکان خرید اقلام را داشته باشند. مشارکت خانواده‌ها را نیز در این امر خواهیم داشت و به زودی از این سامانه رونمایی می‌شود.
 آزاد‌سازی ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی 
ستاری فرد بیان داشت: در طرح «شهید خرازی» (آزاد‌سازی مجموعه‌های ورزشی) هزار مجموعه ورزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که در روزهای پنج‌شنبه به مادران و دختران و در روزهای جمعه به پدران و پسران اختصاص دارد. اجرای این طرح از تابستان آغاز شد و با شروع سال تحصیلی نیز به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود. وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که هزار دبیرستان دخترانه تحت پوشش این طرح باشند به طوری که این مدارس عصرها در اختیار دانش‌آموزان دختر باشند تا فعالیت‌های ورزشی برای دختران اجرا شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقوله کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی گفت: دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی را تدوین کرده‌ایم. نیروی انسانی از جمله مولفه‌های مهم این سیاست خواهد بود. راهنمای کتاب درس تربیت بدنی را نیز در اختیار معلمان قرار دادیم.
ستاری‌فرد ادامه داد: تجهیزات و زیرساخت ورزشی نیز از دیگر مولفه‌های مهم به شمار می‌آید. در همین راستا دو هزار و 100 فضای ورزشی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی احداث شده است. هزار و 17 فضای ورزشی نیز در مدت 6 ماه مهیا شده و تا هفته دیگر که هفته تربیت بدنی است به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه با کمبود ۱۹ هزار معلم تربیت بدنی مواجهیم گفت: توانمند‌سازی معلمان ابتدایی را در دستورکار قرار دادیم. تربیت معلم چند مهارتی در دانشگاه فرهنگیان نیز در برنامه‌های ماست. براساس دستورالعمل مذکور، اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی این درس به طور جدی دنبال می‌شود. آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی را خواهیم داشت که در این راستا آموزش شنا و طناب زنی را دنبال می‌کنیم. امسال ورزش باستانی و زورخانه‌ای نیز در صبحگاه مدارس اجرا می‌شود.